Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 16 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3740 berichten

Misschien is hij nog wel lid, en zegt hij het zomaar.
Afbeelding

Nog niet met fietstassen of ergens op vakantie. Als beginnend Europafietser moet ik natuurlijk wel bescheiden blijven :wink:

De basis is in ieder geval goed: op die grond ben ik geboren en, 33 jaar, getogen!
:D

Jan Eleveld schreef:De Cannondale mtb's tijdens onze Argentiniëtocht vorig jaar.
Voordelen: licht, stijf, compact (past in kleine fietsdoos) en Headshok.

Afbeelding Afbeelding
Doet mij goed, een BoB!
catemaron schreef:Nog niet met fietstassen of ergens op vakantie. Als beginnend Europafietser moet ik natuurlijk wel bescheiden blijven :wink:
Mooie fiets! Ik zou je wel aanraden om een beschermring om de tanden van het grote voorblad te plaatsen.
Martin E. van Doornik schreef:
catemaron schreef:Nog niet met fietstassen of ergens op vakantie. Als beginnend Europafietser moet ik natuurlijk wel bescheiden blijven :wink:
Mooie fiets! Ik zou je wel aanraden om een beschermring om de tanden van het grote voorblad te plaatsen.
Waarom zou je dat doen? Dat was zo'n beetje het eerste wat ik van m'n fiets haalde.
Alwin schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
catemaron schreef:Nog niet met fietstassen of ergens op vakantie. Als beginnend Europafietser moet ik natuurlijk wel bescheiden blijven :wink:
Mooie fiets! Ik zou je wel aanraden om een beschermring om de tanden van het grote voorblad te plaatsen.
Waarom zou je dat doen? Dat was zo'n beetje het eerste wat ik van m'n fiets haalde.
Omdat zo'n tandwiel makkelijk iets oppakt. Bv een broekspijp... :wink:
Franke schreef:
Alwin schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Mooie fiets! Ik zou je wel aanraden om een beschermring om de tanden van het grote voorblad te plaatsen.
Waarom zou je dat doen? Dat was zo'n beetje het eerste wat ik van m'n fiets haalde.
Omdat zo'n tandwiel makkelijk iets oppakt. Bv een broekspijp... :wink:
Helpt dat dan :?: . Ik fiets eigenlijk altijd met een elastiekje om mijn broekspijp. Ook al om te voorkomen dat er kettingsmeer aan mijn broek komt.

Ik fiets eigenlijk altijd met een elastiekje om mijn broekspijp
Ik ben het met vorige sprekers eens. De beschermring voorkomt inderdaad dat je met een elastiekje moet rijden.
Overigens een korte broek ipv elastiekje kan ook :lol:

Bob&Marguérite schreef:
Ik fiets eigenlijk altijd met een elastiekje om mijn broekspijp
Ik ben het met vorige sprekers eens. De bescherm ring voorkomt inderdaad dat je met een elastiekje moet rijden.
Overigens een korte broek ipv elastiekje kan ook :lol:
Ik fiets ik in mijn vakanties altijd in race uitrusting en anders met het elastiekje of broekklem. Zonde van de fiets een ketting rand.

Deimor schreef:Huh, zilveren tubus dragers op een zwart frame. Heb je speciaal voor die kleur gekozen?
Is die voordrager nu gewoon een achterdrager (cargo)? en waarom dan niet ook een logo voor die gekozen?

Vat het niet verkeerd op trouwens, ik ben gewoon nieuwsgierig ;)
Zilveren dragers op een zwart frame. Is daar iets mis mee? Ik ben niet zo'n kleurstylist dus heb daar niet echt veel gevoel voor. Het boeit me ook niet zo. Ik heb wel geprobeerd het niet al te kleurig te doen zodat de fiets niet al te veel opvalt.
De drager op de voorvork is inderdaad een Cargo achterdrager. Ik was eerst van plan om twee Cargo's te nemen maar volgens mij kan de Logo net iets meer gewicht hebben dus heb ik daarvoor gekozen als achterdrager.

Groeten,
Samuel Jobse

Ik vind zilveren dragers op een zwart frame heel klassiek (maar ik heb ze dus zelf ook). Sterker nog, ik heb een grote hekel aan zwarte onderdelen. Ik vind dat gewoon foeilelijk, waar nog bij komt dat de meeste zwarte onderdelen snel sleets worden. Maar smaken verschillen, en dat mag gelukkig.
Wim

bombetter schreef: Zilveren dragers op een zwart frame. Is daar iets mis mee? Ik ben niet zo'n kleurstylist dus heb daar niet echt veel gevoel voor. Het boeit me ook niet zo. Ik heb wel geprobeerd het niet al te kleurig te doen zodat de fiets niet al te veel opvalt.
De drager op de voorvork is inderdaad een Cargo achterdrager. Ik was eerst van plan om twee Cargo's te nemen maar volgens mij kan de Logo net iets meer gewicht hebben dus heb ik daarvoor gekozen als achterdrager.

