Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gudereit LCR of Fahradmanufaktur T900 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Gudereit LCR of Fahradmanufaktur T900

Ik ken 1 aspect van de fiets waarom ik hem (400) minder geschikt vind.

Welk ascpect dan dan?

Ik heb de site bezocht, maar geen idee wat er nu laag uitspringt. De maat misschien? Is voor mij niet ongunstig omdat ik toch maar klein ben met korte benen. Anders zou ik het niet weten.

ik ben ook benieuwd

dus schlauch spreek of zwijg forever :D

groetjes

Hallo Schlauch, dank jewel voor je link. A, ben ik een zero op de PC en B, begrijp ik niets van Engelse vaktaal. Wel vind ik stuur eigenschap heel belangrijk, temeer omdat ik dit jaar naar Lourdes wil fietsen. Kun je me een PM sturen met (jouw) Nederlandse uitleg? Vind je de stuureigenschappen van de Gudereit beter? Jammer dat er zo weinig mensen reageren die er iets van kunnen zeggen. Kijk regelmatig of er wat bij gezet is.

Hoi!

Naar ik weet zijn er 3 belangrijke getallen:
8, 13, en 42 :roll:

Qua stuurgedrag is de T-400 wat onrustig maar met belading is daar weinig meer van te merken. Veel ´niet-toerfietsers' vinden mijn fiets veel stabieler dan hun eigen stadbarrel dus het is denk ik allemaal nogal relatief.

Fiets de wereld (op een T-400),
Whisky

Jullie maken me wel steeds nieuwschieriger. Ik heb niet zoveel verstand van fietsen en om dan maar veel uit te sluiten wil ik een fiets waar alles op en aan zit. Maar een fiets waar alles op en aan zit en vervolgens niet zo lekker rijdt, daar heb je ook weer niets aan. Wat is wijsheid?

Marjan1 schreef:Jullie maken me wel steeds nieuwschieriger.....Maar een fiets waar alles op en aan zit en vervolgens niet zo lekker rijdt, daar heb je ook weer niets aan. Wat is wijsheid?
Gewoon veel fietsen uitproberen (als het kan MET tassen) en een beetje raggen met de fiets (stoepje op, stoepje af etc).

Fiets de wereld,
Whisky

:oops: Ik snap niets van het programma :oops: . Dit wordt mijn eerste vakantiefiets, ik vind ze heel duur en ben bang een miskoop te doen. Vandaar dat ik eerst voor een maatwerk wilde gaan, maar die prijzen reizen me de pan uit. Ik dacht een Gudereit of VSF voldoet waarschijnlijk ook wel.

Hoi!

Ik ken je probleem. Maar voor een beperkt budget krijg je bij de T-400 heel veel waar voor je geld (te koop vanaf 900E) en hij heeft tot nu toe bij mij de meest rare fratsen en ruige pistes overleeft.
Maar vergeet ook niet bij Santos en zo rond te neuzen en als het kan veel fietsen uit te proberen.

Fiets de wereld,
Whisky

als ik me ook even mag mengen:

@ schlauch, ik heb je programma geprobeerd, maar begrijp je nog steeds niet eigenlijk...

voor zover ik weet is een T400 een fiets die best vaak als vakantiefiets gekocht wordt en dat ook wel ok doet. ik heb er verder geen ervaring mee dus kan er eigenlijk geen uitspraak over doen.

wat er in duitsland ook veel gekocht wordt is velotraum, ik hb geen idee van prijs maar ik denk dat het zo wat de zelfde categorie is.

succes nog, ik denk dat je met de T400 geen miskoop zult doen, maar ik heb er nog niet op gereden.

Thomas

tuurlijk perfect daar is het forum voor.

ik heb hem trouwens gedownload en het werkt goed, maar ik ben geen held met de engelse vertalingen en nog minder met de afmetingen.

ik had de maten van mijn vittorio ingegeven maar kwam een hoop tekort dus...

Schlauch schreef: Als het een fiets moet zijn waarmee je bepakt op vakantie wilt gaan dan dient die fiets als zodanig ook door de producent aangeprezen te worden. Als er niet het etiket reisfiets aan hangt dan is hij niet voor dat doel geschikt en vallen er al veel af.
Jacq
Dit is wel erg kort door de bocht. In de eerste plaats zijn lang niet alle fietsen 'met het etiket reisfiets' geschikt voor extreme omstandigheden, want er zitten ook goedkope prullen tussen, maar omgekeerd zijn lang niet alle fietsen die dat etiket niet hebben ongeschikt voor dat doel. Ik zie onderweg legio mensen die met mountainbikes of racefietsen een hoop bagage verplaatsen. Hoe zo ongeschikt?

Het is misschien wel een soort West-Europese norm om met een randonneur-achtige fiets en 4 of 5 Ortliebtassen er aan de wereld rond te gaan, maar ik heb bv. in Argentinië en de VS niemand met zo'n fiets gezien. Alleen maar omgebouwde mountainbikes of racefietsen.
Zelf bedien ik me de laatste jaren ook van een mtb (met Bob-trailer).

