Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3740 berichten

Afbeelding

Als laatste de Hanzeroute, eerder Rome, Venetie, Madrid en Santiago.
Voor de foto`s:http://picasaweb.google.nl/Groot41
Voor de verhalen:http://www.oppad.nl/published/opp/conte ... al.nl.html
en http://www.hanzefietsroute.nl/index.htm

Afbeelding
Rechts mijn eerste "vakantiefiets", een Giant Terrago, overgenomen door een vriend.
Links de opvolger, een Giant ATX 840. Al wel met Continental Goliath banden.
Tassen uit de jaren 80 van mijn zus geleend en absoluut niet waterdicht dus alles verpakt in vuilniszakken.

heb je niet wat veel gewicht aan de achterkant hangen :|

Al doende leert men... :D

toen bv een slaapzaak waar de huidige qua gewicht drie keer in past

Kijk, dat klinkt goed :) leren kan nooit kwaad(en ja ik heb ook zo rondgefietst :P)

Ook maar eens een kiekje van mijn fiets hier plaatsen. Afgelopen herfstvakantie genomen in de haven van Le Havre nadat we de Pont Normandie net over waren.

Afbeelding

Een foto van mijn Gazelle Medeo Trekking met Hema tassen. Haha...een echte beginner hè ;)

Let trouwens niet op de ketting...vandaag is alles uit elkaar geweest om schoon te maken en goed door te smeren.

Met deze set-up (ongeveer) ga ik komende zomer door huis naar Zuid-Frankrijk rijden.

Afbeelding


Jarl

Let op met die pedalen, ik wil je geen schrik aanjagen, maar afgelopen zomer exact die pedalen, na een week fietsen in eifel en andere duitse heuvels, kapot getrapt. Gelukkig nog mee kunne verder fietsen, maar zeker geen pretje. En bij duitse fietsenmaker nieuwe gekocht tegen geen meerprijs gemonteerd. Maar het kan erger en moeilijker.

Als het dezelfde zijn tenminste, die dingen kosten 5 €.

Voor 15 € heb je er die wel tegen wat druk kunnen.

Willem

wwwillem schreef:Let op met die pedalen, ik wil je geen schrik aanjagen, maar afgelopen zomer exact die pedalen, na een week fietsen in eifel en andere duitse heuvels, kapot getrapt.
Grappig. Mijn vriendin, jaar of 6 terug, zelfde trappers op een batavus. Scenario was twee week Ardennen. Resultaat was bij haar ook een afgeknapte pedaal-as verbinding.

Zou je ook adviseren een steviger paar te kopen.
Misschien eerst ook http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=7383 lezen?

ik had ze ook op mn batavus (of iets gelijkaardigs), en bij mij werden ze bij regen zo gald dat ik er gewoon afschoof, echt gevaarlijk.
ik heb er nu platformpedalen opstaan, wat weer het andere uiterste is, meer grip kan niet.
op mn komende fiets komen combipedalen.

Leuke reacties: Goh..wat een geinige fiets enz. :wink: Haha..

Ik was nog van plan combipedalen aan te schaffen. Was dan niet zo netjes van me om te zeggen dat ik in deze setting zou gaan fietsen :P

Jarl

Als je dat wilt horen, ik heb zelf nooit met Gazelle gereden, dus kan dat niet zeggen, maar mensen, die ik ken, die met Medeo hebben gevakantiefietst hebben mij geen onoverkomelijke problemen gemeld.

Groeten.

Willem

Kijk aan...

Heb trouwens vandaag ook de Schwalbe Marathon Plus binnen gekregen. Maatje 40-622. Maatje breder dan er standaard op ligt. Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen.

Jarl

Jarl schreef:Kijk aan...

Heb trouwens vandaag ook de Schwalbe Marathon Plus binnen gekregen. Maatje 40-622. Maatje breder dan er standaard op ligt. Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen.

Jarl
Zwaar..... :wink:

Haike schreef:
Jarl schreef:Kijk aan...

Heb trouwens vandaag ook de Schwalbe Marathon Plus binnen gekregen. Maatje 40-622. Maatje breder dan er standaard op ligt. Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen.

Jarl
Zwaar..... :wink:
Èn lekvrij :D

Is zwaar en lekvrij bevallen prettig! Anyway...lange dag.

Jarl, no stress. Mensen zeuren over dat wat ze het belangrijkste vinden. Als het grootste probleem aan je fiets de pedalen zouden zijn... lijkt mij dat de weg naar zuid Frankrijk open ligt.

Torching Vark schreef:Is zwaar en lekvrij bevallen prettig! Anyway...lange dag.

Jarl, no stress. Mensen zeuren over dat wat ze het belangrijkste vinden. Als het grootste probleem aan je fiets de pedalen zouden zijn... lijkt mij dat de weg naar zuid Frankrijk open ligt.
Pardon??

Wie had het er hier over dat het nuttig is om te lezen want anderen HIER aan meningen en ervaringen binnen brengen? En nou is het gezeur? Doe mij een lol en schrijf hier van en over jezelf en schrijf niet voor mij, dat kan ik zelf wel. Ik kan redelijk mijn eigen boontjes doppen. Zoals je dat nu hier schrijft druipt de minachting voor andere schrijvers er van af, kan dat niet als sympathiek naar de ander toe ervaren.

Afbeelding

Koga, na een beetje regen.

Transpantaneira Brazilie 2007

Dit gaat toch over foto`s van vakantie fietsen?

Bartmetdefiets schreef:Koga, na een beetje regen.
Mooi Bart, ook dat spoor achter je fiets.