Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kledingadvies - Forum Wereldfietser

Kledingadvies

Ik ga aankomende zomer mijn eerste fietsvakantie houden en wel in het westen van Canada (calgary-vancouver). Ben nu in Nederland dagtochten aan het maken. Tijdens het fietsen heb ik het niet koud, maar als we even pauze nemen dan verkleum ik meteen. Heeft er iemand kledingadviezen ook met het oog op reisbestemming Canada?

Alvast bedankt!

Rond dat jaargetijde en in dat gebied is het klimaat vergelijkbaar met onze zomers. Dus wat je hier draagt kun je ook daar dragen. Je hebt niet iets speciaals nodig

leila,

Bekijk ook het topic fleecjack of wollen jack. Is een leuk draadje over kleding.
Verder vraag ik me af of je genoeg eet. Mijn vrouw had vergelijkbare klachten. Onder het fietsen warm maar daarna klappertanden van de kou. We eten nu geregeld onderweg en het is over.

Niet erg wetenschappelijk maar fietsen kost energie en jezelf warm houden ook. Als je te weinig energie (eten) hebt krijg je het koud.

Zo lang je fietst verbrand je energie en dat levert ook warmte op. Zodra je ophoudt met inspanning leveren stopt de warmte productie, terwijl je misschien nog wel een beetje bezweet bent. Je koelt dan heel snel af en begint te rillen van de kou, dat is de overbekende koude-klap. Dat is de voornaamste reden dat vochtregulerend ondergoed of (anti-)zweethemdjes, zijn uitgevonden.

Remedie: draag zo'n zweethemd, en als je gaat stoppen doe je snel even iets warms en/of winddichts aan. Zie inderdaad genoemd draadje, daar worden wel zinnige dingen gezegd.