Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [TKA] Goede reisfotocamera - Forum Wereldfietser

[TKA] Goede reisfotocamera

Beste Fietscollega's,

Voor de fietsende fotografen onder jullie heb ik een mooie camera te koop. Het gaat om een digitale spiegelreflexcamera.

Canon Eos 10D

Dit is in de Canon-lijn (muv de 1D-serie) de laatste camera met een stofdichte behuizing. De camera's die daarna zijn gebouwd hebben vanwege de prijs een minder goede body gekregen.

De camerabody gaat weg voor 200 euro. Dat is gezien de aanschijfprijs van 1900 euro een koopje. :D

camera is inclusief alle benodigde software, doos, boekje, enz, enz

De camera is technisch helemaal in orde. Natuurlijk kan je wel zien dat de camera gebruikt is. Wat mij betreft is dit een van de betere fietscamera's. Hieronder vind je een foto terug gemaakt met de 10D.
De camera gaat weg om dat ik niets meer met de camera doe en dat erg zonde is voor zo'n toestel.
Meer info over de camera vind je terug op http://www.dpreview.com/reviews/canoneos10d/

Mij kan je bereiken op post@marcomeijerink.nl of via mijn website.

Afbeelding

Ik heb je een bericht gestuurd. Ik ben dan wel geen fotograaf, wel bezitter van een Canon eos D50? analoge reflexcamera, maar ik vond foto's ontwikkelen zo een dure aangelegenheid, zeker als die eerste foto's niet voor publicatie zijn. Een digitaal toestel maakt meer experimenteren mogelijk.

Misschien moet ik toch maar even wat gas terugnemen. Misschien is zo een toestel wel te professioneel voor me.

Groeten Willem

Hey Willem,

Wees niet bang dat deze camera te professioneel (ingewikkeld) is. Er zit een 'auto' stand op waardoor je zelf helemaal niet hoeft na te denken. Op die stand kun je er geweldige foto's mee maken, en als je dan ooit met de instellingen wil gaan experimenteren is dat heel goed mogelijk.
Zelf heb ik vlak voor de kerst mijn eerste DLSR aangeschaft, een Canon EOS 30D (minder solide wellicht maar ook prachtding), en ik ben er heel tevreden mee.
Voor die paar centen heb je wel een prachtcamera hoor!.
Op internet kun je overigens een heel arsenaal aan 2e-hands lenzen kopen voor deze serie.

PS: Ik krijg hier niet voor betaald door Marco hoor ;)

wwwillem schreef:Misschien is zo een toestel wel te professioneel voor me.
Juist professionele camara's zijn gemakkelijk te bedienen. Voor de functies die je vaak nodig hebt heb je echte toetsen en geen diep verborgen menu's. En de mogelijkheden die je niet gebruikt hoef je niet te gebruiken.
Leon

Misschien hebben jullie wel gelijk. Ik ben eigenlijk niet thuis in de fotografie, maar vroeger kon je pas na 24 foto's zien welke foto's leuk waren, maar dan was je natuurlijk al lang vergeten, hoe je de sluitertijd of het diafragma had ingesteld, tegenwoordig is het makkelijker te leren lijkt me. Ik blijf het een mooie kans vinden, dus als het toestel er nog is, wil ik het toch nog terug in overweging nemen.

Dank je voor de positieve input, ik weet idd dat je zeker de laatste jaren de meest ingewikkelde toestellen volautomatisch kunt gebruiken, maar op zo een moment heb ik meer aan een compactcamera lijkt me.

Als ik het leuk begin te vinden moet ik natuurlijk toch naar een toestel met wat keuzes.


Dus Marco, als het toestel er nog is, dan hoor ik graag nog iets van je.

Groeten

Willem

m'n email is wilfredvancasteren@hotmail.com

willem heeft van de koop afgezien dus de camera is weer te koop...

