Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Kathmandu naar Kunming, reisinfo gevraagd. - Forum Wereldfietser

Van Kathmandu naar Kunming, reisinfo gevraagd.

Het onderwerp is erg op de plaats gericht, maar het gaat om een route vanuit Nepal naar het noorden van Vietnam. Nu leek ons de "zuidelijke" variant niet mogelijk door het feit dat Burma in de weg ligt. Via Lasa lijkt ons fantastisch maar door het ontbreken van routes lijkt ook dit niet mogelijk. Kortom wie heeft suggesties?

Er zijn mensen die van Kunming naar Lhasa fietsen, dus andersom zou moeten kunnen, zolang je met je fiets in Lhasa weet te komen.
Kijk eens op http://www3.utsidan.se/corax-e/
Overigens is er ook een reisboek voor overland reizen naar en in Tibet.
Beste Bart,
Vanuit Kathmandu kan je eerst met de fiets naar Lhasa. De kans is groot dat je dan een begeleide tour moet boeken of deel moet uitmaken van een verplichte groep om een visum en permits voor Tibet te krijgen. Ik weet van mensen die van Kathmandu naar Lhasa zijn gefietst waarbij ze een tour hadden geregeld waar een jeep met gids met hun meereed. Individueel Tibet binnenfietsen vanuit Nepal blijkt een probleem te zijn. Wat je ook kan proberen is een Tibet jeeptoer naar Lhasa boeken en in Tibet proberen de groep te verlaten. Je moet dan wel goed informeren over de controleposten en de manier om die te omzeilen aangezien waarschijnlijk de gids van de groep de permits heeft. Niet simpel dus.
Zelf ben ik omgekeerd van Lhasa naar Kathmandu gefietst, zonder permits.
Eenmaal je in Lhasa bent, dan wordt het veel makkelijker. Blijkbaar doen ze vooral moeilijk om Tibet binnen te geraken. Als je er wil uitfietsen, zijn er minder problemen. Dus richting Kunming, zal best wel meevallen, al moet je toch ook daar steeds proberen de checkpoints te vermijden.
Een officiele manier om van Lhasa naar Kunming te fietsen (met permits dus), is volgens mij niet mogelijk.
Moeilijk of niet, het is er bloedmooi om te fietsen... Enjoy it!
Veel fietsplezier gewenst!
Groeten,
Guy