Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in Australie - Forum Wereldfietser

fietsen in Australie

Name: johan en inge

Email: johaneninge@yahoo.com


We zijn nu zo"n maand of acht op fietsreis, door Europa, het middenoosten en Z.O. Azie . Onze volgende bestemming is Australie. Hoewel we drie jaar terug op het Zuidereiland van Nieuw Zeeland hebben gefietst hebben we nog geen ervaring met Australie.
We kunnen weinig info vinden over het fietsen in Australie, met name over het Westelijke deel. Wie heeft hier gefietst en heeft informatie over mooie routes,de wegen, waterpunten etc.
We horen het graag, alvast bedankt voor je reactie!

Name: Ed Buers

Email: e.buers@planet.nl


Ik ben net terug uit Aus. Gefietst van Perth via de Nullarbor naar Adelaide. Prima te doen (het jaar daarvoor van Adelaide via Tas. naar Sidney). Mochten jullie wat concrete vragen hebben dan hoor ik het wel.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Ineke Hopman

Email: ihopman@freeler.nl


Hallo,
Met mijn vriend heb ik in totaal zo'n 8 maanden fietsend in Australie doorgebracht. Onze eerste reis begon in Adelaide in januari. Adelaide is een gezellige stad waar je ook goed kan fietsen. Er zijn veel fietsroutes naar het centrum van de stad. Wij hebben vanaf Adelaide de kust gevolgd richting Melbourne. Langs zout meren en mooie kust en overal grote parkieten en papagaaien. Onderweg hebben we gekampeerd op de vele campings. Vanaf Melbourne zijn we naar Tasmanië gegaan. Een mooi eiland dat doet denken aan Nieuw Zeeland. Je kunt hier ook goed wandelen (wat wij niet gedaan hebben). Al fietsend door het centrum van Tasmanië kom je mooie bossen tegen en flinke klimmetjes. Ook door de Australiërs wordt hier veel gefietst. Wij zijn hierna met het vliegtuig naar Sidney gegaan. Samen met Melbourne in mijn ogen de enige echte steden in Australië. Vanaf hier langs de kust naar Brisbane gefietst. De kust weg is vrij druk, maar zodra je een stukje van de kust afgaat, zijn de wegen rustiger, maar de overnachtingsmogelijkheden (campings) zijn vooral aan de kust te vinden. Er zijn ook veel campings (parkjes waar het toegestaan is om te camperen) in kleine plaatsjes, aangeboden door bijvoorbeeld de lions club. Richting Brisbane zie je de natuur meer tropisch worden. Het stuk van Brisbane naar Cairns is behoorlijk toeristisch langs de kust. Er zijn hele mooie stukken, maar soms wordt het saai met het vele suikerriet. De campings hier zijn mooi. En de zee heeft hier ook een zeer aangename temperatuur, wat weer vervelende grote gevaarlijke kwallen en haaien aantrekt. Dus niet zomaar ergens gaan zwemmen. De natuur rondom Cairns is heel mooi. Ten noorden van Cairns is ook nog veel regenwoud. Het is dus ook erg vochtig en warm, ook 's nachts (dit was rond april). Een andere reis zijn we van Perth naar Adelaide gefietst in de maanden jan., feb. en mrt. Dit was ook een mooie route langs de kust. Zeehonden, zeer hoge bomen, grotten, hoge surfgolven, goudmijnen en de nullorbor (de weg die west- en zuid-australië verbindt) zijn de hoogtepunten van deze route geweest.
De mensen zijn overal vriendelijk en behulpzaam.
De tip over de lonely planet lijkt me een goede. Ik heb gehoord dat de dagafstanden liggen tussen de 80 en 120 kilometer. De vindt ik wat lang. Wij fietsten gemiddeld 80 kilometer per dag.

Veel succes met het uitstippelen van de reis,
Ineke Hopman
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: xander

Email: thedutchbiker@hotmail.com

Hallo, ik heb geen ervaring met fietsen in Australie, maar weet wel dat Lonely Planet sinds kort een uitgave heeft speciaal voor Australie op de fiets!! Misschien nuttige info. Veel plezier in Australie. xander
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

het duurde even ik wist dat deze site er was maar heb er al drie jaar niet meer op gekeken!welke site deze:

http://users.chariot.net.au/~gloria/

ik heb geen verstand van computers dus ik weet ook niet of de link het doet maar de link staat ook deze pagina:

http://www.netspeed.com.au/cr/bicycle/l ... #australia

op de eerst genoemde pagina staan veel waterpunten, we hebben een paar haar geleden van darwin naar broome gefiets en hebben veel gebruikt van deze site gemaakt.
groetjes michel
happy travels

michel schreef:het duurde even ik wist dat deze site er was maar heb er al drie jaar niet meer op gekeken!welke site deze:

http://users.chariot.net.au/~gloria/

ik heb geen verstand van computers dus ik weet ook niet of de link het doet maar de link staat ook deze pagina:

http://www.netspeed.com.au/cr/bicycle/l ... #australia

op de eerst genoemde pagina staan veel waterpunten, we hebben een paar haar geleden van darwin naar broome gefiets en hebben veel gebruikt van deze site gemaakt.
groetjes michel
happy travels
je hebt PB