Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VERKOCHT: [TKA] Cannondale Mountain Tandem 2000 - Forum Wereldfietser

VERKOCHT: [TKA] Cannondale Mountain Tandem 2000

------- EDIT -------

• Prijs: nu voor slechts €1400!
• Recente foto's toegevoegd: http://student.vub.ac.be/~lerbuer/MT2000/MT2000.html
• Bij aankoop wordt de tandem nog eens helemaal tot in de fijnste details opgeblonken.

--------------------

M'n Cannondale tandem MT2000 staat te koop.

bouwjaar: 2000
nieuwprijs: +/- €3200
maat: voor L, achter M (LM)
remmen: magura hydraulische HS24 remmen
shimano LX, XT afgemonteerd
voorvork: Moto FR
Heeft max. 1500km gereden!
Vraagprijs: €1500. Enkel ernstige biedingen aub.

Afbeelding

Volledige specificaties vind je hier:
http://www.cannondale.com/bikes/00/ce/model-0MT2.html

De fiets heeft net een onderhoud gehad van €250, en staat helemaal op orde (nieuwe ketting, nieuwe cranks, nieuwe buitenbanden, ...)

Cannondale produceert al 7 jaar lang hetzelfde tandem frame. Een nieuwe cannondale tandem uit de winkel heeft dus exact
hetzelfde kader als deze, enkel afgemonteerd met recentere onderdelen (dixit fietsenmaker).

Testritje mag steeds.

Contacteer me gerust voor vragen.

NOOT: de afgebeelde bob yak en draagtassen worden niet mee verkocht, de verkoop
betreft enkel de tandem.
Lanseloet schreef:Beest van een fiets, m'n Cannondale tandem MT2000 staat te koop.
[KNIP]
Cannondale produceert al 7 jaar lang hetzelfde tandem frame, net omdat dit zo'n uitzonderlijk goed frame is. Een nieuwe cannondale tandem uit de winkel heeft dus exact hetzelfde kader als deze, enkel afgemonteerd met recentere onderdelen (dixit fietsenmaker).
Met alle respect voor de fietsenmaker: dit is niet geheel juist. Met modeljaar 2001 is Cannondale overgegaan op een gemoderniseerd frame. Belangrijk (voor sommigen) verschil is dat er sindsdien schijfremmen op passen. De voor- en achtervork hebben standaard IS-boutgaten. Ook is de voorvork van de Montain Tandem (MT) modellen in 2001 veranderd van een gebogen Pepperoni Tandem naar een recht Fatty Tandem model. Sinds 2004 heeft ook de Road Tandem standaard schijfremmen, veel MT modellen hadden dat al eerder.

EDIT: dit was het jaar 1999/2000 (zie verderop)
Lanseloet schreef:Contacteer me gerust voor vragen.
De vraag die bij mij dan gelijk opkomt: waarom staat zo'n prachtige tandem met slechts 1500 km. te koop? Jullie houden toch hopelijk niet op met tandemrijden?

Dit draadje (klik) maakt inderdaad nieuwsgierig naar de achtergrond van dit aanbod. Maar je hoeft uiteraard niet in te gaan op elke nieuwsgierigheid.

Geen probleem dat er vragen gesteld worden hoor.

Ik en m'n vriendin hadden het oorspronkelijke plan om een tandem te huren. Helaas konden we er nergens eentje vinden die in de gezochte periode beschikbaar was. Toen ik een interessante aanbieding vond op het internet heb ik deze meteen aangekocht en laten oplappen. Qua kostprijs in vergelijking met het huren van een tandem komt dit op hetzelfde neer als ik hem na de reis meteen ook weer verkoop, gerekend dat ik er een verlies op mag maken gelijk aan de huurprijs die ik er initieel voor wou betalen.

Voor mij en m'n vriendin - we studeren allebei nog - is de tandem houden een te grote kost voor iets wat we uiteindelijk maximum een keer per jaar voor een periode van enkele weken gebruiken. Met pijn in het hart - want het is echt een geniaal goede fiets - doe ik hem nu weg.

mvg,
Lanseloet.

Belangrijk (voor sommigen) verschil is dat er sindsdien schijfremmen op passen.
@ Marten: voor- en achter op de fiets zijn er boutgaten voorzien op de fiets voor de montage van schijfremmen. Ik begrijp niet goed waarom je stelt dat er hier geen schijfremmen op zouden kunnen gemonteerd worden?

Mvg,
Lanseloet.

Ik heb de frames nog eens vergeleken in het cannondale bike archive op de site.
Volgens mij vergis je je toch hoor, Marten. Misschien bedoel je dat ze in 2000 en niet in 2001 hun frames gemoderniseerd hebben? Voor 2000 verkochten ze het frame LosDos ( zie http://www.2dehands.be/tandem-cannondal ... riek=fiets )

In ieder geval: op mijn frame (2000) zijn er nokken voorzien om schijfremmen te monteren, bovendien kan ik geen verschillen ontdekken met de frames die Cannondale nadien leverde.

