Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Help! Ik zoek de volgende velg: Exal XP 19, alloy double wal - Forum Wereldfietser

Help! Ik zoek de volgende velg: Exal XP 19, alloy double wal

Hallo, ik ben opzoek naar de volgende velg: XP 19 EXAL ALLOY DOUBLE WALL. weet iemand waar ik die kan kopen?
BVB DANK sven

[Moderated, caps is schreeuwen...]
Neem eens contact op met Marco de Wit bestuurslid van deze club,of een ander adverteerder (zie homepage)

Hi, heb eventjes gekeken. Op diverse duitse e-shops vind je deze velg voor rond de 15 euro. Weet dat mijn lbs gewoon exal kan leveren, dus misschien eventjes vragen bij je lbs?

Als ik mij niet vergis, zitten de mannen van exal op de "kluis" das vlak bij Hoogstraten in Bels.

Succes

Bas

hier kan je de sp 19 vinden, ik weet niet wat het verschil is. misschien heb je er wat aan.

(ik heb geen idee van wie die winkel is dus aub niet moeilijk doen)

http://www.bike4travel.nl/index.php?cPa ... 90f364e42a

B@se schreef:Hi, heb eventjes gekeken. Op diverse duitse e-shops vind je deze velg voor rond de 15 euro. Weet dat mijn lbs gewoon exal kan leveren, dus misschien eventjes vragen bij je lbs?

Als ik mij niet vergis, zitten de mannen van exal op de "kluis" das vlak bij Hoogstraten in Bels.

Succes

Bas
Ja op die duitse site's heb ik ze ook gezien voor rond de 15 euro. ik heb ook even met halfords gebelt en die zegt dat zo'n velg 96 EURO gaat kosten. ik weet aan de ene kant niet of ik zo'n duitse site kan vertrouwen.
ik heb niet veel verstand van fietsen en zaken daar omheen, kun je me mischien vertellen wat lbs is

96 euro voor een losse velg? Dat is wel heel duur.

Ronald

LBS = local Bike Shop (goed Nederlands voor een LFH)

Bike4Travel= Marco de Wit (betrouwbaar)

Rose Versand in Duitsland is ook betrouwbaar (en heeft een site in Nederlands)

sven5324 schreef: Ja op die duitse site's heb ik ze ook gezien voor rond de 15 euro. ik heb ook even met halfords gebelt en die zegt dat zo'n velg 96 EURO gaat kosten. ik weet aan de ene kant niet of ik zo'n duitse site kan vertrouwen.
als 'Halfrauds' je standaard is......
:D

kijk, dit is hem. Alleen dan wel de achter velg:
http://www.2radzone.de/shop/popup_image.php?pID=1863

en, waar kan ik me lbs vinden dan?

sven5324 schreef:en, waar kan ik me lbs vinden dan?
In jouw geval: www.bike4travel.nl

of gewoon de gouden gids :wink:

sven5324 schreef:kijk, dit is hem. Alleen dan wel de achter velg:
Ziet er erg uit als een symmetrische velg, dus zonder offset spaakgaten. Derhalve s is het niet een specifieke achtervelg

Marten,

Ik leer graag wat bij, wat bedoel je met offset spaakgaten?

Ronald

ciclista schreef:Marten,

Ik leer graag wat bij, wat bedoel je met offset spaakgaten?

Ronald
Voor paraplu gespaakte achterwielen bestaan er velgen met de gaten links uit het midden. De rechter spaken worden dan langer en staan niet zo stijl en voor links vice versa. De spaakspanning wordt dan gelijkmatiger, terwijl de band toch midden tussen de asuiteinden staat
sven5324 schreef:Hallo, ik ben opzoek naar de volgende velg: XP 19 EXAL ALLOY DOUBLE WALL. weet iemand waar ik die kan kopen?
BVB DANK sven

Waarom kies je specifiek voor dit type exal velg?

bij mijn weten staat ze bekend als goede velg:) je kan ook in het rijtje rigida grizzly, salsa gordo gaan kijken(er zijn er nog).

(ik ga de gordos kopen en post wel en review.)
Ralph schreef:
sven5324 schreef:Hallo, ik ben opzoek naar de volgende velg: XP 19 EXAL ALLOY DOUBLE WALL. weet iemand waar ik die kan kopen?
BVB DANK sven

Halfords fietsen maker zij dat dat de enige velg was de erop paste, omdat er iets met DOUBLE WALL bijzonder was en dat moest erop.

Als fietsende trekker ben je bij de lfb zelden aan het goede adres.
Domweg omdat een trekkingbike totaal anders gebruikt wordt dan een fiets voor het dagelijks gebruik.
Na mijn eerste lfb na veel problemen te hebben ingeruild voor een die (dacht ik ) er wat meer verstand van zou hebben.
Beweerde de goede man deze week: Koga is de enige die 26"wielen in zijn programma heeft .....
Prompt lag mijn broek weer op mijn enkels :cry:
Mijn ervaring voor een trekkingbike en aanverwante spullen ga naar een goede tent waar ze er kaas van hebben gegeten.
Je woont in Rotterdam dan is Marco 1 van de goede mogelijkheden. Die weet tenmiste waar hij over praat.

Opa Leen die na zijn vierde achterwiel, tweede voorwiel en derde zadelpen effe SNEL naar Utrecht trapt voor een tandem wieltje

Voor de goede orde door geen van de genoemde of aangeduide firma's wordt ik gesponsoord
sven5324 schreef:
Ralph schreef:
BVB DANK sven

Halfords fietsen maker zij dat dat de enige velg was de erop paste, omdat er iets met DOUBLE WALL bijzonder was en dat moest erop.
Als je geen verstand van fietsen hebt lijkt het een logische match om naar een zaak te gaan waar ze er ook niks van afweten..........:D

Maar aan een velg heb je niks, die moet nog met spaken om een naaf gevlochten worden. Klinkt niet alsof je dat zelf kunt, Halfords lijkt me ook niet geschikt, dus misschien dat je een stap terug kunt doen en de originele vraag in het forum in de week kunt leggen. Dan konden er wel eens wat practischer antwoorden uitkomen

Hmm,

ik gok er ondertussen op dat je naast een Velg (de "hoepel" waar de spaken insteken) ook de spaken en een naaf zoekt? En dan het liefst nog in een geheel, ofwel een geheel nieuw achterwiel?

Denk idd dat je je wenschen misschien een beetje beter kenbaar kunt maken, dus wat voor wiel...

Bas