![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Zieciclista schreef:Ik weet niet of de fietsbus van OAD Cycletours nog rijdt maar wij zijn een paar keer vanaf Perpignan met deze bus terug gegaan en dat is denk ik iets goedkoper dan vliegen. Je moet dan natuurlijk wel 250km extra fietsen.
Ronald
Die bus rijdt ook nog slechts een keer per week. Bovendien zit je maar liefst 17 uur in zo'n bus: inclusief een complete nacht!!!!De tovenaar schreef:Zieciclista schreef:Ik weet niet of de fietsbus van OAD Cycletours nog rijdt maar wij zijn een paar keer vanaf Perpignan met deze bus terug gegaan en dat is denk ik iets goedkoper dan vliegen. Je moet dan natuurlijk wel 250km extra fietsen.
Ronald
http://www.cycletours.nl/overig/cycl/pd ... a_2008.pdf
Enkele reis is de helft van een retour + 40 euro (excl boekingskosten, toeslag hoogseizoen). Dus ruim 150 euro voor een enkeltje, dat is echt niet goedkoper dan vliegen. En bovendien rijdt de bus alleen in de zomer.
Je hebt volkomen gelijk met het milieubelastende van vliegen op dit korte stukjes, Maar helaas is de goede treinverbinding er niet. In Belgie begint het porbleem al met te weinig fietsplaatsen in de treinen tussen Antwerpen en Rijsel. In Rijsel moet je overstappen. In Parijs moet je van het Gare du Nord naar het Gare d'Austerlitz. Voor de treinen richting Port Bou moet je reserveren. In Port Bou moet je weer overstappen. De ECF, de Europese federatie van fietsersbonden, brengt dit probleem voordurend onder de aandacht, maar helaas krijgen ze nog weinig gehoor.Deimor schreef:Even een kleine noot bij vliegen: het is misschien wel de goedkoopste, maar ook de meest milleubelastende manier van reizen, vooral op die korte stukjes. Als het dan toch niet snel hoeft en je hebt een beetje hart voor de natuur dan is treinen op dit gebied weer de beste manier. Bovendien is de trein een leukere manier van reizen dan met het vliegtuig imho, in een vliegtuig heb je vaak weinig aanspraak en bewegingsruimte.
Misschien nemen de HST's juist omdat ze met het vliegtuig willen concurreren, geen fietsen mee. Blijkbaar veel te veel gedoe en ruimtebeslag en het is maar een kleine doelgroep.Deimor schreef:LOL ? lekkere service dan... echt een goede stap als je wil concureren met het vliegtuig.
Was het maar zo dat HST's vooral met vliegtuigen (en auto's) concurreren. In de praktijk lijken ze vooral ten koste te gaan van conventionele sneltreinen. Overal waar HST's gaan rijden, worden bestaande intercitytreinen afgeschaft, omgeleid of ingekort om zoveel mogelijk reizigers zover te krijgen dat ze de veel duurdere HST's gaan gebruiken. Hierdoor verdwijnen steeds meer treinen met faciliteiten voor fietsvervoer.peter de rijk schreef:Misschien nemen de HST's juist omdat ze met het vliegtuig willen concurreren, geen fietsen mee. Blijkbaar veel te veel gedoe en ruimtebeslag en het is maar een kleine doelgroep.Deimor schreef:LOL ? lekkere service dan... echt een goede stap als je wil concureren met het vliegtuig.
Liften of anderszins meerijden?moriezz schreef:wat is volgens jullie de goedkoopste manier om vanuit barcelona terug naar belgie te komen, moet zeker niet de snelste manier zijn
alvast bedankt
floris