Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De 26"vakantiefiets voor vrouwen - Forum Wereldfietser

De 26"vakantiefiets voor vrouwen

Ben voor mijn vrouw aan het zoeken naar een gebruikte 26 inch vakantiefiets, maat 45-50 (ongeveer). Wie heeft suggesties? (merk, model, etc).

Graag ook ervaringen van vrouwen m.b.t. het frame model. Gewoon diamant of een echt vrouwen frame?

gr

Sander
Sander Kuik schreef:Ben voor mijn vrouw aan het zoeken naar een gebruikte 26 inch vakantiefiets, maat 45-50 (ongeveer). Wie heeft suggesties? (merk, model, etc).

Graag ook ervaringen van vrouwen m.b.t. het frame model. Gewoon diamant of een echt vrouwen frame?

gr

Sander
Een klassieke bovenbuis is altijd lichter en stijver dan frames met lage(re) doorstap.

Hoi Sander,

Als ze met een rok fietst tijdens de vakantie dan eentje met lage instap :roll: Anders gewoon een diamant frame, wel zo stabiel. En zoals iedereen weet: Diamonds are a girls best friend :P

Whisky

Marguérite moest eerst ook even wennen aan een Herenframe, vooral met opstappen. Om reden die Marten aangaf -stijfheid- toch maar aangeschaft.
De worldtraveller heeft na 2006 gelukkig een slope frame, 26 inch, waarbij de opstap iets makkelijker is geworden. Zij wil nu niet anders meer.

Nadeel zij heeft maatje 50 :roll: (frame) en de bidons passen net in het binnenkader zodat het uit de houder halen onder het rijden wat moeilijk ging. Nu andere bidonhouders (zij-insteek) gemonteerd en ook weer opgelost.

Mijn vrouw heeft ook een herenframe van de Koga WT. Dat deed zij vanwege de stabiliteit. Omdat ze een 26 inch fiets heeft, komt ze makkelijk met haar been over het frame heen.

Een praktisch punt is ook nog dat als je de fiets even onbeheerd hebt staan (je moet bijvoorbeeld wel eens een plasje doen), de fiets op grond van het frame niet als zijnde damesfiets wordt herkend. Wij hebben dan nog geen wereldfietservaring, maar mijn vrouw heeft wel een paar maanden op Sri Lanka geleefd en weet daarom dat dit punt best wel eens handig kan zijn. Deze punten had zij overigens uit dit forum gehaald vertelde ze me.
Sander,

Toen mijn vrouw een nieuwe vakantiefiets wilde, daarvoor jaren op een Koga Valleyrunner gefietst, bleek dat de herenframes voor haar een te lange bovenbuis hadden. Uiteindelijk is het een op maat gemaakte Snel expedition geworden (herenframe) waar ze nu inmiddels 5 jaar met veel plezier op fietst.

Groeten,

Paul Snoeij[/img]

Bob&Marguérite schreef:Nadeel zij heeft maatje 50 :roll: (frame) en de bidons passen net in het binnenkader zodat het uit de houder halen onder het rijden wat moeilijk ging. Nu andere bidonhouders (zij-insteek) gemonteerd en ook weer opgelost.
Met een 45cm frame heb ik dat ook. Er kan wel prima een 500cl Vittorio bidon verticaal, en een PET-fleshouder op de schuine. Aan de onderkant van de schuine past een 650cl brandstoffles. Valt al-met-al nog mee (en ik drink VEEL...).

Ik heb een herenframe (tweedehands snel), maar ik ben dan ook 1m76... Was wel even wennen met opstappen maar rijdt verder prima!
Ik heb een giant sierra nevada (herenmodel) te koop op Marktplaats voor 450 euro. Alleen gebruikt op fietsvakanties. Ik ben zelf 1,68 m. Hij staat nu in Zeewolde bij een fietsenmaker. Als je interesse hebt, laat het dan maar even weten.
http://link.marktplaats.nl/156392045