Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Snel fiets tweedehands - Forum Wereldfietser

Snel fiets tweedehands

Hai,

Ik wil deze zomer 3-4 weken op fietsvakantie gaan. Afgelopen Zaterdag heb ik een mooie fiets gezien bij een fietsenmaker. Ik heb niet zoveel verstand van fietsen en vroeg me af of dit een goede deal is:

Snel expedition xt36 special met magura velgremmen, spd pedalen, tubus voor en achter. 7 jaar oud en goed onderhouden. De fiets is rijklaar en tijdens de testrit reed die goed. De vraagprijs is 750 euro, nieuw heeft deze fiets 2600 euro gekost.
Ik zit er over na te denken om deze fiets te kopen, maar weet niet of de vraagprijs reeel is. Graag advies van een paar fietsjunks...

Alvast bedankt.

Marijn

De naam Snel heeft een goede reputatie. Als de fiets echt uitstekende conditie aangeboden wordt, lijkt me de prijs reeel maar aan de max. Dus afhankelijk van wat dingen zou er toch wat minder voor gegeven kunnen worden.

Vraag bijvoorbeeld hoeveel km's de fiets is gebruikt. En of dit vooral vakantie km's zijn geweest met bepakking.
Als dit veel is krijgen de velgen ook meer slijtage, dus hoe goed zijn de velgen nog?

Zijn de bagagedragers op plekken niet te ver ingsleten door gewiebel van de tassen?

Verder ga ik er vanuit dat de fiets aangeboden wordt met nieuwe ketting/tandwielen.

En last but not least:

** Is het wel echt de goede framemaat voor jouw!!**
marijneke schreef:De vraagprijs is 750 euro, nieuw heeft deze fiets 2600 euro gekost.
7 jaar geleden waren er nog geen euro's, en dat de fiets 5720 gulden heeft gekost lijkt me rijkelijk overdreven. De vraagprijs ook.
Leon

750 euro voor een fiets van 7 jaar oud is erg veel geld. Ik heb voor mijn Vittorio randonneur, die denk ik te vergelijken is met deze fiets van Snel, en ook 7 jaar oud is 4100 gulden betaald. Zoals Roald al zei je moet heel kritisch naar die fiets kijken, vooral naar de velgen en de aandrijving. Tja ik vind het moeilijk om te zeggen dat je hem niet moet kopen maar ik zou als ik jou was nog even verder kijken.

Ronald

ga er anders met iemand naar toe die er wel verstand van heeft.

mario

Heya,

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe. Naar aanleiding van jullie vragen kan ik de eigenaar nog wat vragen stellen. Ben alleen wel benieuwd wat jullie voor de fiets over hebben ($$)?

Groeten,

Marijn

Je moet in feite exact weten welke fiets je koopt en alle onderdelen die erop zitten, vergelijken met de prijzen op de website van snel. In de mate van het mogelijke, ik weet niet hoe snel een 'snel' geëvolueerd is.
En dan hopelijk op een lager bedrag uitkomen dan die de fietsenmaker heeft gezegd dat de fiets kost.

Verder kijk je wat een nieuwe fiets kost die ook in aanmerking zou kunnen komen, dan moet je je maten weten.

Voor een bijna nieuwe tweedehandse fiets geef ik ook niet meer dan de helft. Maar voor een fiets van 7 jaar oud al helemaal niet. Aan de andere kant gaat een fietsenmaker een fiets van 2600€ niet verkopen aan 400€.

Maar mensen zeggen gauw hij heeft zoveel gekost, als je de prijs van de standaard uitvoering van snel ecxpedition kent, en vraagt of weet welke onderdelen er opzitten kom je misschien op de 2600€.

Dan weet je tenminste hoeveel het waard is. Eigenlijk moet je ook weten welke maat je moet hebben. maatvoering is in andere onderwerpen uitvoerig besproken. koop niet zonder dat je weet of hij precies de goede maat heeft, anders ga je maar 1 keer op fietsvakantie.

Willem
Beste Marijneke,

De Snel expedition XT van mijn vrouw is nu 5 jaar oud en was indertijd 2129,- euro. Uitvoering is vergelijkbaar met de door jouw geschetste. Meest belangrijke is te weten of de aangeboden fiets de juiste maat heeft, is dit niet het geval beslist niet kopen. Is de maatvoering goed blijft 750 euro voor een 7 jaar oude fiets veel geld tenzij onderdelen en velgen in puike conditie zijn. In elk geval veel succes met de aanschaf van een fiets en een goede fietsvakantie,

Groeten

Paul Snoeij

Geweldige fiets! De Snel Expedition is maatbouw en heeft een stalen frame van Columbus Cyber buis. Licht en toch zeer sterk. Of € 750,- veel geld is voor een tweedehands fiets weet ik niet, maar check vooral de slijtagegevoelige onderdelen. Anders ben je zo een paar honderd euro kwijt voor wielen, banden en de 'drive-train'.

En ga er flink op fietsen en let op de framemaat. Te vaak zie ik mensen die een tweedehandsje kopen die gewoon te groot of te klein is! En dan kun je wel een verstelbare stuurpen hebben, maar toch... :lol:
Paul Snoeij schreef:Beste Marijneke,

De Snel expedition XT van mijn vrouw is nu 5 jaar oud en was indertijd 2129,- euro. Uitvoering is vergelijkbaar met de door jouw geschetste. Meest belangrijke is te weten of de aangeboden fiets de juiste maat heeft, is dit niet het geval beslist niet kopen. Is de maatvoering goed blijft 750 euro voor een 7 jaar oude fiets veel geld tenzij onderdelen en velgen in puike conditie zijn. In elk geval veel succes met de aanschaf van een fiets en een goede fietsvakantie,

Groeten

Paul Snoeij
Met deze nieuwprijs in het achterhoofd zou ik, als bedrijfseconoom, bij een afschrijving van 80% op de boekwaarde per jaar (redelijk voor een fiets) uitkomen op een prijs van ongeveer €500.

Maar ja - wie is er ooit gelukkig geworden van een calculerende bedrijfseconoom :?: :wink: