Goh, ik zie dat de foto van mij op m'n stoeltje er toch staat. Het origineel "stoeltje" hebben we volgens mij zo'n 15 jaar geleden gekocht bij Bever en als ik mij goed herinner kwam het inderdaad van Erdman Schmidt vandaan. Het oorspronkelijke model was smaller, groen van kleur en behoorlijk aan de prijs. Het werd genoemd kruispootje. We gingen in die tijd fietskamperen met de kinderen en om allemaal wat comfortabeler te zitten heb ik toen nog 4 stoeltjes erbij gemaakt. Avonden heb ik zitten vloeken achter de naaimachine en op die dubbele stof dozijnen naalden gebroken. Het is eigenlijk een zitlapje met een ruggesteuntje. Ik heb toen nylon loperstof gebruikt die verkocht werd voor strandstoeltjes. Die stof was iets breder maar dat maakte het zitten alleen maar comfortabeler. Het gedeelte waar je op zit heb ik dubbel uitgevoerd zodat je er een isolatie zitlapje in kunt stoppen. Het hoüten steuntje, het eigenlijke kruispootje, heb ik gemaakt van een paar beukenhouten latjes. Nu, 15 jaar later is er pas 1 stoeltje versleten omdat er gaatjes komen bij het gedeelte waar het pootje op de grond staat. Het zit best wel lekker en als ik 's avonds ga koken verzamel ik alle spullen om me heen en kan ik met het brandertje naast me op m'n gemak kokkerellen. Als iemend zin heeft om ook met naald en draad aan de gang te gaan wil ik het wel eens opmeten en wat foto's plaatsen.
Ronald