Groeten,
Samuel Jobse
Niks mis mee hoor, maar aangezien ik nog nooit zilverkleurige tubus had gezien op een fiets.. viel het mij gewoon op ;)
Denk ook omdat eigenlijk alles (frame, velgen, spaken, naven, cracks, voortandwiel, stuur(pen), slot, zadel en bidonhouders) zwart is behalve je zadelpen, pedalen, achter tandwiel en ketting..
Klassiek: dan denk ik toch meer aan de dunne verchroomde dragertjes (niet dik onverwoestbaar tubus staal), waarbij de wielen en aandrijving vaak ook geheel zilverkleurig waren.


Logo en Cargo kunnen allebei 40kg aan, maar voordeel van Logo is dat je de tassen iets lager kan hangen waardoor je makkelijker een bagagezak over je bagagedrager kan leggen zonder dat het merendeel van het gewicht op de tassen hangt. Dat lager hangen leek mij ook wel handig voor de voorkant -> lager zwaartepunt... maar het is maar ~10 cm... en een Logo is wel 100 gr zwaarder.

Ik zou je wel aanraden om een beschermring om de tanden van het grote voorblad te plaatsen.
Ik heb ook jarenlang zonder bescherming gereden, en ik heb nog steeds de littekens op de binnenkant van mijn enkels staan.
Ik vind dat gewoon foeilelijk, waar nog bij komt dat de meeste zwarte onderdelen snel sleets worden.
Ben met beide statements echt niet eens. Mijn zwart blijft gewoon lekker zwart, en de kleine krasjes die er dan toch op komen horen bij het stoere gebruik. Vind ik :D. (goh, belangrijk!)

Spironski schreef:
Ik zou je wel aanraden om een beschermring om de tanden van het grote voorblad te plaatsen.
Ik heb ook jarenlang zonder bescherming gereden, en ik heb nog steeds de littekens op de binnenkant van mijn enkels staan.
:shock: :shock: Hoe fiets je dan??? Ik fiets ook al heel wat jaartjes maar dat is me nog nooit overkomen. Wel een paar keer een mooie afdruk van een tandwiel op m'n kuit gekregen omdat ik niet oplette. Overigens rij ik meestal met strakke wielerkleding en heb zo'n ring dus niet nodig. Als je meestal met een normale broek rijdt is het wellicht iets anders maar ik kan me niet voorstellen dat je daar lange afstanden in rijdt. Lijkt mij helemaal niet lekker zitten.

Zorgt zo'n ring er ook niet voor dat de ketting er zo niet gemakkelijk afspringt?
Net als achter, dat de ketting niet tussen de laatste krans en de spaken komt?

Franke schreef:Zorgt zo'n ring er ook niet voor dat de ketting er zo niet gemakkelijk afspringt?
Net als achter, dat de ketting niet tussen de laatste krans en de spaken komt?
Nee dan moet je voorderailleur beter afstellen :D

Hoe fiets je dan??? Ik fiets ook al heel wat jaartjes maar dat is me nog nooit overkomen. Wel een paar keer een mooie afdruk van een tandwiel op m'n kuit gekregen omdat ik niet oplette.
Ja op mijn kuiten had ik bijna dagelijks zo'n mooie afdruk. Ik zit me af te vragen hoe ik dan aan die littekens kom,...... afgezien van die veel te scherpe tanden op mijn pedalen,....... ehmm, ik weet het niet?! Ik ben toch wel eens uitgeschoten langs mijn blad, of dat de fiets omviel, en dat het buitenste blad dan langs mijn enkel schuurde,...zoiets. Plausibel? :D :?

Ik vind het wel een interessant probleem, toen ik vanmiddag er over las heb ik daar over zitten peinzen hoe andere fietsers daar last van kunnen hebben. Zelf heb ik geen beschermer maar ook nog nooit in mijn kuiten laten prikken. Rij ik met een lange broek dan heb ik wel meestal een klem om de pijp van mijn broek om te voorkomen dat deze tussen ketting en tandblad terecht komt. Het enige wat ik kan verzinnen is dat je dan met de knieën heel dicht langs de horizontale buis fietst waardoor je onderbenen ietsje schuin naar binnen komen te staan. Maar kan je dan je buitenste blad raken?

Even terug naar waar het allemaal om begonnen was: twee fotootjes van mijn wereld(se)fiets. Op dit moment zonder bepakking, want ik heb nog geen fietstassen. Het voelt een beetje als een renpaard dat niet uit de stal mag.

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat ik ze voldoende verkleind heb.