Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spullen van Shimano en Cateye kunnen niet tegen de zon? - Forum Wereldfietser

Spullen van Shimano en Cateye kunnen niet tegen de zon?

Hoi,
Ik ben er zo een die gebruiksaanwijzingen leest. Nou dan kom je wat tegen! Verbaas je: Shimano en Cateye waarschuwen er bij SPD-schoenen resp. fietscomputers tegen dat hun spullen liever niet in de zon mogen. U bent gewaarschuwd. :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Dat staat inderdaad in veel handleidingen. Geldt eigenlijk ook bijna voor alles.
Lak wordt dof en verbleekt, net als textiel en daarmee ook fietsschoenen. Electronica wordt te warm en lcd schermen hoeden ook niet van zon.
Zelfs mensen moet je niet te lang in de zon houden :wink:, want dan krijgen ze meer rimpels en eventueel zelfs huidkanker.

Het is dus een waarschuwing om zich in te dekken tegen claims e.d. Met een gewoon fietstochtje zal er weinig aan de hand zijn.

Wat voor alternatieven heb je Leon?

bert sitters schreef:Wat voor alternatieven heb je Leon?
'snachts rijden 8O

Dat neem ik met een korreltje zout.
Heb zelf een cateye vectra cyclocomputer cc-7000 sinds 1989 hier fiets ik dagelijks twee uur mee in weer en wind en zon. Ze doet het nog steeds prima en het kunststof vertoont geen veroudering.

Tommy

Hallo,

Ik ben Edwin en ik heb al 12 jaar een cateye vectra cc-7000. Maar door omstandigheden heb ik hem al jaren niet meer gebruikt. Nu wil ik hier verandering in brengen, maar ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt en nu weet ik niet meer hoe ik de cateye in moet stellen op de wielomtrek. Wie kan mij hierbij helpen??

Edwin

eddepet schreef:Hallo,

Ik ben Edwin en ik heb al 12 jaar een cateye vectra cc-7000. Maar door omstandigheden heb ik hem al jaren niet meer gebruikt. Nu wil ik hier verandering in brengen, maar ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt en nu weet ik niet meer hoe ik de cateye in moet stellen op de wielomtrek. Wie kan mij hierbij helpen??

Edwin


check dit ff: http://www.cateye.com/manuals/tech_micro.htm
of deze: http://www.cateye.com/manuals/CC-7000_E.pdf

Peter

SUPER!!!!
Hier kan ik mee verder!!

Hartstikke bedankt :D :) :o :lol: 8)

Edwin

ik ben ook op zoek naar de manual van de cateye vectra cc-7000 (inderdaad instellen wielomtrek), maar de links naar cateye.com geven een foutmelding en op de site zelf kan ik t ook niet vinden. Iemand (Edwin?) een idee waar ik t dan kan vinden?

Jesse

JesseM schreef:ik ben ook op zoek naar de manual van de cateye vectra cc-7000 (inderdaad instellen wielomtrek), maar de links naar cateye.com geven een foutmelding en op de site zelf kan ik t ook niet vinden. Iemand (Edwin?) een idee waar ik t dan kan vinden?

Jesse
Ik heb net nog de handleiding kunnen downloaden van cateye.com. Ik kan deze handleiding als PDF-file mailen. Zelf heb ik de nederlandse handleiding. Deze zou ik evt. kunnen faxen (maandag)

Tommy