Hallo, Ik ben nieuw op dit forum, maar ben met dezelfde afweging bezig voor aanschaf van een nieuwe fiets. Uitgangspunt is dat ik nu 2 fietsen heb, de een met nexus 7 voor woonwerk, de ander met derailleur voor de vakantie. Het probleem is dat ik meestal op de nexus fiets en mijn vakantiefiets meestal in de garage staat. Daarom wil ik ze er allebei wegdoen, en een met een Rohloff er voor terug. Ook ik zit met de afweging waarom ik (te)veel geld zou uitgeven voor een nieuwe fiets, en beoordeel de waar puur op prijs kwaliteit. Ik heb afgelopen weekeinde zowel de Gudereit LC-R bekeken (niet in mijn maat op voorraad bij Mastbergen), alswel de Diamant uitgeprobeerd bij Re-cycle.
Ik heb mijn definitieve keuze nog niet gemaakt maar mijn indruk is dat beide fietsen uitstekend geschikt zijn voor vakantie tochten in Europa als er op normaal wegdek gefietst wordt.
Verder is het zo dat beide fietsen wellicht niet zo perfect worden opgebouwd als de VSF of nog duurdere Santos of Idworx, en noem ze verder maar op, maar dat hoeft nog geen probleem te zijn. Alles wat je uitspaart door het niet vooraf uit te geven aan overbodige mooie onderdelen is meegenomen. Als er iets kapot gaat is het vroeg genoeg om het te vervangen. En wellicht gaan de onderdelen die op het forum als "minder" worden afgedaan wel helemaal nooit stuk.

Mijn advies, koop die Diamant bij Re-cycle voor of de iets duurdere Gudereit bij Mastbergen die zijn beide zeer scherpe geprijsd, de naaf is het duurste onderdeel van die fiets en is exact hetzelfde als in een idworx van 3500 Euro. Als je denkt dat de overige onderdelen op de idworx het prijsverschil rechtvaardigen, dan heb je het mis.

Ik heb de Diamant gezien, maar vind hem gewoon niet mooi. Nou is dat niet perse een maatstaaf, het speelt wel mee als je zoveel geld uit gaat geven voor een fiets. De Gudereit vind ik mooi om te zien, ik hik tegen die 28 inch aan die overal wordt afgeraden. Als een verkoopster mij verteld dat de VSF voor studenten is en ook nog een minder stuurgedrag heeft, zakt hij ook weer op mijn lijstje. Moeilijk he?

Oh ja uitelijk, ben ik niet zo mee bezig. Ik denk dat ik voor de Diamant ga, ik ben niet zo benauwd voor de wat mindere afmontage. Voor mij telt dat de fiets ook buiten de vakanties goed te gebruiken moet zijn, en ik zie in 28" een voordeel. Verder heb ik geen plannen om in Patagonie te gaan fietsen waar een 26" een betere keuze is.

Eigenlijk valt de keuze best mee.
Ga je voor 28 inch dan is de Gudereit een hele goede fiets, alle essentiele onderdelen zitten erop, Magura HS33, de Rohloff, en Tubus drager, velgen op het model wat in de winkel stond waren Exal (ook prima) in de folder staan Rigida Snyper, maar daar kan ik niets over zeggen.

Als je per se 26inch wilt ga dan voor de VSF 400 T dan heb je voor het prijsverschil ook nog een Son naafdynamo.

@knarf:
Ik ben het helemaal met je argumenten eens. Dat is ook de reden dat ik voor de Diamant van Recycle ben gegaan.
@Marjan1:
Laat je niet leiden door subjectieve argumenten en gevoelens zoals 'studentenfiets' of 'niet mooi' maar probeer je fiets op basis van objectieve argumenten aan te schaffen. En maak er vooral een proefrit op.

Kan iemand in 1 zin zeggen waarom de belangstelling voor niet Nederlandse fietsen zo groot (?) is.
In 1 zin: misschien verhouding prijs/kwaliteit van niet Nederlandse (maar vooral Duitse?) fietsen.

Marjan,

Ik heb drie jaar geleden mijn VSF T400 gekocht en ik ben er heel erg tevreden over. IJzersterke fiets en ik heb geen problemen gehad qua stuurgedrag. Wat veel mensen beweren. Wel een keer schakelproblemen gehad, maar waarschijnlijk lag dat aan mij.

Heb je beide fietsen al een keer uitgeprobeerd? Misschien kan je dan makkelijker een keuze maken.

Grtz Martie (werkende bijna tegen de 40 zijnde vakantiefietser)

Marjan1 schreef:Ik heb de Diamant gezien, maar vind hem gewoon niet mooi. Nou is dat niet perse een maatstaaf, het speelt wel mee als je zoveel geld uit gaat geven voor een fiets. De Gudereit vind ik mooi om te zien, ik hik tegen die 28 inch aan die overal wordt afgeraden. Als een verkoopster mij verteld dat de VSF voor studenten is en ook nog een minder stuurgedrag heeft, zakt hij ook weer op mijn lijstje. Moeilijk he?
Was die verkoopster blond?

Removed