Additionally, paste this code immediately after the opening tag: STI of buiscommandeurs. - Forum Wereldfietser

STI of buiscommandeurs.

Ik ben bezig met een sporthybride op te bouwen van staal.

Waar ik een beetje mee zit is de vorm van het stuur.

Ik ben gewent van mijn racefiets dat de shifters/remmen zitten waar ze zitten en met een mtb. stuur en specifieke remmen/shifters heb ik bij een kennis een bijna ongeluk gehad doordat ik niet gewent was aan de andere locatie van de remmen.

Mijn vraag is deze:

Is er een stuur waarbij ik de remmen kan monteren op een gelijke locatie van mjin racefiets.
Hoe zijn de ervaringen met buiscommandeurs (heb ik geen ervaring mee) tov. de STI shifters.

Wil je een racestuur (hoera) of een recht stuur? Ook op een vakantiefiets is een racestuur een prima idee. Alleen in de stad of in heel ruw terein vind ik een racebocht wat minder.
Wim

Persoonlijk vind ik een racestuur niet mooi op een sporthybride of fitnessbike.

Een mtb stuur geeft de problemen aan die ik genoemd heb mbt. het niet gewend zijn aan de andere locatie (ik heb er nog een racefiets bij waar ik regelmatig op fiets) vandaar mijn twijfels.

Ik zou heel drastisch ook een racestuur kunnen nemen en daar de remmen of STI shfiters/remmen op kunnen monteren en dan net onder de remmen het stuur afzagen .....

Dan heb je zeg maar een plat stuur gebogen in de vorm die ik gewend ben, maar of dat esthetisch door de bocht kan ........

Het zijn opties die er zijn en ik ben er in alle eerlijkheid nog niet uit vandaar mijn topic hier.

Ik zou eens gaan googlen op midge.bar en mungo.bar.

hub schreef:Persoonlijk vind ik een racestuur niet mooi op een sporthybride of fitnessbike.

Een mtb stuur geeft de problemen aan die ik genoemd heb mbt. het niet gewend zijn aan de andere locatie (ik heb er nog een racefiets bij waar ik regelmatig op fiets) vandaar mijn twijfels.

Ik zou heel drastisch ook een racestuur kunnen nemen en daar de remmen of STI shfiters/remmen op kunnen monteren en dan net onder de remmen het stuur afzagen .....
Dit is een uitstekend idee als je op je plaat wil gaan. Een vertrouwd stuur waar een stuk aan ontbreekt, zodat je dus achteloos in het luchtledige grijpt. Met een ossekopstuur kan dat ook prima, ga je even rechtopzitten en wil je het stuur bovenop vastpakken ;)

niks mis met buiscommandeurs, maar dan moet je wel een frame hebben met de juiste nokken. Je zal wat minder vaak schakelen, maar het weegt niet veel, je bent die lastige indexering op de voorderailleur kwijt, je kunt met een hand twee derailleurs bedienen, je kunt met je knieeen schakelen etc.

racegrepen combineren meestal slecht met v-brakes

Je kunt ook racegrepen op een vlak moustachestuur zetten

Afbeelding

Ja, en de mary bar :D

Deze modellen kon ik totaal niet.

Deze ga ik zeker overwegen icm. buis commandeurs.

Dat moet een erg leuke fiets gaan worden.

Bedankt.

Ehh, ja ik weet dat van dat ontbrekende stuk alleen ik zit op de racefiets ook nooit 'in the drops' dus vandaar mijn opmerking.

Verder ben ik nogal gecharmeerd van die on-one sturen.

Dat plaatje ziet er erg goed uit.

Dat is waarschijnlijk een zeer goed alternatief voor wat ik zoek.

Bedankt iedereen.