Komende zomer ga ik een van mijn nog niet waargemaakte fietsdromen waarmaken: fietsen naar de Noordkaap. Omdat ik de hele North Sea Cycle Route al eens gedaan heb, sla ik dit keer Duitsland en Denemarken over; ik neem de boot van Hirtshals naar Kristiansand en begin van daaraf te fietsen. Nu vind ik op internet aardig wat verhalen over fietsen naar (of van) de Noordkaap, maar maar erg weinig informatie over het eerste stuk, van Kristiansand naar Voss, over Nationale Fietsroute no. 3. Ik kan aan de hand van kaarten wel een beetje een indruk maken van wat ik daar kan verwachten, maar zijn er mensen die het gedaan hebben en me kunnen vertellen wat ik kan verwachten, bijv. qua zwaarte van dat gedeelte?
Hallo JB,
wat toevallig, ik wil hetzelfde gaan doen als jij (ik vertrek waarschijnlijk 6 juli uit NL) en ook nog vanuit Kristiansand. Lijkt me een mooi plan! Ik wil alleen wel een deel van de North Sea Cycle Route fietsen om vervolgens ergens bij Stavanger wat meer het binnenland in te gaan.
Dit wordt mijn eerste "echte" fietsreis en ik zit met nog een paar vragen. Ik hoop dat je het niet erg vindt als ik je topic hiervoor misbruik Hoe lang trek je voor deze reis uit en hoeveel kilometers verwacht je ongeveer te maken de hele tocht?
Ikzelf hoop het in 6 weken te kunnen doen, anders wordt het lastig met werk e.d.
Bij de terugreis heb ik nog wat twijfels. Is het verstandig om die al helemaal van te voren te boeken? Wat als ik nu 3 dagen te laat op de Noordkaap aankom, of juist te vroeg? Hoe kom ik snel, makkelijk en/of goedkoop vanaf de Noordkaap met mijn fiets weer terug in Kristiansand? (terugfietsen heb ik geen tijd meer voor ben ik bang )
Groet,
Maarten