Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gudereit LCR of Fahradmanufaktur T900 - Forum Wereldfietser

Gudereit LCR of Fahradmanufaktur T900

Graag enige advies in aanschaf tussen deze twee Rohloff 28" fietsen.
dit vanwege het budget 2000 euro.De gudereit dealer in Renkum als service punt zit wat mijn betreft niet zo ver van Arnhem vandaan,..wat ik nogal belangrijk vind.
Door slechte ervaringen in het verleden met de aanschaf van een nieuwe fiets elders,wat een"maandag ochtend model'' bleek,...wil ik daar niet af en aan het hele land mee afreizen als er telkens iets mee aan de hand is.
Nu lees ik als maar positieve berichten over VSF, maar amper iets over Gudereit LCR.Is er iemand/gebruiker die mij daar over kan berichten?
Recycle in Wageningen is ook nog wel in de buurt,..maar de Diamant/rohloff is wat goedkoper af gemonteerd,..maar is ook misschien een optie.
bij deze alvast bij voorbaat bedankt voor de reactie.Hartelijke gr.Hans 25

In dat zelfde straatje zou je ook nog kunnen kijken naar een:
-Stevens sovereign R14 (wel weer vanaf half mei leverbaar)
-Trenga TDL 10

Er zijn er best veel in met de specs
-Rohloff
-Magura HS33
-Bumm + shimano licht
-Budget +-2000,-

bedankt voor je reactie,Stevens is boven mijn budget,plus.. ik wil naar een dealer in de buurt kunnen.

Recycle in Wageningen is ook nog wel in de buurt,..maar de Diamant/rohloff is wat goedkoper af gemonteerd,..maar is ook misschien een optie.
Ik zou ook echt even naar Wageningen gaan voor de Diamant, ondanks de wat goedkopere afmontage kun je dan een goed vergelijk maken. Je zoek wel in de goede (Duitse) hoek voor een fiets.

Deze is dealer van stevens en volgens mij niet zo ver van arnhem of (ik kan het natuurlijk mis hebben) :lol:

Mantel Tweewielers
Overmaat 72
6831 AJ Arnhem
www.mantel-tweewielers.nl

Re-cycle heeft trouwens ook stevens in het assortiment. Wat zijn jullie daar toch verwend met al die leuke fietsenmakers die al die duitse merken voeren. Dat is hier in het zuiden toch wat lastiger :(

Wel veel threads de laatste tijd over dit soort duitse fietsen (ja ik heb er zelf ook een gestart).

bedankt voor de reactie,ik ken Mantel..en ze hebben geen fiets met een rohloff naaf in hun assortiment.Wel een Stevens race fiets.

@Hans,
nog één, ook niet zo ver, in Nijmegen:
http://www.elan.cc/mountainbikes/rotor/ ... _tour.html
groet Wim

bedankt,nooit van gehoord..of eigelijk..gelezen <daar heb je deze side voor>
Rotor" daar moet toch meer over weten ,met naafdynamo toch boven mijn budget
Wel in de buurt,dat wel.gr.Hans

Hans 25 schreef:bedankt,nooit van gehoord..of eigelijk..gelezen <daar heb je deze side voor>
Rotor" daar moet toch meer over weten ,met naafdynamo toch boven mijn budget
Wel in de buurt,dat wel.gr.Hans
Dat zou nog wel eens mee kunnen vallen ik ken namelijk geen ene banddynamo van shimano dus heel dikke kans dat dit ook een naafdynamo is.

Wat ik me wel afvraag moet in jouw budget alles passen of alleen de fiets? Bij alles denk ik aan fiets, slot, zadeltasje, tellertje en andere optionele maar wel fijne accesoires. In het laatste geval zou het wel krap kunnen worden en er eigenlijk alleen een diamont over kunnen blijven.

Bij mij is een budget meer een richtlijn maar als het meer kost om het echt compleet en helemaal naar mijn zin te krijgen dan is dat zo.

bij de specificaties van de Rotor fiets stond:nexus dynamo...en niet naafdynamo.
de prijzen die ik tegen kom varieert van c.a 1800 tot ± 2000 euro van de merken die ik al eerder noemde,..dat is mijn richtprijs en budget
Word een type fiets goed beoordeeld door andere gebruikers dan wil ik daar wel iets van afwijken maar 2000 euro vind ik al wel duur genoeg.gr.Hans

Hans 25 schreef:bij de specificaties van de Rotor fiets stond:nexus dynamo...en niet naafdynamo.
als je op het plaatje klikt voor de vergroting zie je de draadjes zitten ;)

En iets anders dan een naafdynamo in de Nexus serie zou een primeur zijn

Ik ben erg benieuwd hoe deze topic gaat lopen. Ik heb ook aan beide fietsen gedacht maar dan aan de VSF 400 t.o.v. Gudereit LCR. Het liefts had ik een maatfiets, maar die gaat echt boven mijn budget. Was op de beurs in de RAI en kreeg daar te horen dat de VSF vooral een fiets was voor studenten die 'goedkoop' op fietsvakantie willen! Vandaar dat ik verder ben gaan kijken en kwam toen bij de Gudereit uit. Maar volgens mij zijn er niet veel forumers die op een Gudereit fietsen. Blijf het draadje wel even volgen en hoop op veel reacties.

