Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Multiple entry visum Cambodja? - Forum Wereldfietser

Multiple entry visum Cambodja?

Weet iemand of je een multiple entry visum (in Bangkok of aan de grens) voor Cambodja kunt krijgen? Zo ja, wat zijn de kosten?

groeten,

Christian & Sabine

Informeer bij de Ambassade van Cambodja in Brussel (is ook de vertegenwoordiging voor Nederland), Tervurenlaan 26A, B-1150 Brussel, T 0032-2-772 03 72.
De Ambassade van Cambodja in Bangkok is verplaatst van het Lumphinipark naar een zeer verre buitenwijk.
Op 17 december j.l. hebben Thailand en Cambodja een overeenkomst gesloten over een gezamenlijk visum. Hoe de uitwerking daarvan er uit gaat zien is nog onbekend. Wanneer daar mee over bekend is kun je informeren bij de Thaise ambassade in Den Haag of het Thais consulaat in Amsterdam.

Kijk hier eens....

http://www.tourismcambodia.com/TripPlan ... &View=Full

Groeten van Wim

We hebben geïnformeerd bij de Ambassade van Cambodja in Brussel. Zij zeggen dat een multiple entry visum voor 20 dollar te verkrijgen is aan de grens. (Koh Kong)
Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Dat durf ik eerlijk gezegd serieus te betwijfelen.
Voor 20 Usd krijg je een gewoon single entry visum dat een jaar geldig is. In de praktijk zal de Cambodiaanse douane trouwens 5 Usd extra aanrekenen. Dan mag je daar op je kop gaan staan, als je ze niet betaald, geen visum. Zij weten ook wel dat je voor dat bedrag niet terug naar Bangkok gaat reizen om het in de ambassade te vragen.

Ik denk dat je het in de ambassade in Bangkok wel geregeld kan krijgen (een multiple entry), maar zeker ben ik dus niet.
Heb je echt een multiple entry nodig ? Je kan zowat overal aan de grens een visum kopen (ik weet niet hoe het momenteel aan de Lao-Cambo grens zit, maar Bert kan dat zeker vertellen) indien je meermaals het land inkomt.

Tja, we hebben zelfs 2 keer gebeld naar de Ambassade van Cambodja in Brussel. Twee keer precies hetzelfde verhaal. Maar ook wij twijfelen daar natuurlijk aan. De prijs zou echt hetzelfde zijn als een single entry.

We hoeven niet perse een multiple entry te hebben. Als we twee keer achter elkaar een tourist visum kunnen kopen aan de grens, is ook goed, maar kan dat?

We willen op de fiets van Trat via Koh Kong naar Sihanoukville en dan met de boot weer terug naar Koh Kong, daar de grens weer over met Thailand en dan later weer bij Pailin/Prum Cambodja binnen naar Battambang.

Wat ook zou kunnen is dat we wel in Cambodja blijven en van Sihanoukville naar Battambang fietsen (niet via Phnom Penn/Pursat want dat lijkt ons niet zo aantrekkelijk, maar via Veal Veng) Heeft iemand die route onlangs gedaan?
Wat is er aan voorzieningen onderweg? Ik kan hier eigenlijk niks over vinden.

groetjes,
Sabine

We hoeven niet perse een multiple entry te hebben. Als we twee keer achter elkaar een tourist visum kunnen kopen aan de grens, is ook goed, maar kan dat?
Lijkt mij geen enkel probleem zolang het Visa On Arrival grensposten zijn. Zelf heb ik er twee in mijn paspoort zitten, eentje van Bavet en eentje van Koh Kong van nog geen maand later.
We willen op de fiets van Trat via Koh Kong naar Sihanoukville en dan met de boot weer terug naar Koh Kong, daar de grens weer over met Thailand en dan later weer bij Pailin/Prum Cambodja binnen naar Battambang.
Betaal (gepast) in US$ en houd je poot stijf, 20$ per stuk. De douaniers laten je liever in Baht betalen. Eventuele behulpzame personen die je arrival card invullen willen een fooi.
Wat ook zou kunnen is dat we wel in Cambodja blijven en van Sihanoukville naar Battambang fietsen (niet via Phnom Penn/Pursat want dat lijkt ons niet zo aantrekkelijk, maar via Veal Veng) Heeft iemand die route onlangs gedaan?
Wat is er aan voorzieningen onderweg? Ik kan hier eigenlijk niks over vinden.
Klinkt nogal avontuurlijk.
In januari 2006 nog steeds.

