Additionally, paste this code immediately after the opening tag: voordrager boven de lowrider - Forum Wereldfietser

voordrager boven de lowrider

Ik dacht dat de Vittorio voordrager helemaal goed was voor mij. Maar op de beurs zag ik dat het bovenste stuk best een eind boven het voorwiel uitsteekt waardoor er nauwelijks ruimte is tussen de drager en de stuurtas.

Weet iemand en dragertje dat ik onafhankelijk van mijn reeds gemonteerde lowrider kan plaatsen? het is voor maximaal 2 kilo.

DANK!

Ik zelf heb een old man mountain voordrager, dit geeft me de keuze tussen zijtassen, en een draagvlak boven het wiel, of alles samen.

In de praktijk heb ik de drager nog niet uitgeprobeerd, maar denk dat ik geen voortassen nodig heb, enkel een tas tussen stuurtas en voordrager.

Is wel een prijzige drager. Maar voorlopig heb ik geen voortassen nodig, enkel een kajakzak van 15 euro of daaromtrent.

Willem

Voor een kilo of 2 maximaal gewicht maakt Nitto een mooi dragertje.

Hai Erik,

Ik heb een simpel alu achterdragertje, ooit gekocht voor een racefiets.
Misschien valt dit dragertje te ontdekken op een van de wintertrektocht foto's. Ik gebruik deze drager alleen voor een map met kaarten, reisgidsen en een boek. Voordeel: altijd snel bij de hand, zonder tassen te hoeven openmaken, nadeel: het is wel weer een artikeltje van een paar honderd gram.
Comfort staat bij mij hoog in 't vaandel.

Groet

Jans

Dank voor de reacties.

Die Nitto, dat is waar ik op zat te azen. Zeer elegant dingetje waar net een slaapzak opkan. Maar kan hij wel met V-brakes gemonteerd worden?? Hier kun je wat plaatjes zien (mooi fietsje trouwens).

Een goedkoop dragertje is natuurlijk een optie.

Die Old Man Mountain is natuurlijk een fraaie optie maar komt die niet ook (zoals de Vittorio) hoog uit boven het voorwiel, zodat er te weinig ruimte overblijft voor een stuurtas?

Zoals je ziet op die foto's moet de Nitto juist met een langere bout op de v-brake nokjes gemonteerd worden. Of vergis ik me nu in wat V-brakes zijn

Maar waarom niet een goedkoop alu voordragertje? Ik heb daar ook voor gekozen. Persoonlijk vind ik dat ideaal aangezien je tassen hoger hangen en minder snel nat worden of door paaltjes / schadelijk groen geraakt worden. Wel kan ik je verklappen dat het sowieso krapjes word als je er idd een fietstas boven hangt.[/url]

Ik heb tussen 24-26 cm tussen drager en onderkant stuurtas., m'n stuurtas hangt iets schuin, ik zou de stuurtas nog iets schuiner kunnen monteren.

M'n tas met binnentent, buitentent 2-persoons tunnel, past daar perfect tussen.

Maar het rekje kan 18 kilo aan, en daar kom ik niet aan.

Het draagvlak zit net boven het spatbord, de drager is er in 26 en 28 versie.
En de band heeft redelijk wat ruimte.

Groeten,

Willem

Mocht ik al mn overige uitrusting (slaapzak en kleding) verbeterd hebben, dan is het eerste wat ik aan mn fiets verander een Surly Nice-Front-Rack te kopen.. dit lijkt me echt een fijn ding, plateau zodat je voortassen hoog kan hangen en extra matjes kan vervoeren (wat ik nu heb) en een lowrider mogelijkheid (zou graag ook een lowrider willen hebben voor beter stabiliteit op asfalt)[/url]

Minder meenemen is ook een optie. Als je echt zo'n rek wilt hebben dan is er echter ook nog de grote Nitto drager: http://www.rivbike.com/products/list/ba ... oduct=none
Op de Rivendell site behalve deze monsterdrager ook veel kleine boutique dragertjes van Nitto. Het is jammer dat ze nog niets ertussenin maken.
Wim

Het is nu niet dat ik geld te veel heb (OMM kost best veel tegenover lowriders) , maar afgelopen zomer, reed ik haast elke dag met een rugzak op m'n met boodschappen rond.

En ik wilde dit niet meer, en nu heb ik dus zo een OMM ding op m'n fiets.

Omdat ik alleen rijd en altijd zonder voortassen, is er haast geen plaats voor het eten dat ik onderweg koop, in duitsland rijd je vaak nog rond met leeggoed(glas), die je in de volgende winkel dan weer niet kwijt raakt.

Verder zolang het niet hoeft koop ik geen voortassen, en ik heb verder niet het gevoel dat ik ze mis, bovendien wegen voortassen an sich weer wat. En heb je weer meer spullen om kwij te raken.

