Additionally, paste this code immediately after the opening tag: KLM, onze nationale trots - Forum Wereldfietser

KLM, onze nationale trots

Hoewel de KLM zeker niet de meest fietsvriendelijke luchtvaartmij is, waren de voorwaarden wel erg gunstig: twee rechtstreekse vluchten (Amsterdam - Boekarest en Wenen - Amsterdam) met prettige aankomst- en vertrektijden. Kortom - hoewel wat duurder door met name de hoge kosten voor de fiets (€ 60-= heen en € 40,= terug) - toch maar voor de KLM gekozen. Vorige week maandag via de KLM-website de vlucht gereserveerd en - conform de KLM-voorwaarden - toestemming gevraagd voor het meenemen van mijn fiets.

Vandaag voor de tweede keer een bericht achtergelaten middels het contact-formulier van de KLM-site:
HELP!!!!!
Maandag 21 januari j.l. heb ik een retourvlucht gereserveerd met reserveringsnr: ZWIZKB.
Onmiddellijk daarna heb ik - middels de link op de KLM-site onder bagage-sportuitrusting - toestemming gevraagd voor het meenemen van mijn fiets op de heen- en terugreis.
Op woensdag 23 januari onving ik een bevestiging van mijn reservering en - van KLM WEB response - het bericht dat mijn verzoek betreffende mijn fiets was doorgezonden aan de internet afdeling. Daarna hoorde ik niets meer.
Daarom heb ik eind vorige week al eens een formulier als het onderhavige ingevuld. Echter tot op heden nog steeds geen reactie!!
Wat moet ik in godsnaam doen om van de KLM antwoord te krijgen op mijn verzoek om toestemming te krijgen voor het meenemen van mijn fiets, terwijl de KLM nota bene zelf uitdrukkelijk die toestemming als voorwaarde stelt. Ik mag toch veronderstellen dat de KLM inmiddels voldoende ervaring heeft met vakantiefietsers om te weten dat het kunnen meenemen van de fiets een essentiële voorwaarde is voor de vakantiefietser.
Gerd
Werken ze bij de KLM tegenwoordig met de Franse slag?

Gerd

Hallo Gerd,

Vorig jaar ben ik met KLM naar Noorwegen gereisd. Ik heb mail gestuurd met vraag of de fiets mee kon. Ik kreeg mail terug met o.a. onderstaande quote. Ik heb dat nummer gebeld en zij kijken dan of er ruimte is voor de fiets. Ik kreeg snel antwoord. Pas daarna heb ik de ticket voor mezelf geboekt (meteen telefonisch), want ik wilde niet zonder mijn fiets, natuurlijk.
Als het te lang duurt: nog een keer bellen. Bij mij ging iets mis en waren ze me vergeten. Dus er wel achteraan zitten.
Succes!

yata

quote uit KLM-mail:
"Neem voor uw aanvraag alstublieft contact op met KLM Reserveringen op +31 20 4 747 747 (24 uur per dag bereikbaar). Als u echter reserveert via een reisagent, kunt u zich rechtstreeks tot uw reisagent wenden."

Ongeacht welke maatschappij....

Ik neem vooraf aan het boeken altijd contact op over mijn fiets.
Pas als ik een schriftelijk bewijs heb dat de fiets meekan plus de bijbehorende voorwaarden, ga ik boeken. Het schriftelijk bewijs neem ik dan ook nog es mee naar de luchthaven.

Er zijn de laatste tijd maatschappijen waarbij je per internet al kunt aangeven dat je een fiets meeneemt. Air berlin is daar een goed voorbeeld van.

Blanche

Wenen-Amsterdam kan nu ook met een rechtstreekse nachttrein. Fietsen kunnen.Informeer bij de Treinreiswinkel: www.treinreiswinkel.nl
De Treinreiswinkel heeft nu ook een filiaal in Amsterdam, Singel 393, waar tot vorig jaar Pied a Terre zat.
Ga daar niet op zaterdagmiddag naar naar toe, want dan schijnt fietsvakantiegaand Nederland daar te zijn. Op zaterdagmorgen is het er echter rustig.

bert sitters schreef:Wenen-Amsterdam kan nu ook met een rechtstreekse nachttrein.
Weet ik, maar een retourtje heen naar Boekarest en terug vanuit Wenen kost amper meer dan een enkeltje Boekarest. Bij sommige maatschappijen is het zelfs veel goedkoper. Bij bijv. de KLM kun je een enkeltje Boekarest alleen business-class krijgen.

Gerd