Additionally, paste this code immediately after the opening tag: BB vol water - Forum Wereldfietser

BB vol water

Waar zou toch die hele plas water vandaan komen die bij elk nazicht in de BB van de fiets van mijn zoon staat?

Heb alle mogelijke ingangen al met vet afgesloten. Verdachte nummer één is de zadelpen die misschien niet helemaal goed afsluit. Of zou het van het balhoofd komen? Nu heeft het deze maand wel flink geregend, maar dit is niet normaal meer.

Het gaat roesten natuurlijk. Heb al overwogen om onderaan een gaatje doorheen de BB te boren, maar de kabelgeleider zit eigenlijk in de weg. En eigenlijk is dat maar een lapmiddel, want het water blijft dan toch komen, ook al vloeit het dan weer weg.

Komt dat bij andere fietsen ook voor?
Berre schreef:Waar zou toch die hele plas water vandaan komen die bij elk nazicht in de BB van de fiets van mijn zoon staat?

Heb alle mogelijke ingangen al met vet afgesloten. Verdachte nummer één is de zadelpen die misschien niet helemaal goed afsluit. Of zou het van het balhoofd komen? Nu heeft het deze maand wel flink geregend, maar dit is niet normaal meer.

Het gaat roesten natuurlijk. Heb al overwogen om onderaan een gaatje doorheen de BB te boren, maar de kabelgeleider zit eigenlijk in de weg. En eigenlijk is dat maar een lapmiddel, want het water blijft dan toch komen, ook al vloeit het dan weer weg.

Komt dat bij andere fietsen ook voor?
De meeste kabelgeleiders hebben twee gaten, een voor het boutje, een voor de afwatering. Ook door condens komt er water in een frame, dat afwateringsgat moet er dus in

Een kaarsmodel zadelpen is aan de bovenkant vaak open, maar als je spatborden hebt zou het waterballet toch niet zo groot moeten zijn.
Langs het balhoofdstel kan ook aardig wat water binnenkomen, het spoelt dan tevens het vet uit de lagers

Bedankt voor het antwoord, het bevestigt mijn vermoedens.