Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verkrijgbaarheid lariam/mdeicijnen buitenland - Forum Wereldfietser

verkrijgbaarheid lariam/mdeicijnen buitenland

Name: Yeb reitsma

Email: y.reitsma@hetnet.nl

Wij staan aan de vooravond van wereldreis van 2 jaar. Grotendeels door Malariagebied en dus is er Lariam voorgescheven. Met z'n tweeen zijn dit 240 tablettn a €5/st. Wat behoorlijk in de papieren gaat lopen en je bagage zal maar gejat worden nietwaar. Heeft iemand ervaring met de verkrijgbaarheid van Lariam in het z-amerika, azie of afrika en weet je iets over prijzen aldaar.
Doxycycline wordt ook genoemd als alternatief op div internetsites. Ervaringen?? alvast bedankt!

Name: Eric Schuijt

Email: schuyt@wxs.nl

Uit ervaring weet ik dat vaak in 'Lonely-Planet hotels' soms wel eens advertenties hangen voor Lariam etc. Maar ik zou daar niet op vertrouwen.
Overigens kun je je afvragen of het -gezien de bijwerkingen van Lariam- wel zo verstandig is om dit te slikken. Gebruik DEET, een geimpregneerde klamboe, bedekkende kleding, rookspiraaltjes, een muggenspuitbus en je bent al behoorlijk beschermd.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Marco Meijerink

Email: limaonbike@hotmail.com

We hebben in al de genoemde werelddelen gefietst en overal is Lariam te krijgen voor een veel lagere prijs dan in Nederland. Ga hiervoor naar de grote ziekenhuizen in de grote (hoofd)steden. Vaak is daar een (reizigers)apotheek. De kwaliteit van de medicijnen daar is hetzelfde als in NL.

succes,
Marco

Name: Paula

Email: paula_meijer@hotmail.com

Als ik jullie was, zou ik niet aan de Lariam gaan. Paludride, hooguit. Verder inderdaad alle andere voorzorgsmaatregelen zoals DEET, Muso-net, lange broek, lang t-shirt etc. Lariam is vergif, en de Halfan die de GGD je voorschrijft kan ik je ook afraden (je moet eerst een hart filmpje laten maken ivm. de hart-ritme stoornissen als bijwerking!) Veel beter is om lokaal naar de Chinese Medical Clinic (In Africa in de hoofdsteden en andere grote steden te vinden, in Azie vast nog beter, z-America weet ik niet) te gaan, en daar Artesunate te halen. Een synthetisch gefabriceerd medicijn, die zijn oorsprong vind uit een boom soort. Is niet in NL verkrijgbaar, maar heeft mij meerder malen zonder doodziek te worden, van de malaria afgeholpen. Wordt ook wel eens door blanken aldaar als profylaxe gebruikt. Vraag lokaal naar ervaringen van mensen. Malaria in Africa is net als griep hier. Tuurlijk, je kan er dood aan gaan. Goed opletten dus, en luisteren naar je lichaam! Als je er bij tijds bij bent (ik voelde me direct bij de eerste dag niet goed, vreemd, als nooit eerder) en dan goed je medicijenen (zoals Artesunate) slikt, kan je zelfs redelijk door blijven gaan met je activiteiten (fietsen zou ik wel even afraden, maar het is ook echt niet zo dat je één week doodziek op je bedje ligt). Hoe eerder je erbij bent, hoe beter de medicijenen werken. Doxicicline is een antibioticum, die niet tegen Malaria Tropica werkt!
Succes!
Name: ilse

Email: iwicherts@hotmil.com

Hoi,
Zelf heb ik een aantal keer door Afrika gereisd en nooit, maar dan ook nooit mocht ik Lariam langer dan 3 maanden gebruiken. Het is super troep. De meeste reizigers gebruiken niks, maar hebben wel een noofdpakket mee. Mocht je Malaria oplopen (en die kans is dus groter), dan meteen behandelen en naar een ziekenhuis gaan.
Verder is er een nieuw middel op de markt (Malarone), duurder, maar veel minder schadelijk. Er zijn maar nihile bijwerkingen. In Ghana heb je een ander middel dat echt super goed werkt. Het is daar ook overal te verkrijgen. In India geldt hetzelfde. Daar is een goedkope versie van Lariam in de handel. Maar je moet er je weg weten. Zelf ken ik mensen die hier al enkele jaren (in totaal) hebben rondgereisd. Ik kan het wel aan hen vragen .Moet je me even laten weten of het nodig is.
Maar volgens mij is bij een lange reis de regel: geen medicijnen als preventie gebruiken.
Succes Ilse

beheerder schreef:Name: Eric Schuijt

Overigens kun je je afvragen of het -gezien de bijwerkingen van Lariam- wel zo verstandig is om dit te slikken. Gebruik DEET, een geimpregneerde klamboe, bedekkende kleding, rookspiraaltjes, een muggenspuitbus en je bent al behoorlijk beschermd.
Goede raad Eric, dokters in Thailand hebben liever dat je niks slikt. Makkelijker te behandelen dan iemand die al een hoop rotzooi in zijn lichaam heeft zitten.

Met hun 95.000 gevallen per jaar hebben ze wel net iets meer ervaring dan het tropisch instituut, niet?