Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hallo allemaal - Forum Wereldfietser

hallo allemaal

hoi ik ben Joram.

Ik ben 20 jaar en studeer werktuigbouwkunde.

2,5 jaar geleden ben ik met een vriend van me, ashwin, op fietsvakantie geweest. We hadden toen al wilde plannen om in 1 keer naar parijs te fietsen. Dat hebben we toen niet gedaan. We vonden het verstandiger om de eerste keer maar in Nederland te blijven, we waren toen ook 16 en 17.
We hadden gepland om een rondje nederland te doen. Maar na anderhalve week waren we het zat. We hadden namelijk 1 dag geen regen gehad. En constant fietsen in een regenpak is niet fijn. We hebben toen maar de trein naar huis gepakt.

Na een paar jaar geen mogelijkheid gehad om nog een fietsvakantie te doen, zijn we nu van plan om deze vakantie naar Parijs te fietsen en terug. Zo ver is het eigenlijk helemaal niet kwamen we achter. We hebben de vorige fietsvakantie gemiddeld 100 km per dag gefietst, dus we denk dat het best goed te doen is.

We vonden het wel leuk om ons hier aan te melden, om zo ervaringen te delen en nog wat handige kennis op te doen.

Groeten, Joram

Hoi allemaal

Ik stel me maar gelijk voor bij deze. Ik ben Ashwin en heb met Joram dus die vakantie mee gefietst. Ik vond de vakantie zeer leuk alleen wat al was aan gegeven door de vele regen werd het toch wel erg. De eerste dag al na een half uur zo een regen bui dat het donker werd. Ook zeer veel leuke momenten gehad.
Zo moesten we naar spijkennissen met een pond. Wat bleek die pond paste net 2 keer in in sloot.
Ook de high speed boot die tussen IJmuiden en Amsterdam vaart was een hele ervaring(blijft alles er wel op staan).
Maarja daarna konden we dus een aantal jara niet fietsen door medische problemen. Ik ben nu in die 2,5 jaar 3 keer geopereert aan mijn knieen, voet gebroken en sleutel been dus dan word het wel lastig. Zit nu nog in het gips en hoog dinsdag 5 Feb groen licht te krijgen dat de fiets vakantie ook daadwerkelijk mogelijk word.

Hoop dat we hier nog handige tips kunnen doen en we na de vakantie een verslag kunnen neer zetten.

Gr Ashwin

Hallo Joram en Ashwin,
Welkom op dit forum. Jullie zullen er zeker nuttige informatie vinden.
Bedenk dat de meest voor de hand liggende vragen al eerder gesteld zijn, ook over fietsen naar Parijs, fietsen van grote stukken in een keer en over knieproblemen. Je kunt daarvoor de zoekfunctie gebruiken, maar via google gaat het beter. Gebruik dan de optie geavanceerd zoeken in google en zoek in site of domein www.wereldfietser.nl, dan vindt je er gemakkelijk relevante info.
Maar als het niet direct lukt stel dan gerust al je vragen.
Leon

Hoi Joram en Aschwin,

Hartelijk welkom :lol:
Ik zit zelf ook nog niet zolang op dit forum en het is hier reuze leuk.
Als je knieproblemen hebt zou ik niet meteen 100 km per dag gaan fietsen maar een beetje rustiger aandoen. Het is vakantie nietwaar. Dus het maakt niet zoveel uit hoe je het doet als je maar wel plezier maakt :P

bedankt voor de reacties.

ashwin zal als het goed is tegen de zomervakantie volledig gerevalideerd zijn. Hij heeft nu bijna een maand geleden een operatie aan z'n knie die bij z'n andere knie erg succesvol was. Hij zal binnenkort weer flink aan het fitnessen gaan en we zullen allebei van tevoren ook weer wat trainen voor het fietsen.
Maar we zien ook dan wel wat lukt. We zijn immers vrij om onderweg eerder te stoppen enzo, dat is wel een voordeel van fietsvakantie.

Wat joram zei mijn revalidatie gaat snel. Van die 3 operaties was er 1 meniscus en 2 keer het verleggen van een knie schijf. De ene operatie is net 2 weken terug en de andere nog geen half jaar. Ze zeiden dat ik pas na 9 maanden op zijn vroegst zou kunnen badmintonnen maar deed na 5 maanden weer gewoon op mee. En bij mijn controle bleek alweer dat ik sneller ga dan normaal dus gaan we maar vanuit.
Dat is ook de rede dat ik durf te zeggen dat we gewoon naar parijs gaan. En als het tegen zit vinden we er wat op is al regelmatig gebleken dat dat ons lukt. Ach en anders net wat minder ver per dag en heel veel lol. Maar ga mijn fysiotherapeute vragen of ze me kan helpen met het schema.

Gr Ashwin

En als enige belangrijke onthouden om je traptempo op minimaal 90 omwentelingen per minuut te houden. Niet op kracht maar op ronddraaien fietsen, ook naar boven. Ik heb ook wat last van mijn knie, maar weet het zo beperlt te houden.

Succes met je training.

gR Hans

Vandaag naar de stad geweest voor regenhoezen en nieuwe klemmetjes. Veder hebben we ook gekeken naar kook en eet gerei bij een outdoor zaak.
Thuis wouden we maar weer eens het gevoel beleven. Dus fiets gepakt papier erin voordrager erop en effe kijken. Joram heeft er ook nog een rondje mee gemaakt, wat bij mij nog 2 maanden zou moeten wachten. Hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vergeet ook niet zo'n "bakkersmuts" voor de stuurtas :wink: ...

oja goed idee. De vorige keer hebben we helemaal zonder gedaan en we zijn die vakantie helemaal weggeregent. Gelukkig hadden we onze spullen in plastic zakken in de tassen zitten want die waren helemaal doorweekt. Echt waterdicht zijn die tassen niet, dus nu maar regenhoezen gekocht :)
Hallo Joram,
wij wensen jullie heel veel succes met de voorbereiding[
Zelf gingen wij afgelopen mei-juni naar sevilla, vanuit nl. dat was dus 3350 km in 42 dagen. . we hebben ook diverse kijkdagen gehad .kijk eens op www.vanhalder.eu
heb je nog vragen, hoor ik t wel.
Niet te lang wachten, want half mrt zijn we weer weg.

Groeten en succes
Ria