Ik lees overal dat wanneer je niet opzij gaat je de kans loopt eraf te worden gereden... In Europa krijg je juist het advies goed ruimte in te nemen om dat te voorkomen. In de USA wordt aangeraden de berm op te zoeken wanneer er b.v. een truck nadert. We hebben in Italie op weg naar Rome de ervaring dat je pas wordt ingehaald als er de ruimte voor is. Dus daar hebben ze respect voor fietsers. Ik neem aan dat jullie me gerust kunnen stellen...
Hoi!
Wij hebben fietsen in de USA niet als vervelend ervaren. Wel hebben we daar de meeste lekke banden ooit gehad door het vele glas wat op de vluchtstrook ligt.
Helaas ken ik ook verhalen van mensen die een ongeluk gehad hebben in de USA, maar goed... als je in Nederland niet uitkijkt, dan komt er ook een vrachtwagen de hoek om zeilen zonder jou ooit gezien te hebben.
Ik denk dat je overal moet uitkijken en je blijft tenslotte een van de zwakste verkeersdeelnemers, dus voorzichtigheid is geboden en goed uit blijven kijken!
Misschien is een spiegeltje wel een goede optie, dan kun je het verkeer achter je tenminste ook een beetje in de gaten houden.
Waar gaan jullie precies heen?
Veel plezier in ieder geval!