Ik heb je een boel e-mails verstuurd over de camera :-).
Voorlopig is er een optie op dus! ;-)

wwwillem schreef: ....maar ik vond foto's ontwikkelen zo een dure aangelegenheid, zeker als die eerste foto's niet voor publicatie zijn ....
Groeten Willem
Ik fotografeer nog steeds eerlijk analoog met twee camera's, een Ricoh kleinbeeld spiegelreflexcamera (voor dia's, want een onbetaalbare beamer projekteert afschuwelijke kleuren. Mijn Noris-diaprojektor uit 1971 was de laatste verjaardagscadeau van mijn moeder aan mij, voor zij overleed. Ik gebruik hem nog steeds.)
Mijn andere camera is een 2-ogige Russische Lubitel-166 camera voor 6 x 6 rolfilms. Zwart-wit foto's ontwikkel ik al 38 jaar zelf in mijn eigen doka.
Bij de fotozaak laten ontwikkelen: vraag daar ook een CD-rom erbij (kost 4 euro) en je kan je met de foto's lekker uitleven op Adobe Photoshop in je PC en de resultaten op internet gooien! Ik heb ook een diascanner in bezit om dia's (van vóór de vinding van de CD-rom) op mijn PC te bewerken.

Martin E. van Doornik schreef: en je kan je met de foto's lekker uitleven op Adobe Photoshop in je PC
Wanneer ga je daarin een cursus geven Martin? ;-)

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef: en je kan je met de foto's lekker uitleven op Adobe Photoshop in je PC
Wanneer ga je daarin een cursus geven Martin? ;-)
Ik werk op een drukkerij in de afdeling pre-press (dus DTP-bestanden van de klanten op PC bewerken, films uitdraaien, monteren en offsetplaten belichten voor die naar de persen gaan). Daar heb ik een interne cursus gevolgd voor Adobe Photoshop CS, welke programma ik ook thuis in mijn PC heb.
Ik kan bijvoorbeeld oude kleurenfoto's uit de jaren '60 of '70, die vaak een oranjerode waas hebben, na het scanen met één muisklik de originele kleuren weer teruggeven!
Ik heb een cursusboek, dit kan ik wel aan je lenen.

Martin E. van Doornik schreef:
Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef: en je kan je met de foto's lekker uitleven op Adobe Photoshop in je PC
Wanneer ga je daarin een cursus geven Martin? ;-)
Ik heb een cursusboek, dit kan ik wel aan je lenen.
Dank je wel Martin, maar het was maar een woordgrapje.
Andere mensen, zoals ik, leven zich lekker uit in Photoshop op de pc ;-)

Overigens, geef mij maar een digitale camera; werkt veel sneller en eenvoudiger.
Vanmiddag om 5.00 uur geschoten en direct klaar en bruikbaar!!

Afbeelding

Nou Martin een beetje kort door de bocht hoor.
Behalve van de wereldfietser ben ik ook lid van de vogelafdeling van een "geitewolle sokken klub" :lol: .
Regelmatig hebben we daar, noem het maar dia lezingen met de Beamer en ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn vergelijking dia -digitaal
24x36 mm x110 lijntjes/mm x 110 lijntjes/mm tegen de pixels allang heb opgegeven.
( 110 lijntjes/mm is het scheidend vermogen van een behoorlijke lens)
Laatst nog had er een een plaatje van een roofvogel ( Blauwe Kiekedief) die recht op je af kwam, ik had echt de neiging om ander mijn tafel te duiken. Een goede kennis van ons "doet" insecten, die heeft regelmatig plaatjes waarmee je je kan scheren.
Zelf heb ik sinds kort ook een digitale reflex Pentax D 100 en kan gelukkig mijn oude lenzen er op gebruiken. Ben tot nog toe zeer tevreden

