door
Fien » ma 17 mar, 2008 08:22
Marco heeft gelijk: 2x verlengen geen probleem. maar in deze tijden...
Bieni: verlengen kan, zonder enig probleem, in Zhongdian. Wees niet te laat want ze zijn niet mis in het geven van boetes.
Chengdu is een grote stad en verlengen moet zeker kunnen.
Koenie: ik heb je verhaal over China gelezen (
http://www.freewebs.com/tingtongkoenie2/chinayunnan.htm ) en ik kan met je meevoelen. Ik ben in dezelfde plaatsen als jij geweest, maar toen was het warm (wel met regen, je kan niet alles hebben) en dat scheelt wel natuurlijk. Bovendien heb ik in vier maanden China geen enkel probleem met mijn darmen gehad.
Voor mij zijn de Chinezen de meest egoistische mensen die ik ooit ben tegen gekomen en je moet wel met een heel roze brilletje rondfietsen wil je ze aardig vinden. Dat neemt niet weg dat ik ook hier onderweg aardige mensen tegen ben gekomen, maar die kwamen uit Hong-Kong of Taiwan.
Thailand vindt ik zelf een van het meest prettige fietsland waar ik tot nu toe ben geweest en dan valt iedere vergelijking met een ander land ongunstig voor dat laatste land uit.
Een kleine opmerking tot slot: je schrijft dat je zo'n probleem hebt met de behoefte doen boven een gat in de grond. Als je je echter probeert te bedenken hoe een 'gewone' pot er in China uit zou zien dan mag je Mao op je blote knieen danken dat je een gat in de grond treft.
Ik ben al een paar jaar geleden gewend geraakt aan een gat in de grond en heb het nu liever dan een pot, behalve bij mijn thuis dan.