Maar voor mij zal dat rekje het verschil maken tussen een hele/halve dag/paar uur/half uur met een zweetrug rondrijden en niet. En ja dan vind ik dat goed besteed geld. Anders investeer ik het in t-shirts die ademen, en dan krijgen ze er toch de kans niet toe.

Willem

Overigens vind ik die Surly er echt complex(zwaar) uitzien, foto's bedriegen natuurlijk.

En wel veel geld voor twee 'halfgevulde' tasjes. Ik bedoel je moet al echt veel bagage bijhebben om zo een rekje rendabel te maken.

Maar een OMM sherpa vind ik een zeer geschikt rekje, en ook iets aan de prijs, zoals dat hier wel eens gezegd wordt. Maaar ik ga er vanuit dat dat ding best lang meegaat.

Willem

Tsja, ik doe het nu met een Cordo Highrider (in het zwart) . Die werkt eigenlijk prima, alleen soms zou ik de tasjes wel laag(er) willen hangen ivm stabiliteit. Maar je hebt gelijk, van staal en wat meer buiswerk dus denk wel 1kg zwaarder dan ik nu heb (weer een kilo die je aan een slaapzak/slaapmatje/tent of andere uitrusting kan besteden)

Deimor schreef:Tsja, ik doe het nu met een Cordo Highrider (in het zwart) . Die werkt eigenlijk prima, alleen soms zou ik de tasjes wel laag(er) willen hangen ivm stabiliteit. Maar je hebt gelijk, van staal en wat meer buiswerk dus denk wel 1kg zwaarder dan ik nu heb (weer een kilo die je aan een slaapzak/slaapmatje/tent of andere uitrusting kan besteden)
Die Surly ziet er best goed uit. Zwaar (Tubus voordragers <500gr) met 1,1kg. De specs staan hier. Ook prijzig.
Ik heb zelf nu de Cordo lowrider. Weegt idd niks en is prima voor NL. Maar beetje op snelheid of wat onregelmatige weg doet deze drager vervaarlijk schudden. En dan rij ik nog voornamelijk op asfalt. Vandaar dat ik de Cordo highrider nooit een fatsoenlijke optie heb gevonden. Ik zie die Surly wel zitten, zou dan bovenop een fototas kwijt kunnen...

Tsja.. dan zwabberen had ik ook al een beetje gemerkt, maar dacht dat meer door mn dikke banden plus stalen VSF frame kwam. Nouja, voorlopig doe ik het hier wel mee... ik ben benieuwd met hoeveel (verbeter) tips ik thuiskom na de paastocht ;-)

Hi,

zelf rij ik alweer 6 jaar met een cordo lowrider en heb tot op heden geen klagen.... we rijden ook redelijk wat offroad en zwabberen ken ik niet echt met dit dragertje. Misschien kom het omdat ik er niet echt veel gewicht in heb zitten?

Bas

B@se schreef:6 jaar ... cordo lowrider ... geen klagen .... niet echt veel gewicht in
Hmm, ze zitten bij mij redelijk vol. Achtertassen voor kleding en slaapzak e.d. dus je raad het al. Haringen, boekjes, camera, kabelslot, brander, zo'n beetje alles van gewicht behalve de tent, slaapmatten, kleren en slaapzakken zitten er in. There's quite a chance that you just highlighted the problem :idea:

Vraag me af of je voorvorkvering nog uitmaakt...

Deimor, ik las idd eerder dat jij er ook 'problemen' mee had dus voegde er daarom mijn twee centen aan toe. Ik heb wel nog de lowrider, die slapper is omdat die een enkel stangetje achter heeft, terwijl de highrider een heel netwerk erboven heeft. Dikke banden (meer demping dan mijn 37 op 5+ bar) en een stevig frame/voorvork zullen alleen maar ten goede helpen.

Ideeën en wensen voor de fiets zat, maar ik moet zeggen dat de vervanging van deze wel redelijk hoog op de lijst staat. Moet er niet aan denken dat er iets mee zou gebeuren tijdens een afdaling.

Tsja, ook ik sleep teveel gewicht mee, ben van plan hier langzamerhand (budget) wat aan te verbeteren... maar de eerste stap is om niet meer voor een week :O kleding mee te nemen ;) + mijn banden harder op te pompen (met bepakking had ik ze op 80% van de maximale spanning opgepompt).

Ik had idd net zoals jij mn kookspullen (3p) rechtsvoor en bad/wasspullen (1p) linksvoor... terwijl matje, slaapzak kleren en boeken achterin zaten, misschien kan ik daar een iets betere verdeling in maken (vooral ook als ik minder kleding mee neem).
Ik was alleen wel heel blij dat ik in de natte zomer vorig jaar niet elke 1-2 dagen hoefde te wassen want met regen droogt was toch erg slecht hoor.