Additionally, paste this code immediately after the opening tag: MSR miox principe namaken - Forum Wereldfietser

MSR miox principe namaken

Hallo allemaal, Ik zit te denken om in aanvulling op mijn miniworks een soort purifier te kopen tegen de eventuele virussen.

maar nu dacht ik, waarom in godsnaam kopen? het principe van de miox is kei simpel en is volgens mij goed na te bouwen.

ik ga eens een beetje prutsen en zie wel waar ik uit kom.

zou dit lukken?

groetjes, Thomas

Ok dus na wat zoeken:

de miox indicator strips geven een goed resultaat aan vanaf 5ppm vrij chloor.
dit komt overeen met 5 mg / liter

om alleen deze hoeveelheid chloor te produceren hebben we 13,62 C nodig. (wetten van faraday)

een hervulkit van msr voor 200 liter is 28 gram, dus 0,14 gram / liter dus 0,0023 mol.

spanning gebruikt: 6V

na wat testen zal ik er wel uit zijn hoelang ik er werkelijk moet stroom leveren voor het gewenste resultaat, dit hangt ook van de geleidbaarheid van de oplossing af denk ik.
ik heb hier nog teststrips van het zwembad dat ook met zoutelectrolyse werkt dus die kan ik gebruiken.

ik houd jullie op de hoogte.

HUH??? Zit je wel op het goede forum? Geen idee waar dit allemaal om gaat. De letters MSR herken ik van de branders...maar de rest? Of zit je zelf brandstof in elkaar te prutsen? :shock:

Hi,

ken de miox wel, das een kleine plant om zelf je chloor voor waterzuivering te fabriceren...

zou zelf altijd gaan voor de veiligheid van de originele fabrikant... denk dat zij met hun productie ietsje beter weten wat ze doen. Maar tis natuurlijk wel leutig om zelf een dergelijk instrument in elkaar te prutsen. (electrolyse, das wel lang geleden dat ik dat gedaan heb...)

Ben benieuwd naar je resultaat.

Bas

:shock: :lol: Je hebt wel weer een leuke bedacht Thomas. Maar zie het net als Bas meer als voor de lol.
Heb ik NZ wel erg goede verhalen gehoord over de moix! dus als je het principe na kan bouwen en dat kan testen bij je vader...

Praktisch gesproken zou ik eerder de miox kopen en dan ook UV en koken overwegen.
50er schreef:Zit je wel op het goede forum?
Zie ook: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=7302

is het ook hoor, momenteel lukt het nog niet :P op de een of de andere manier produceer ik niet genoeg chloor,
voor gebruik koop ik heus wel de echte (of wss druppels das toch makkelijker en de batterijen gaan niet op :P )

over dat testen bij mn pa, ik heb gevraagd wat een test zou kosten, bacterien niet veel (paar euro) maar virussen (waarvoor ik het eigenlijk wou) gaat richting 300-400 euro per test dus dan koop ik daar liever iets anders voor :) )

nog een probleem: de contacten maakt msr van titanium, en dat is vrij irri aan te komen, al de rest is niet inert genoeg en gaat zelf stof loslaten...

groetjes, Thomas

Da's best een pittig prijskaartje ja... Als je het kan uitsmeren over enkele tienduizenden exemplaren, ok. Maar voor één, dan is het wel heel erg hobby!
Trial and error lijkt me ook niet een goede test methode :?

Is de titanium legering voor sierraden goed genoeg?, kun je misschien krijgen bij een juwelier die zelf sieraden maakt. Anders misschien, oude: bril monturen, laptop/mobieltjes behuizingen, horloges, outdoorspul, ???

Dag Thomas,

Ik weet niet hoe groot je het geheel wilt maken en wat voor vorm electroden je wilt gebruiken. Maar als je aan titanium wilt komen kun je redelijk goedkoop een mok of spork kopen en deze gebruiken (je zou bijv. de handvaten recht kunnen buigen)
http://www.sanden-sports.nl/default.php ... kelID=7236

http://www.sanden-sports.nl/default.php ... elID=10412

Als je het zo goedkoop mogelijk wil houden zou je evt ook koolstof electroden kunnen gebruiken uit bijv potloden of koolstof baterijen deze zijn bijna net zo inert als titanium alleen misschien iets minder stevig als je dunne electroden gebruikt

In ieder geval succes :D ,
Bram