Additionally, paste this code immediately after the opening tag: griekenland in de zomer - Forum Wereldfietser

griekenland in de zomer

wil graag in de zomer naar griekenland of is dit echt te heet en te druk..welk deel is dan wel rustig..hoor het graag

wil je van hier naar griekenland of in griekenland fietsen. het is een behoorlijk eind hoor als je niet gewend bent te fietsen (het zal lang duren)

geef eens wat meer info over je plannen , en ik denk dat je dan snel geholpen bent.

ik heb in augustus in frankrijk heet gehad maar het ging, bandana mee en die natmaken helpt, veel zonnecrème etc.

In 2005 in de Griekenland in de zomer gefietst, vooral Pelepon. Warm maar te doen!

Langs kust soms druk, binnenland uitgestorven. Goed wild te kamperen pas wel op voor bosbranden..

Fietsen op de eilanden was wel druk, veel toeristen op scooters.

Have fun.

Marieke

s'ochtends vroeg op de fiets stappen en s'middags vroeg stoppen helpt.
Ik zat in Bulgarije tijdens de hittegolf afgelopen jaar.

Gewoon doen en beleven!
Weet je gelijk voor de volgende keer of het wat voor je is.

Blanche

Ik heb in '92, '93 en '95 in Griekenland gefietst, 4 reizen waarvan 3 in de zomer, alles samen een goeie 9000km. Uitsluitend vasteland. De eilanden leken mij niet te doen in de zomer met al die toeristen :roll: . Ik heb vermoedelijk meer gezien van Griekenland dan de meeste Grieken zelf ;-), van alle uithoekjes in de Peloponnesos tot de grens met Albanië (Prespameren), Thrakië (Bulgaarse grens) en zelfs een kort uitje net over de Turkse grens (Adrianopolis).

Het voordeel in Griekenland (vasteland) is dat de kust (en de verkoeling) nooit echt veraf zijn, eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de landscapes daar "seascapes" zijn. In het Pindosgebergte is er ook meer groen (en dus verkoeling). De Thessalische vlakte (de rit van Lamia naar de Meteoren) was wel 2 jaar op rij een beproeving : zo vlak als de polders maar ontieglijk heet.... dat was effe verstand op nul en blik op oneindig.

En oh ja, het helpt als je een mondje Grieks spreekt. Niet om grote conversaties aan te gaan, maar het opent soms de deuren in dorpjes waar ze amper buitenlanders zien.