Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 13 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3740 berichten

Hallo Deimor,

Er zijn meer van dit soort vrachtrijders, mijn bepakking was vorig jaar ook aardig uit de hand aan het lopen ( zie blad 9 van deze topic 24 augustus 2007)
Inmiddels toch ook wat door schade en schande wijs geworden.
Zo is het stoeltje vervangen door de chairkit van Exped met bijbehorend donsmatje. Ook het aantal kledingstukken heb ik wat in kunnen perken, evenals toilettas met veeeeeel inhoud.

Mijn ervaring was trouwens dat ik aan reserve eten en drinken wel eens 8 kilo op de fiets had hangen. In europa is dit niet echt nodig, maar ja ik ben erg selfsupporting.
Nu nog een aanval doen op mijn gereedschap en onderdelen........ :roll:

Ik heb met belangstelling de berichten over een elastisch netje gelezen, maar tot nu toe heb ik dit niet kunnen vinden bij fietsenwinkels in de buurt of via internet. Ook outdoorzaken hebben het niet.

Heb alleen een motoraccessoirewebshop ( mooie voor scrabble) gevonden die iets heeft wat er een beetje op lijkt.

Vraag is dus : waar hebben jullie dit soort netjes vandaan ??? :?:


Groet

Jans

nikopaul schreef:Pffffft. Word al moe als ik er naar kijk...
..Veel respekt voor je dat jij de spullen van jouw maatjes meezeult!
Tsja, kijk het is kiezen, of iedereen zn eigen spullen mee laten nemen en dan bij elke beklimming bovenaan wachten (wat nu ook nog wel regelmatig gebeurde). Of je verdeelt de spullen al naar gelang de conditie zodat je wat meer samen de berg op ploetert ;) dat laatste vond ik gezelliger en daar gaat de vakantie voor mij om. Bovendien is moe worden niet erg ;) uitrusten doe ik 's avonds / 's nachts wel na het koken en douchen.. lekker bij een kampvuurtje.

Het verhaal extra bagage meeslepen om je maten te ontzien ken ik. Dat kan erg uit de hand lopen:

Afbeelding

Jans Kinds schreef:Vraag is dus : waar hebben jullie dit soort netjes vandaan ??? :?:
Vrijwel elke motorzaak verkoopt ze wel.

Hi,

weet wat jebedoelt met het ontzien van mede-fietsers... heb vorige zomer (06) voor 2 man bagage mogen rond slepen. Maar dat was zeker met een goede reden... van het jaar word het zowiezo toch niet meer fietsen met 2-en...

Afbeelding

Bas

Jans Kinds schreef:Hallo Deimor,

Er zijn meer van dit soort vrachtrijders, mijn bepakking was vorig jaar ook aardig uit de hand aan het lopen ( zie blad 9 van deze topic 24 augustus 2007)
Inmiddels toch ook wat door schade en schande wijs geworden.
Zo is het stoeltje vervangen door de chairkit van Exped met bijbehorend donsmatje. Ook het aantal kledingstukken heb ik wat in kunnen perken, evenals toilettas met veeeeeel inhoud.

Mijn ervaring was trouwens dat ik aan reserve eten en drinken wel eens 8 kilo op de fiets had hangen. In europa is dit niet echt nodig, maar ja ik ben erg selfsupporting.
Nu nog een aanval doen op mijn gereedschap en onderdelen........ :roll:

Ik heb met belangstelling de berichten over een elastisch netje gelezen, maar tot nu toe heb ik dit niet kunnen vinden bij fietsenwinkels in de buurt of via internet. Ook outdoorzaken hebben het niet.

Heb alleen een motoraccessoirewebshop ( mooie voor scrabble) gevonden die iets heeft wat er een beetje op lijkt.

Vraag is dus : waar hebben jullie dit soort netjes vandaan ??? :?:


Groet

Jans
Die kan je halen of op laten sturen bij de Vakantiefietser van Erik Schuit.

Ivo Miesen schreef:Het verhaal extra bagage meeslepen om je maten te ontzien ken ik. Dat kan erg uit de hand lopen:

Afbeelding
Dat zadel...! :shock:

Niet alleen dat zadel (idd wel vreemde houding, maar hij zit ook erg diep zo te zien). Dat mooie witte slot vind ik ook super :D

Deimor schreef:Niet alleen dat zadel (idd wel vreemde houding, maar hij zit ook erg diep zo te zien). Dat mooie witte slot vind ik ook super :D
Dat diep zitten viel best mee. Het stuur zat op deze fiets maar een paar centimeter onder het zadel. Vergeet niet dat dit een oud behoorlijk opgerekt (maar zeer comfortabel) leren zadel was. Dat deukt dus een beetje in als je erop gaat zitten. Ik heb er drie jaar eerder Parijs-Brest op gefietst, toen zag het al zo uit. Geen centje pijn.

ik word hier ook heel blij van
@plaatjes :-D

:shock: Nee, nee, nee!!!
Koop een auto!
Kan dit niet aaaaanzien...
Ivo Miesen schreef:Het verhaal extra bagage meeslepen om je maten te ontzien ken ik. Dat kan erg uit de hand lopen:

Afbeelding

De nieuwste aanwinst:)
Sommige kennen mij misschien als vaak de enige persoon op event's met een BOB Yak achter een volledig geveerde Storck mountainbike.