Eerst iets rechtzetten uit mijn vorige post: het visum is natuurlijk maar een maand geldig, niet een jaar - typfoutje, ik zat hier al aan de oudejaarsborrel :D .
Twee keer achter elkaar een visum kopen is in ieder geval geen enkel probleem. Ik weet niet of je been stijf houden om het visum voor 20 Usd te krijgen helpt. Ze hebben er daar zo al duizenden voor hun neus staan gehad en in Poipet kon je het echt wel vergeten. Ach .. het gaat over vijf schamele Us-dollartjes, laat er je dag niet door vergallen.

Fietsen van Sihaoukvile via PP naar Batambang zou ik zelf afraden, er zijn veel, veel leukere fietsstukken hier in z-o Azie, maar ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn.

Via Veal Veng lijkt me de avontuurlijkere optie.

Veel plezier tijdens jullie trip.
Probeer de stranden tussen Trat en Koh Kong te bezoeken, die zijn echt heel mooi. Ik meen me te herinneren dat daar officieel het "witste zandstrand van Thailand" lag. Geen blanke toeristen, enkel welgestelde Thai die daar op vakantie komen.

Groeten,
Koen.

Dankjewel voor alle reacties,

Weet iemand wat de overnachtingsmogelijkheden zijn tussen Trat en Kohkong?

Groeten uit Bangkok,
Sabine

Bieni schreef:Dankjewel voor alle reacties,

Weet iemand wat de overnachtingsmogelijkheden zijn tussen Trat en Kohkong?

Groeten uit Bangkok,
Sabine
Genoeg!!! Bij Hat Ratschakarun op ongeveer halverwege is een leuk resort van het Thaise Rode Kruis. Je kunt daar schone bungalows huren bij het strand.

koenie schreef: Ik weet niet of je been stijf houden om het visum voor 20 Usd te krijgen helpt. Ach .. het gaat over vijf schamele Us-dollartjes, laat er je dag niet door vergallen.
Koen.
Het gaat niet om het geld maar om de corruptie die je beloont. Dat vergald mijn dag :cry:
Wees resoluut, je hebt niet meer dollars want je weet dat het visum 20 $ is.
Het kost je misschien 10 minuten extra maar je krijgt het heus wel.

fiets-ster schreef:
koenie schreef: Ik weet niet of je been stijf houden om het visum voor 20 Usd te krijgen helpt. Ach .. het gaat over vijf schamele Us-dollartjes, laat er je dag niet door vergallen.
Koen.
Het gaat niet om het geld maar om de corruptie die je beloont. Dat vergald mijn dag :cry:
Wees resoluut, je hebt niet meer dollars want je weet dat het visum 20 $ is.
Het kost je misschien 10 minuten extra maar je krijgt het heus wel.
Om een recu vragen kan ook wel helpen.
Overigens vallen die 20 dollar mee. Voor een visum voor Laos betalen Nederlanders 35 dollar, terwijl het voor Duitsers maar 30 dollar is. De tarieven stand daar wel op een bord bij de grenspost aangegeven.

fiets-ster schreef:Het gaat niet om het geld maar om de corruptie die je beloont. Dat vergald mijn dag :cry:
Wees resoluut, je hebt niet meer dollars want je weet dat het visum 20 $ is.
Het kost je misschien 10 minuten extra maar je krijgt het heus wel.
Je zou geluk kunnen hebben. Wellicht hangt het af van de persoon die voor je zit. Ik heb het velen zien proberen, en ze werden gewoon (arrogant) weggewuifd door de Cambodiaanse ambtenaar. Die vent weet ook dat je geen keuze hebt, en eens het verhaal de ronde doet dat als je tegenstrubbelt, je het ook wel voor 20 usd krijgt, weten zij ook dat ze hun "bijverdienste" kwijt zijn.

bert sitters schreef:Om een recu vragen kan ook wel helpen.
Overigens vallen die 20 dollar mee. Voor een visum voor Laos betalen Nederlanders 35 dollar, terwijl het voor Duitsers maar 30 dollar is. De tarieven stand daar wel op een bord bij de grenspost aangegeven.
Dat heb ik in Poipet ook gedaan Bert.
Ik kreeg een recu voor 20 Usd, en moest er 25 betalen.
Weet je dat ik zelfs in de Cambodiaanse ambassade in Bangkok 25 Usd voor een visum betaalde (dat ik zelf ter plaatse regelde), terwijl er een stempeltje op het visum staat "20 Usd".
En die ambtenaar heeft echt geen schrik dat je hem het leven langs officiele weg zuur gaat maken met je recutje van 25 usd, hij kent zen eigen land ook wel.
Ik doe er dus de moeite niet meer voor.
Net zoals de 2 usd die ik moest betalen aan beide zijde van de grens toen ik van Laos naar Cambodia fietste voor de nodige stempels.

