Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroutes via Google Maps - Forum Wereldfietser

Fietsroutes via Google Maps

Net gevonden op een MTB forum, ook leuk voor Wereldfietsers:

http://www.petitiononline.com/bikether/petition.html

Dit vind ik persoonlijk een fantastich idee... een petite om google maps het optie "met de fiets" aan de huidig "met de auto" en "met openbaar vervoer" te zetten.

Lijkt me een geweldig idee om nieuwe routes te plannen tussen steden als je op een trainingsrit gaat, of sterker nog, om fietsvakantieroutes te gaan plannen.

Wij zet dan ook zijn handtekening?
done :D

done :wink:


Oeps engels taalgebruik, zzzzorry Peter_K :lol:

Blanche schreef:done :wink:


Oeps engels taalgebruik, zzzzorry Peter_K :lol:
Whats mis met a little engels hier and there?
:lol:

James,

Ik heb 'm ook getekend, Wie volgt ....................



Groetjes,

Gijs Kemp

"Froggy"
Whats mis met a little engels hier and there?
:lol:

Notethink rong for mee but some pieple don't wont it :lol:


Sorry voor dit onderonsje :>

Blanche
Froggy schreef:Lijkt me een geweldig idee om nieuwe routes te plannen tussen steden als je op een trainingsrit gaat, of sterker nog, om fietsvakantieroutes te gaan plannen.
Helaas een zinloze aktie.
TeleAtlas maakt die kaarten met behulp van rijdende auto's (busjes met kamera's bovenop). Fietspaden doen ze dus niet en die staan dus ook niet op die kaarten. Van Noordwijk naar Zandvoort sturen ze je dan gewoon binnendoor over autowegen i.p.v over het fietspad door de Zeereep of de fietspaden door de duinranden.
Fietsvriendelijke wegen is het maximum haalbare, maar zelf zou ik dat dus niet gauw aan Google overlaten. :wink:
Michael W schreef:
Froggy schreef:Lijkt me een geweldig idee om nieuwe routes te plannen tussen steden als je op een trainingsrit gaat, of sterker nog, om fietsvakantieroutes te gaan plannen.
Helaas een zinloze aktie.
TeleAtlas maakt die kaarten met behulp van rijdende auto's (busjes met kamera's bovenop). Fietspaden doen ze dus niet en die staan dus ook niet op die kaarten. Van Noordwijk naar Zandvoort sturen ze je dan gewoon binnendoor over autowegen i.p.v over het fietspad door de Zeereep of de fietspaden door de duinranden.
Fietsvriendelijke wegen is het maximum haalbare, maar zelf zou ik dat dus niet gauw aan Google overlaten. :wink:
Jammer, ik had net getekend :wink:.
Michael W schreef:Helaas een zinloze aktie.TeleAtlas maakt die kaarten met behulp van rijdende auto's (busjes met kamera's bovenop). Fietspaden doen ze dus niet en die staan dus ook niet op die kaarten. Van Noordwijk naar Zandvoort sturen ze je dan gewoon binnendoor over autowegen i.p.v over het fietspad door de Zeereep of de fietspaden door de duinranden.
Fietsvriendelijke wegen is het maximum haalbare, maar zelf zou ik dat dus niet gauw aan Google overlaten. :wink:
Tsja, als niemand aangeeft dat er interesse voor is, zullen ze het ook niet doen. Alhoewel dit dus misschien niet een heel concreet zinvolle actie is, heb ik wel getekend... niet geschoten is altijd mis.
Misschien zouden ze zelfs een aparte layer "fietspaden" kunnen maken in tomtom/Google...het ontbreken daarvan maakt het idd lastig op die manier routes te plannen.

Ze rijden nu met autos - waarom niet met brommers?
Zo kan je ook alle info opnemen!
Alles is te realiseren.

Froggy schreef:Ze rijden nu met autos - waarom niet met brommers?
Zo kan je ook alle info opnemen!
Alles is te realiseren.
Of zet wereldfietsers in.. betaald op vakantie ;) Zal je route alleen wel wat minder leuk van worden :P

Froggy schreef:Ze rijden nu met autos - waarom niet met brommers?
Zo kan je ook alle info opnemen!
Alles is te realiseren.
Dan moet je maar eens kijken wat voor apparatuur ze meesjouwen in die busjes (en dan heb ik het er nog niet eens over wat dat zou gaan kosten).
Meldt jezelf aan bij http://www.openstreetmap.nl/ dan kan je meehelpen om de fietspaden erin te krijgen, dan neemt Google ze vast over :wink:

Froggy schreef:Ze rijden nu met autos - waarom niet met brommers?
Dat vergat ik nog, op heel veel fietspaden mag je niet eens brommen !!!

Deimor schreef: Of zet wereldfietsers in.. betaald op vakantie ;) Zal je route alleen wel wat minder leuk van worden :P
Of Tomtom (eigenaar van Teleatlas?) moet gewoon iedere (wereld)fietser gratis een GPS schenken in ruil voor wat tracks van fietspaden te laten uploaden? :P

Drukt zo'n PC Hoofdstraat tractor rijder weer op een verkeerd knopje, zie je ineens allerlei suv's op het fietspad... TomTom is wat dat betreft een plaag.
Wim

Viamichelin heeft een optie om je route per fiets te plannen. Helaas lijkt het resultaat helemaal nergens op. Probaar maar uit.

Ik ben bang dat andere kaartenmakers er niet veel méér van zullen bakken. Er zal gigantisch in geïnvesteerd moeten worden en dat is voor zo'n relatief kleine groep fietsers niet interessant.

Niet geschoten is altijd mis, ik heb getekend!!

Wie in het kleine niet gelooft, zal het grote nooit verwezenlijke!!

Groet, Rena :wink:

ik heb ook getekend;)
Hopelijk komt dit er door, zou zeker leuk zijn!

Michael W schreef: Meldt jezelf aan bij http://www.openstreetmap.nl/ dan kan je meehelpen om de fietspaden erin te krijgen, dan neemt Google ze vast over :wink:
Er is al een begin gemaakt met fietsroutes in open street maps!

Afbeelding

Hoogtelijntjes, fietsroutes, dat ziet er al veelbelovend uit. Ook in Nederland staan er al wat knooppunten en LF routes in. Zie Open streetmap Cycle Map

De tovenaar schreef:Hoogtelijntjes, fietsroutes, dat ziet er al veelbelovend uit. Ook in Nederland staan er al wat knooppunten en LF routes in. Zie Open streetmap Cycle Map
Ook de R1 staat er al op !!!
Voor het goed intekenen van fietspaden is vooral de lokale bekendheid van de deelnemers van groot belang.