Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jan Janssen Millenium - Forum Wereldfietser

Jan Janssen Millenium

Op het ogenblik rijd ik Koga Worldtraveller van 2003. Graag wil ik 28" wielen gaan rijden en ben op zoek naar een mooie fiets.
Een verkoper heeft mij enthousiast gemaakt voor de Millenium maar ik heb geen idee of het een goede fiets is. Je kunt zelf alle onderdelen samenstellen.
Er is alleen weinig bekend over deze fiets.

WIE HEEFT ERVARING MET DEZE FIETS? en wat vinden anderen ervan?

remco

Daar is op dit forum al eerder iets over gezegd !!
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5326

Waarom wil je van je Koga af: waarom wil je 28 inch, en wat wil je met de fiets gaan doen?
Wim

Ik heb inderdaad wat gelezen over de Jan Janssen in dit forum. Dit kan mij niet overtuigen om juist wel of juist niet deze fiets aan te schaffen.

26" wielen zijn niet doeltreffend voor mij. Ik fiets nooit off the road, al doe ik dat wel met mijn mountainbike. Mijn vakantiefiets is voor op de weg (de komende jaren) en voor de lange afstanden. 26 inch banden zijn klein en dik. Teveel weerstand. Ook al zit dat een beetje tussen mijn oren.

Bij aanschaf van een nieuwe fiets zal de ouden ingeruild worden of zal op marktplaats belanden. of via deze site aangeboden worden.

remco

Met kampeerspullen, of alleen maar tasjes met wat kleren om van hotel naar hotel te gaan?
Wim

Doorgaans kampeer ik en maak mijn eten met mijn msr brandertje e.d. Je kent het wel lekker primitief. En door de bergen fieten heeft al helemaal mijn voorkeur.

remco

Ik zou dan voor een wezenlijk andere fiets kiezen: een klassieke stalen randonneur in Engelse stijl met racebocht en cantilever remmen voor banden van 32-42 mm breed. Ivo Miesen heeft op deze site een foto geplaatst van zijn nieuwe Bob Jackson.
Omdat je smalle banden wilt moet het comfort uit het frame komen. Dan is een niet al te stijf stalen frame ideaal, en veel beter dan zo'n alu frame. Een racebocht geeft meer comfort en snelheid op asfalt, en klimt lekkerder.
Met 32 mm bandjes en zonder baggage heb je een snelle fiets. Met steviger 42 mm banden hoef je een enkel onverhard paadje niet te schuwen. Neem wel een breed comfortabel stuur zoals de Nitto Noodle bar, of the 3TTT Morphe.
Een mooi frame is voor zo'n fiets het belangrijkst, eventueel zelfs op maat. De opbouw kun je verder afhankelijk maken van je budget.
Wim

Dank Willem, je brengt me tot nieuwe inzichten. Nu kom ik de dag weer door. javascript:emoticon(':D')
Very Happy

remco :D