door
Roger » vr 04 jan, 2008 18:11
Hoi JPvM,
Met een de Idworx kettingkast heb ik geen ervaring.
Ik rij bloot,
met een klemmetje om mijn poot
.
Ook bij mijn ER zijn de Truvativ trapaslagers twee maal vernieuwd (garantie).
De eerste keer bij 4500 km.
Verkeerd lagervet zou hier debet aan zijn
.
De tweede keer bij 11000 km.
Tot nu toe (14000 km) geen speling meer.
Dat er wat meer ruimte tussen de banden en spatborden zou mogen zitten ben ik met je eens.
Bij nat weer moet je de groene wedstrijdblokjes eens proberen.
Deze bieden dan meer remkracht, maar zijn iets meer aan slijtage onderhevig.
Dat de voorvork en het frame iets meegeven als je heel hard in de remmen knijp ervaar ik ook.
Dit lijkt mij een goede zaak. Anders zou het zaakje gaan scheuren of breken, denk ik.
Echter in de praktijk knijp je niet zo hard in de remmen, je zou over de kop vliegen.
Een brake boasters voor firm tech bestaat niet en is ook overbodig vanwege het grote lasoppervlak waarmee de nokken op het frame en voorvork zijn gelast.
Bovendien zou het gewicht van je fiets onnodig toenemen.
Ook ik ben zeer tevreden over mijn ER en hoe Idworx met klachten omgaat.
Ze nemen je als klant serieus en waarderen het als je met hun mee denkt!!
Fiets ze, Roger.