Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ketting - Forum Wereldfietser

ketting

Mijn vraag is de volgende:

Ik was een nieuwe ketting op mijn fiets aan het leggen. Ik lag de ketting, voor en achter over de grootste tandwielen heen. dan moet je er twee schakels bij doen voor de derraileur.

Maar wordt daar mee bedoeld de binnen of de buitenschakels.

mario
mario schreef:Mijn vraag is de volgende:

Ik was een nieuwe ketting op mijn fiets aan het leggen. Ik lag de ketting, voor en achter over de grootste tandwielen heen. dan moet je er twee schakels bij doen voor de derraileur.

Maar wordt daar mee bedoeld de binnen of de buitenschakels.

mario
3 tot 5 cm naar gelang het uitkomt is duidelijker ;)
Hoi,
Handiger is om de nieuwe en oude ketting naast elkaar te leggen en dan evenveel schakeltjes te nemen. Dan voorkom je vergissingen en kun je hem er verder zonder prutsen opleggen.
Bijkomend voordeel is dat je ook mooi kunt zien hoe erg het was met de oude ketting. Is de oude minder dan 5 mm langer dan ben je mooi op tijd. Is de oude meer dan 1 cm langer dan ben je rijkelijk laat.
Succes er mee,
Leon

IK heb de ketting er op gekregen op de volgende wijze.

ketiing voor en achter over de kleinste bladen en zorgen dat de derailleur in de schuinepositie komt waarbij deze net niet de ketting raakt.

Ik zat wel te kloten met dat vreselijke pinnetje. neem voortaan maar een sram. Ik heb nu al 3 ketting ponsen kapot gemaakt. Maar ja wegens geld gebrek had ik die gekocht op de markt. een echte shimano pons kost veel geld

Koop de volgende keer maar 2 scram en dan om de 1000 km wisselen.

Mario

mario schreef:Ik zat wel te kloten met dat vreselijke pinnetje. neem voortaan maar een sram. Ik heb nu al 3 ketting ponsen kapot gemaakt. Maar ja wegens geld gebrek had ik die gekocht op de markt. een echte shimano pons kost veel geld Koop de volgende keer maar 2 scram en dan om de 1000 km wisselen.
Als je een Sram-ketting koopt heb je toch een pons nodig om die in te korten. Bovendien heb je een pons nodig als (onderweg) je ketting breekt. Dus toch maar een keer in je leven een echte kopen? Het hoeft geen $himano te zijn overigens. Ik heb een Tacx en die is ook goed.
Succes,
Leon