Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Huwelijksreis - Forum Wereldfietser

Huwelijksreis

Deze zomer trouw ik, het ideale moment om nog eens een mooie, verre fietsvakantie te ondernemen.

Alleen weten we niet naar waar, er zijn zoveel mogelijkheden. Langs de andere kant hebben we ook ons eisenpakket.
Deze winter zijn we naar Patagonië geweest, heerlijk fietsen daar, maar we hebben wel beseft dat we voor onze huwelijksreis misschien liever een wat beter klimaat willen (koude wind verhinderd romantische avondwandelingen of gezellig koken voor de tent met een fles, zoals we in Frankrijk altijd deden) - onze Ijsland plannen worden dus nog even in de koelkast gestoken. Ook willen we geen te moeilijke fietsomstandigheden - bij deze worden onze Peru/Bolivia plannen ook nog even uitgesteld. Wat strand in de buurt zou mooi zijn (ja, een beetje een luie fietsvakantie zien we wel zitten)
We denken aan Cuba (nadeel: augustus zou orkaanseizoen zijn) of Costa Rica omdat het Latijn-Amerikaanse ons wel aanspreekt. Langs de andere kant begin ik meer en meer te denken om ook eens iets in Azië te proberen, alleen kennen we daar minder van. (Wat is bv. een mooi land, met mooie natuur en cultuur (ik denk bv aan tempels), niet te druk?)

Alle suggesties zijn welkom!

Moet het per sé heel ver weg zijn? Anders vind ik je eisenpakket wel heel toepasselijk voor Spanje!

Liefst ver weg, ja (de drempel om buiten Europa op fietsvakantie te gaan zal veel groter zijn wanneer er kleine fietserkes zijn). We willen graag nog wat meer van de wereld gezien hebben. Ik vrees ook dat Spanje wat warm is in augustus.
Maar Corsica (fietsvakantie deze zomer) was niet ver en zeker even mooi als Patagonië.

Ook in Costa Rica is het in augustus regentijd en kan het er spoken.
In het noorden van Spanje kunnen de temperaturen in augustus meevallen, zeker hoger in de bergen.

De Cantabrische bergen in het noorden van Spanje kan ik inderdaad aanraden. Misschien met een romantische afsluiting in Porto?

Als je naar Zuid-Amerika wilt, kun je ook een ander deel van Argentinië bezoeken. Ik heb mij (met partner) uitstekend vermaakt in vnl. noordwest Argentinië rond die tijd. In augustus fietsten we van Parque Nacional Quebrada del Condorito in de Cordobese bergen naar Salta. In de bergen was het 's avonds en 's nachts flink koud, maar overdag kon je in T-shirt fietsen. Als je vanuit BsAs direct een bus neemt naar vb. San Juan vermijdt je de koude en kun je door de prachtige parken Ischigualasto en Talampaya, door het relaxete wijngebied rond Cachi en Cafayate naar Salta fietsen. Van daaruit over asfalt de Quebrada de Humahuaca in met dorpjes die voorbij Tilcara wat Boliviaans gaan aandoen, zonder dat je de zware omstandigheden van Bolivia hoeft te doorstaan. Met als romantische klap op de vuurpijl Iruya, verscholen achter een (onverharde) pas van 4000m?

Afbeelding

Dit was op 21 augustus 2006 in de buurt van Hualfin.

Afbeelding

Iruya