studenten die goedkoop op fietsvakantie willen : :D
wel je zou ook kunnen zeggen: mensen die goedkoop op fietsvakantie willen. de vsf heeft een stalen frame, en een son naaf. dat is volgens mij een voordeel tov Gudereit LCR. deze laatste heeft 28 inch wielen (rolt lichter, goed voor binnen europa) en exal velgen (dit zijn echte toppers).
en de lcr kost vlotjes 200 euro minder.

de vraag is wat je er mee gaat doen ? als je er echt de wereld mee rond wilt ga dan voor de vsf, blijf je binnen europa dan is de Gudereit LCR een alternatief.

ik persoonlijk zou voor de vsf gaan. de son naaf is beduidend beter dan de shimano. niet zozeer in weerstand of zo. maar in duurzaamheid. de shimano naven moet je onmiddellijk invetten bij aankoop, want daar zit wat weinig in en gaan minder dan de helft mee van een son.

het stalen frame zal naar alle waarschijnlijkheid langer meegaan. en dus zou ik voor de vsf kiezen. ook de kleinere bandenmaat laat je toe om over ruigere wegen te gaan, en overal ook een band te vinden.

let wel op: de vsf is echt fenomenaal sterk gemaakt: dat wil zeggen: dikke oversized stalen buizen die gelast zijn. de achtervork is bijvoorbeeld tegen de zadelbuis gelast. Mijn snel bijvoorbeeld zit volledig ineen met lugs, en de achtervork is langs de zitbuis gelast. Veel minder sterk en stijf maar daardoor ook niet keihard rijdend. de vsf is echt gemaakt voor heeel zware beproevingen. maar hij zou misschien iets te hard en nerveus kunnen trappen.

voor 200 euro meer neem ik de vsf. maar diamant levert de rohloff voor 1600 euro, dat is dan al gauw 25% goedkoper dan de vsf. als alu of staal niet belangrijk zijn, dan is dat ook een optie.


OEPS: ik zie nu pas dat je de t900 en niet de t400 wil.
die heeft een alu voorvork; wel een stalen frame, en ook op dezelfde manier gelast als de T400. beschikt ook over son, en hoge profiel velgen.

idd, een moeilijke keus.

Marjan1 schreef:I de VSF 400 t.o.v. Gudereit LCR. Was op de beurs in de RAI en kreeg daar te horen dat de VSF vooral een fiets was voor studenten die 'goedkoop' op fietsvakantie willen!
HAHAHAHA :lol: T-400 voor studenten die goedkoop op vakantie willen? Ze hebben wel humor hoor. Nee, de T-400 is voor mensen die gewoon heel veel fiets voor hun geld willen krijgen zonder fratsen. Gewoon daarom.

Voor recenties over Gudereit zou je op http://rad-forum.de/ kunnen neuzen. Veel van mijn duitse fietscollega's rijden op deze fietsen.

Fiets de wereld (op een VSF-T-400),
Whisky

whisky schreef: Nee, de T-400 is voor mensen die gewoon heel veel fiets voor hun geld willen krijgen zonder fratsen. Gewoon daarom.

Whisky
dat is wat ik er ook van denk, de t400 R is de indrukwekkenste fiets die ik al gezien heb. ik kan me moeilijk voorstellen dat er nog beter is. (dat er andere fietsen zijn die anders rijden, dus meer een bepaalde stijl van rijden, tot daaraantoe, maar qua kwaliteit valt hier weinig aan te verbeteren, om niet te zeggen niets.

Het zijn niet mijn woorden hoor! Ik zie er ook niet uit alsof het geld bij ons achter aan de boom groeit, maar de verkoopster zei dit echt. Misschien met de bedoeling mij een andere (lees duurdere) fiets te verkopen. Was hier verbaasd over omdat ik toch veel goede berichten over de VSF lees. Vandaar dat ik verder ben gaan kijken.

Marjan1 schreef:Ik ben erg benieuwd hoe deze topic gaat lopen. Ik heb ook aan beide fietsen gedacht maar dan aan de VSF 400 t.o.v. Gudereit LCR. Het liefts had ik een maatfiets, maar die gaat echt boven mijn budget. Was op de beurs in de RAI en kreeg daar te horen dat de VSF vooral een fiets was voor studenten die 'goedkoop' op fietsvakantie willen! Vandaar dat ik verder ben gaan kijken en kwam toen bij de Gudereit uit. Maar volgens mij zijn er niet veel forumers die op een Gudereit fietsen. Blijf het draadje wel even volgen en hoop op veel reacties.
Ik heb ook naar een Gudereit gekeken. Ook dat zijn volgens mij prima fietsen. Hij is bij mij uiteindelijk afgevallen, omdat ik graag 26 inch wielen wilde. In Nederland wordt deze alleen door Mastbergen uit Renkum geleverd. Dat is misschien iets waar je rekening mee moet houden.

@Hans 25:

Keuze al gemaakt? De Rotor configurator is ook net online gekomen:
http://www.generator-radsport.de/

Een denk een deze dagen afreizen naar Nijmegen om die Rotor fietsen te bekijken,
en me te laten voorlichten.gr.Hans

Hans 25 schreef:Een denk een deze dagen afreizen naar Nijmegen om die Rotor fietsen te bekijken,
en me te laten voorlichten.gr.Hans
Ik heb sinds 4 jaar/20K een Rotor Mission met rohloff (met externe schakelbox!), magura en SON als woonwerkvakantiefiets (bij Elan gekocht). De fiets bevalt uitstekend, stabiel met en zonder bagage.
Johan