Groetjes

Opa Leen

Leen Verkerk schreef:Nou Martin een beetje kort door de bocht hoor.
Behalve van de wereldfietser ben ik ook lid van de vogelafdeling van een "geitewolle sokken klub" :lol: .
Regelmatig hebben we daar, noem het maar dia lezingen met de Beamer en ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn vergelijking dia -digitaal
24x36 mm x110 lijntjes/mm x 110 lijntjes/mm tegen de pixels allang heb opgegeven.
( 110 lijntjes/mm is het scheidend vermogen van een behoorlijke lens)
Laatst nog had er een een plaatje van een roofvogel ( Blauwe Kiekedief) die recht op je af kwam, ik had echt de neiging om ander mijn tafel te duiken. Een goede kennis van ons "doet" insecten, die heeft regelmatig plaatjes waarmee je je kan scheren.
Zelf heb ik sinds kort ook een digitale reflex Pentax D 100 en kan gelukkig mijn oude lenzen er op gebruiken. Ben tot nog toe zeer tevreden

Groetjes

Opa Leen
Ik kan me nog geen prijzige digitale camera veroorloven. Een goeie kost al gauw 600 euro of daaromtrent. Gezien mijn krappe inkomen en betaal ook nog hypotheek voor ons tweede huis in Zweden, wil ik met mijn bestaande fotospullen zo lang mogelijk volhouden. Voor een mooie fietstocht van 1½ week in het buitenland, zoals Italië in 2006, heb ik twee jaar moeten sparen. De bedoeling is dat mijn vrouw en ik na mijn pensioen naar Zweden gaan verhuizen.

Martin E. van Doornik schreef:Een goeie kost al gauw 600 euro of daaromtrent
Nee hoor....200 euro :lol:

Martin E. van Doornik schreef:... ons tweede huis in Zweden..
Leven is keuzes maken. Ik leef met je mee dat je wienig geld meer hebt voor een camera of een fietsreis. Sterkte :wink: :roll:
Leon

@Martin
Als je een beetje rondsnuffelt zijn er genoeg leuke goedkope aanbiedingen, zelfs al voor onder de 100 euro !!

Mocht ie nog te koop zijn.....
ben zeer geinteresseerd.

groet, Olaf

@ Michael W,

Martin heeft het over 'n degelijke camera, die vind je niet onder de €100..
Ik denk dat Martin eerder denkt aan een digitale spiegelreflex, en die gaan inderdaad pas zo rond de 5 à €600 over de toonbank. Kwaliteit van zo'n digitale SLR valt niet te vergelijken met een klein digitaal toestelletje, ik denk aan kleurenweergave, snelheid, gevoeligheid, optische kwaliteit, kortom op alle vlakken :D.

@ Olafdj;

de koop met Marco is bijna rond :D

Lanseloet schreef:@ Michael W,
Martin heeft het over 'n degelijke camera, die vind je niet onder de €100..
Ik denk dat Martin eerder denkt aan een digitale spiegelreflex, en die gaan inderdaad pas zo rond de 5 à €600 over de toonbank. Kwaliteit van zo'n digitale SLR valt niet te vergelijken met een klein digitaal toestelletje, ik denk aan kleurenweergave, snelheid, gevoeligheid, optische kwaliteit, kortom op alle vlakken :D.
@ Olafdj;
de koop met Marco is bijna rond :D
Mooi zo Olaf!!

Ik denk dat je steeds méér camera kan kopen voor steeds minder geld dan één jaar geleden. Die ontwikkeling gaat razend snel. Heb je geen 1000 euro of meer over of beschikbaar voor een D-SLR, dan heb je nog steeds genoeg keus in compacte camera's, zoals bijvoorbeeld de NIKON Coolpix L11 met 6 megapixels voor nog geen 80 euro. En ook daar kan je hele leuke vakantiekiekjes mee schieten in een maximale resolutie van 2816 x 2112 pixels.

Leuk, goedkoop, compact en weegt bijna niks met z'n 125 gram ;-)
maar natuurlijk niet te vergelijken met een Canon D10

Ja, maar laat je niet teveel vangen door het gegoochel van de fabrikanten met megapixels. Het is niet het aantal MP dat van belang is maar veeleer de kwaliteit en grootte van de CCD (elektronisch opvangplaatje) en de lens die op je fototoestel zit gemonteerd. Wat ben je met 6MP als de foto op die grootte onscherp is en een slechte kleurenweergave levert? Ik denk dat zo'n €150 à €200 het minimum bedrag is voor je een beetje een degelijke camera in de hand hebt.