Onlangs heb ik een GPS, Garmin 60CX gekocht. Ik heb er nog geen fietsbevestigingmateriaal bij aangeschaft, omdat ik in een revikew had gelezen dat de standaard stuurbevestiger niet zo stevig was. Eentje schreef dat het hem al wtee keer was overkomen dat een stuurbevestiger was afgebroken, terwijl hij door een diepere kuil of oneffenheid in de weg reed. Om te voorkomen dat ik een verkeerde bevestigingsunit koop, ben ik ge-interesseerd in jullie ervaringen of welke bevestiging op een normaal fietsstuur zouden jullie aanbevelen?
Dries,
Ik heb dezelfde en ik gebruik een RAM mounting systeem. Je monteert een bolletje op je stuur en daar kun je dan een houder in klemmen.
Je kunt er hier een plaatje van zien.
Zo'n zelfde bolletje heb ik op de motor en met een zuinap in de auto. Ik kan hem dus overal zo op zetten.
Even googlen op 'ram mount'en je vindt meer informatie. Een ijzersterk systeem. Ik heb hem jaren geleden met veel porto in de USA besteld, maar ik geloof dat hij nu ook in Nederland te krijgen is.
Bestel in elk geval meteen 2 of 3 bolletjes, dan spaar je de porto uit.
Als je meer wilt weten, hoor ik het wel. Ik kan er evt ook wel wat extra foto's van maken.