Ik ben van plan om volgend jaar zomer met een vriendin door Zweden en Noorwegen te fietsen. Het plan is om van zuid naar noord te fietsen, maar we zien wel hoe ver we komen. Nou wilde ik dit jaar een fiets gaan kopen om in ieder geval op die fiets genoeg te trainen (andere fiets rijdt ook anders natuurlijk). Maar... Ik laat me altijd alleen door de verkoper adviseren en voor hem hangt er natuurlijk vooral een prijskaartje aan die fiets...
Waar moet ik vooral op letten bij het kopen van een fiets? Ik moet er dus in ieder geval goed mee in de bergen kunnen rijden (dus goede versnellingen neem ik aan...) en in uit ervaring (autovakanties) weet ik dat in het noorden lang niet alle wegen geasfalteerd zijn, dus rijden op grindwegen moet ook goed kunnen.
Zouden jullie tips kunnen geven?
Waar moet ik vooral op letten bij het kopen van een fiets? Ik moet er dus in ieder geval goed mee in de bergen kunnen rijden (dus goede versnellingen neem ik aan...) en in uit ervaring (autovakanties) weet ik dat in het noorden lang niet alle wegen geasfalteerd zijn, dus rijden op grindwegen moet ook goed kunnen.
Zouden jullie tips kunnen geven?