Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsstandaard? - Forum Wereldfietser

fietsstandaard?

Hoi,

Kan iemand me helpen? Ik zoek een fiets standaard. Het type dat met twee schroeven aan de linker achter vork gemonteerd wordt. Ik kan het nergens op het internet vinden.

Alvast bedankt,

Stijn

ik weet niet waar ze op internet te koop zijn maar ik kan je wel een tip geven: Houd er rekening mee dat de standaard niet teveel naar voren wordt bevestigd, anders raak je hem met je linker hiel. Dat had ik dus, maar kon hem nog net genoeg naar achteren verplaatsen. Op een fiets met normale afmetingen en bij iemand met normale voeten moet dat geen probleem opleveren.

ESGE Pletcher bedoel je waarschijnlijk. Kan hem echter ook niet snel ergens te koop vinden.

[edit] kan ook pletscher zijn.

www.pletscher.ch

Vincent Schol schreef:Houd er rekening mee dat de standaard niet teveel naar voren wordt bevestigd, anders raak je hem met je linker hiel. Dat had ik dus, maar kon hem nog net genoeg naar achteren verplaatsen. Op een fiets met normale afmetingen en bij iemand met normale voeten moet dat geen probleem opleveren.
Klopt, op fietsen met een korte achtervork (wielrenfietsachtige gevallen waarbij de band bijna de staande buis raakt) en schoenmaat 45 wordt het erg kritisch :D
Leon

Kijk hier eens:
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... cts_id=434

groet,
Jaap
(heeft geen aandelen in Bike4travel)
stijn de klerk schreef:Hoi,

Kan iemand me helpen? Ik zoek een fiets standaard. Het type dat met twee schroeven aan de linker achter vork gemonteerd wordt. Ik kan het nergens op het internet vinden.

Alvast bedankt,

Stijn
bedoel je deze?
Afbeelding

ESGE pletcher is inderdaad hét merk, ik wil niet meer anders.

je hebt in hun ruim assortissement alle soorten staanders. Persoonlijk ben ik wel voor de volgende: http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1147

(gebruik ik niet, maar mijn vader is er heel blij van) deze is ook goed met bagage.
Ik denk dat het te veel naar voor monteren iets erg persoonlijks is aangezien dit van de achtervork, en dus de kadermaat afhangt. Een reisfiets die is gemaakt om mee te reizen heeft een iets langere achtervork waardoor dit normaal gezien geen probleem meer zal mogen zijn.

Voordelen zijn dat je fiets minder gemakkelijk onderuit zakt waardoor je fiets ( vooral met bagage) valt. Aangezien de staander maar langs één kant inklapt is het visueel en practische ook nog een pareltje! Mechaniek ziet er trouwens erg robuust uit.

Van zo'n 'bok-standaard' ben ik juist na een aantal jaren afgestapt. Mijn ervaring was dat de fiets toch nog regelmatig omdonderde. Het voordeel is wel dat je makkelijk je voorwiel eruit kunt halen omdat ie dan gewoon blijft staan. Ik heb nu dus een standaard aan de zijkant en die bevalt prima.

Vincent Schol schreef:Van zo'n 'bok-standaard' ben ik juist na een aantal jaren afgestapt. Mijn ervaring was dat de fiets toch nog regelmatig omdonderde. Het voordeel is wel dat je makkelijk je voorwiel eruit kunt halen omdat ie dan gewoon blijft staan. Ik heb nu dus een standaard aan de zijkant en die bevalt prima.
Als je geen voorzakken hebt kan dat wel eens een probleempje zijn omdat je stuur dan kantelten het zwaartepunt anders komt te liggen. Met voortassen komt het zwaartepunt al snel naar voren te liggen, waardoor het voorwiel de grond raakt, en dan valt de fiets niet om. Een manier om je stuur recht te houden is heel snel in elkaar te knutselen! Maar inderdaad, ik herken je probleem.

Wow! 8 reacties in minder dan een dag. Het was inderdaad de Esge waarvan Marten een fotootje bij gevoegd heeft, waar naar ik op zoek was. Maar op de Pletcher website wordt hij niet vernoemd.

Hebbes:
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1434

Ik gebruik momenteel de twee beenige Esge. Maar heb nu een nieuw frame besteld dat een standaard bevestigings punt heeft met de twee boutjes op de achter vork.

Groet,

Stijn

stijn de klerk schreef:... Edge ... Pletcher website wordt hij niet vernoemd.
Het helpt als je wat zorgvuldiger met de spelling omgaat:
http://www.pletscher.ch/detail.asp?id=40
Groetjes,
Leon (papprika's naar compostella en bellen met de nokkia tussen de connieferen en zo..)

Gevonden, bedankt!