Deze winter plan ik een fietstocht langs de Rijn. Ik was eerst van plan met een reisgenoot te gaan en in een tent te overnachten. Alleen met de tent zie ik niet zo zitten omdat ik geen idee heb wat ik in mijn eentje kan doen vanaf 17u en dan is het al bijna donker. Graag dus tips en informatie over de bezigheden die jullie zoal hebben als je op je eentje gaat fietsen. Het zou natuurlijk kunnen dat er zich nog een reisgenoot aandient. Ik heb ook de mogelijkheid te overnachten in jeugdherbergen, die liggen er genoeg op mijn huidig geplande route.
Allereerst is langs de Rijn fietsen nog steeds mijn mooiste fietstocht die ik heb gemaakt.
Ik ben ook alleen gegaan maar dan wel in de zomer en dan lig ik al in mijn slaapzak voor het donker is.
Ik kwam verschillende mensen tegen die in jeugdherbergen sliepen. Die zijn er dus genoeg op die route. In de zomer moet je die wel van te voren bespreken, in de winter misschien niet.
En zijn die in de winter allemaal open? En in Duitsland zijn er ook jeugdherbergen waar je alleen onder de 27 jr of zo mag slapen, ik weet je leeftijd niet.
Maar dat zelfde geld voor de campings, zijn die in de winter geopent?
Ik dacht dat in Duitsland er een regel is dat je vrij mag kamperen tussen de dijken langs rivieren. Ik zou dit wel navragen. Dan nog is er veel natuurgebied langs de Rijn waar je dan vast weer niet mag staan hoewel dat juist de mooie plekjes zijn.
Ik zou echt niet weten wat je er 's avonds kan doen. Verlichting meenemen en lezen, of muziek luisteren?