Wat Laos betreft; ik denk dat wij (belgen) ook 30 Usd betalen Bert :lol:

Betalen voor het in- en uitreisstempel is heel gebruikelijk in Laos en Cambodja, behalve op de luchthaven van Phnom Penh, maar daar betaal je 25 dollar airpottax.

koenie schreef:
bert sitters schreef:Om een recu vragen kan ook wel helpen.
Overigens vallen die 20 dollar mee. Voor een visum voor Laos betalen Nederlanders 35 dollar, terwijl het voor Duitsers maar 30 dollar is. De tarieven stand daar wel op een bord bij de grenspost aangegeven.
Dat heb ik in Poipet ook gedaan Bert.
Ik kreeg een recu voor 20 Usd, en moest er 25 betalen.
Weet je dat ik zelfs in de Cambodiaanse ambassade in Bangkok 25 Usd voor een visum betaalde (dat ik zelf ter plaatse regelde), terwijl er een stempeltje op het visum staat "20 Usd".
En die ambtenaar heeft echt geen schrik dat je hem het leven langs officiele weg zuur gaat maken met je recutje van 25 usd, hij kent zen eigen land ook wel.
Ik doe er dus de moeite niet meer voor.
Net zoals de 2 usd die ik moest betalen aan beide zijde van de grens toen ik van Laos naar Cambodia fietste voor de nodige stempels.

Wat Laos betreft; ik denk dat wij (belgen) ook 30 Usd betalen Bert :lol:
Dan moet ik toch maar Belg worden, zolang het nog kan, want hoelang bestaat Belgie nog? :lol: :lol: :lol:

bert sitters schreef: Dan moet ik toch maar Belg worden, zolang het nog kan, want hoelang bestaat Belgie nog? :lol: :lol: :lol:
Ik ben er zeker van dat er voor de Vlamingen dan een nog betere deal is weggelegd, dus 't is geen verloren moeite Bert :wink: .

Steun me even in gedachten de komende dagen, ik ben onderweg van Mae Sariang naar Mae Hong Son :? .

Bert, dankjewel voor de tip voor het rode kruis resort - inderdaad lekker rustig aan het strand. (ongeveer 45 km vanaf busstation Trat)

Vandaag de grens Thailand-Cambodja (voorbij Hat Lek) gepasseerd. Binnen een kwartiertje was alles geregeld voor 1200Baht. Ze maken een digitale foto terplekke (eigen pasfoto willen ze niet)

Weet iemand of er een guesthouse oid is tussen Koh Kong en Sre Ambel, 140 km vinden we iets teveel in deze warmte.

groet uit KohKong, Sabine en Chris

Bieni schreef:Bert, dankjewel voor de tip voor het rode kruis resort - inderdaad lekker rustig aan het strand. (ongeveer 45 km vanaf busstation Trat)

Vandaag de grens Thailand-Cambodja (voorbij Hat Lek) gepasseerd. Binnen een kwartiertje was alles geregeld voor 1200Baht. Ze maken een digitale foto terplekke (eigen pasfoto willen ze niet)

Weet iemand of er een guesthouse oid is tussen Koh Kong en Sre Ambel, 140 km vinden we iets teveel in deze warmte.

groet uit KohKong, Sabine en Chris
Bij Andoung Tuek is iets van een overnachtingsadres. Ik heb daar in december 2006 niet geslapen, want ik kreeg daar een lift aangeboden naar Sre Ambel
Andoung Tuek ligt voor de derde rivieroversteek op weg 48 tussen Koh Kong en Sre Ambel. De bruggen waren toen nog niet klaar en ik moest met pontjes over.
Bij de rivierovesteken zijn kleine dorpjes waar je eten en drinken kunt krijgen voor de rest is er niets.

Dankje wederom Bert.

Wat is ongeveer de afstand Andoung Tuek -Sre Ambel?
We kunnen het niet op de kaart vinden n.l.

groeten,
Sabine