Lanseloet schreef:Ik heb de frames nog eens vergeleken in het cannondale bike archive op de site.
Volgens mij vergis je je toch hoor, Marten. Misschien bedoel je dat ze in 2000 en niet in 2001 hun frames gemoderniseerd hebben? Voor 2000 verkochten ze het frame LosDos ( zie http://www.2dehands.be/tandem-cannondal ... riek=fiets )

In ieder geval: op mijn frame (2000) zijn er nokken voorzien om schijfremmen te monteren, bovendien kan ik geen verschillen ontdekken met de frames die Cannondale nadien leverde.
Je hebt helemaal gelijk: ik liet me bedriegen door de foto op de Cannondale-site van de MT2000 waar velgremmen op zitten. Als je de foto vergroot kun je de verstevigingsboog in de linker achtervork zien zitten. 'Jullie' frame kon dus wel al schijfremmen aan, maar de fiets werd er niet mee geleverd. Excuus voor de verwarring.

Nog een aanvulling: in feite bouwt Cannondale al sinds ergens begin jaren '90 deze tandemframes, dus al een jaar of 17. Later (kennelijk in of kort voor 2000) zijn ze aangepast voor schijfremmen. Ook is er toen een 'wishbone' achtervork in gekomen en kregen de kleinere modellen een soort V-vormige bovenbuis in het voorframe.

Wij hebben zelf een 94er MT3000 gehad, die had deze zaken nog niet. Die had een frame dat gelijk is aan de Los Dos waar je naar verwijst. Helaas maken ze deze grote maat niet meer in de MT-serie. Qua rijeigenschappen was dat frame geheel vergelijkbaar met de huidige versie. "Los Dos" is een aanduiding die enkele jaren op hun tandems heeft gestaan, bij die van ons stond dat er nog niet op. Hoe dan ook: het blijft zoals je zo mooi zegt een 'geniaal goede fiets'!

Ok, geen erg. Zou je alsjeblief wel je eerste bericht kunnen verwijderen (wissen) om verwarring te voorkomen bij eventuele kopers?
Bedankt.

edit prijs....

nog steeds te koop !!

Hoi, je schrijft dat er onder andere een nieuw cranckstel op is gekomen, waarom hier geen shimano? En weet je hoe de staat van de voorvork is, heeft die onderhoud gehad?
(ik neem aan dat deze nieuwe onderdelen voor jullie reis erop zijn gemonteerd?)

Groeten,

een mogelijk geinteresserde!

Wat een pracht fiets. Ik vind hem ook niet duur. Prima die Sugino cranks. Wat mij betreft beter dan het meeste Shimano spul (en de keus in tandem cranks is sowieso niet groot). Ik zou op een tandem al helemaal geen buitenboordlagers willen hebben.
Ik tel in het achterwiel 40 spaken. Betekent dit dat er ook een tandemachternaaf in zit waarop je een Arai sleeprem kunt schroeven? Een Arai met Magura velgremmen is wat mij betreft de ideale combinatie aan remmen op een tandem.
Wim

Excuseer voor de schromelijk te late reactie.
Best dat geïnteresseerden me een mailtje sturen; daar krijg je wel een snelle reactie.

Over de cranks: dat was de keuze van m'n fietsenmaker (Probike Tervuren).

De vork is net opnieuw ingeolied geweest.

Over de sleeprem: inderdaad! Je kan op de achternaaf van de tandem een sleeprem vastvijzen.

Nieuwe onderdelen zijn er opgezet voor onze fietsvakantie - in totaal hebben we daar zo'n 600km gefietst.
Sindsdien hebben we niet meer op de tandem gefietst.

Ik heb me nu geabonneerd op dit onderwerp zodat geïnteresseerden zeker zijn van een snelle reactie.

€1400 voor dit schatje!

Willem Jongman schreef:Wat een pracht fiets. Ik vind hem ook niet duur. Prima die Sugino cranks. Wat mij betreft beter dan het meeste Shimano spul (en de keus in tandem cranks is sowieso niet groot). Ik zou op een tandem al helemaal geen buitenboordlagers willen hebben.
Wim
Shimano maakt geen tandemcranks die goed bij zo'n fiets passen. Ze hebben wel een Ultegra-set met boutcirkels 130/74 (en buitenboordlagers :cry: ). Daarop kun je dus als kleinste blad een 24 monteren, maar bij de middel en grote bladen ben je wat beperkter in je keuze dan bij een crankset met 110/74 zoals die Sugino. Overigens: Sugino maakt cranksets voor zo ongeveer iedereen. Wij hadden op een vorige tandem prachtige Ritchey tandemcranks, made by ..... juist ja!

VERKOCHT! mag slotje op

Bedankt voor het melden.