Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gewicht fiets kaal - Forum Wereldfietser

Gewicht fiets kaal

Hallo,

Ik vroeg me af wat jullie vakantiefietsen wegen. Ik ben erg geschrokken van het gewicht van mijne, een T400 van VSF die zonder voordrager maar met Brooks zadel (en de rest alles default) op 18.5KG uitkomt. Met het slot voor in de Tubus Locc zit ik op 19.5 Kg (das zo'n gehard stalen Abus beugelslot). Stiekem had ik gehoopt op een kilotje of twee minder maar ja....

Ben toch nieuwschierig wat andere fietsen zoal wegen!

mijn Giant Melbourne aluminium stadsfiets die dienst doet als trekfiets is 17 kilogram.

Mijn Koga WT met Thudbuster St, Brooks Conquest, 2 standers, slot, bar-ends en twee dragers: 18,5 kg.

Even gezocht naar mijn Giant Expedition van 1997. In 1999 woog die 16.9kg dus ik vermoed zoiets. Valt lelijk tegen :).

Mijn Vittorio op maat (45cm framehoogte) weegt zo'n 17 kg... :lol:
koekeloe schreef:Hallo,

Ik vroeg me af wat jullie vakantiefietsen wegen. Ik ben erg geschrokken van het gewicht van mijne, een T400 van VSF die zonder voordrager maar met Brooks zadel (en de rest alles default) op 18.5KG uitkomt. Met het slot voor in de Tubus Locc zit ik op 19.5 Kg (das zo'n gehard stalen Abus beugelslot). Stiekem had ik gehoopt op een kilotje of twee minder maar ja....

Ben toch nieuwschierig wat andere fietsen zoal wegen!
uit mijn hoofd:
m'n Gazelle randonneur uit '75 11.4 kg (brooks, achterdrager, zonder pomp., spatborden of verlichting
mn 26" randonneur 12.5 kg (achterdrager, geen spatb, geen pomp)
Featherbed (v&a vering, a drager, geen spatb, 13.9 kg
Roughrider (v&a vering, a-drager, naafdynamo, geen spatb) 16 kg

alle fietsen zonder slot

batavus cayuca stadsfiets waaar ik vorig jaar mee op reis ben gegaan 21,5 kg.

ik hoop dat mijn vittorio toch wat lichter uitkomt als ie af is... naja ik vrees er voor.

De Trek Navigator 26 inch vakantiefiets van mijn zoontje, 16,5 inch alu frame, vaste voorvork, 50 mm Big Apples, 21 versn., zelf opgebouwd met spatborden, dragers, mooie lichte pedalen, een licht zadel, 160 mm cranks, en goede dynamo verlichting, maar nog zonder slot: 16 kg. Zer er een slot op, en hij weegt 17 kg. Een leuke jeugdfiets, maar je moet het natuurlijk niet al te wild maken, want dan gaat het vast stuk.

De Santos Travelmaster 26 alu HS33 / LX (kleine maat) van mijn vrouw weegt zonder licht maar inclusief slot, pomp, dragers, zwaar Brooks Countess zadel etc zo'n 16,5 kg. Zet er goede verlichting op, en hij weegt 17 kg.

Mijn stalen M-gineering randonneur met 26 inch wielen, racestuur, Magura HS 66 remmen, zwaar Brooks Conquest zadel, Rohloff naaf, verlichting, spatborden, slot, pomp etc etc: 16 kg.

Hoe zo Rohloff en staal zwaar?

Willem

Cannondale Street 800 (naafdynamo, v+a drager, 3 bidonhouders, pomp, Magura's, kettingscherm, 2x biba extra, 1x buba extra, minitool) 15,3 kg