Sinds september vorig jaar heb ik een tweede mountainbike opgebouwd die ik geschikt kan maken voor fietsvakantie gebruik.
Het betreft een custom frame uit staal gelast met grote 29-er wielen en gemaakt door de bouwer Walt Wehler van het merk Waltworks uit Boulder Colorado USA.
Het frame is helemaal naar wens en op maat gebouwd, met de nodige opties.
De voorvork is van dezelfde bouwer en ook helemaal naar wens en op maat gemaakt voor dit frame.

Ik ben vanmiddag bezig geweest met het afstellen van een nieuwe Tubus Cargo achter drager.
Hebben we dat maar alvast gehad voor het komende seizoen van tripjes.

http://farm3.static.flickr.com/2397/226 ... 6841_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2177/226 ... 1308_o.jpg

Genoeg clearance voor een dikke band, op de foto een 2.2" brede Bontrager Jones XR rear met nog voldoende speling over.

http://farm3.static.flickr.com/2323/226 ... dc40_o.jpg

Voor fiets vakanties ben ik van plan om te bouwen van singlespeed naar versnellingen, om het leven wat makkelijker te maken:)
Ik heb hiervoor de norkjes en oogjes op laten nemen bij het bouwen van het frame.
Voor de kortere tripjes kan ik af met twee achtertassen en een bagagezak op de drager.
Mocht het nodig zijn hem ik nog een tweede voorvork liggen die geschikt is voor een lowrider, de voortassen heb ik ook al liggen.

Heel mooi, maar Walt maakt dan ook mooie stoere frames.
Wim

Willem Jongman schreef:Heel mooi, maar Walt maakt dan ook mooie stoere frames.
Wim
Verbazingwekkend, iemand die het werk van Walt kent:)
De meeste mensen kennen Waltworks überhaupt niet, niet gek ook wat Walt bouwt gemiddeld 50 frame/jaar en daarvan blijft 90% in Amerika.
Volgens Walt was dit de eerste die hij naar NL heeft verzonden, of in ieder geval wat hij zich kan herinneren.

Martijn

Hoi!
Dit is mijn karretje:
Afbeelding
Ik hoop dat dit zo lukt, want dit is helemaal nieuw voor mij......!
Het is een bij elkaar geraapt zooitje fietstassen, maar goed, ben dan ook een absolute beginner wat fietsvakanties betreft. Ben wel verslaafd aan fietsen (tot nu toe dus dagtochten) en kamperen, nu gaan we het dus combineren.....!
Groetjes van Caiky


Moderated: IMG tag aangepast zodat de afbeelding zichtbaar wordt.

Geweldig Caiky. Als je maar lol hebt, toch? Ik ben ook met Hema-tassen en een opoe-fiets (m'n partner) begonnen. 't Waren m'n fijnste vakanties. :D

Cubeman schreef:
Willem Jongman schreef:Heel mooi, maar Walt maakt dan ook mooie stoere frames.
Wim
Verbazingwekkend, iemand die het werk van Walt kent:)
het is maar een klein wereldje hoor ;), Walt heeft mij aan lasdraad geholpen

Caiky schreef:Hoi!
Dit is mijn karretje:
Afbeelding
Ik hoop dat dit zo lukt, want dit is helemaal nieuw voor mij......!
Het is een bij elkaar geraapt zooitje fietstassen, maar goed, ben dan ook een absolute beginner wat fietsvakanties betreft. Ben wel verslaafd aan fietsen (tot nu toe dus dagtochten) en kamperen, nu gaan we het dus combineren.....!
Groetjes van Caiky


Moderated: IMG tag aangepast zodat de afbeelding zichtbaar wordt.
Hoezo zichtbaar????

Ben

Bent schreef:
Caiky schreef:Hoi!
Dit is mijn karretje:
Afbeelding
Ik hoop dat dit zo lukt, want dit is helemaal nieuw voor mij......!
Het is een bij elkaar geraapt zooitje fietstassen, maar goed, ben dan ook een absolute beginner wat fietsvakanties betreft. Ben wel verslaafd aan fietsen (tot nu toe dus dagtochten) en kamperen, nu gaan we het dus combineren.....!
Groetjes van Caiky


Moderated: IMG tag aangepast zodat de afbeelding zichtbaar wordt.
Hoezo zichtbaar????

Ben
Hij deed het wel, want ik heb hem in het groot gezien, maar het lukt mij nu ook niet meer.

Afbeelding

Dit ben ik vorige zomer op mijn 1ste grotere fietsvakantie met mijn omgebouwde MTB. Niet echt dure spullen allemaal, maar het werkt even goed;)

Robin