Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sanitairhuisje - Forum Wereldfietser

Sanitairhuisje

Hallo. Wij willen naast ons boerenbedrijfje in italie ook een kleine camping beginnen. ( max. 10 ruime plaatsen). Omdat als je in italie alles volgens de regels wil doen dan zit je voorlopig nog wel even in de wachtkamer. Wij gaan dus gewoon beginnen al is het voorlopig maar met een paar plaatsen. Het is de bedoeling om ingerichte tenten aan te gaan bieden. Er zal dus ook een gelegenheid moeten komen om naar het toilet te gaan en een douche te nemen. Omdat het uiteindelijke plan er waarschijnlijk anders gaat uitzien zoeken we voor het sanitairhuisje een tijdelijke maar acceptabele oplossing. Geen plastic sanitairunit want dat ontsiert de omgeving nogal. Is er iemand die in het verleden weleens iets tegen is gekomen waarvan hij dacht "niet helemaal zoals het hoort maar dat is wel leuk bedacht". Het moet uiteindelijk een rustige camping worden voor de kampeerder die zonder de "hedendaagse luxe" in alle rust van de natuur kan genieten met een prachtig uitzicht voor de tent. Groetjes

223 keer bekeken en nog geen reactie. Jammer. Is er dan niemand die iets kan zeggen hierover? Als deze vraag hier niet thuishoort dan spijt het mij.

Op een straattheaterfestival in Frankrijk (Chalon dans la rue) hebben ze sinds twee jaar eco / composttoilettenten staan. Milieuvriendelijk en veel schoner dan je wellicht op het eerste gezicht verwacht. Hoeveel werk het is om het allemaal te onderhouden heb ik geen idee van.
Zoek op de term composttoilet of composting toilet op het www en je vind er meer informatie over.
Wie weet kan je daar wat mee.

Heb eens op een camping gestaan waar ze het sanitair hadden onder gebracht in van die bouwkeetjes op wielen, die keetjes die schilders of aannemers vaak bij de bouwplaats hadden staan.
Beste Dielange

Als je iets zoekt wat milieuvriendelijk is en ook nog eens zelf te maken is en redelijk makelijk te reinigen is. Zoek dan eens op de site van de 12 ambachten in Boxtel. Zij hebben een "nonolet", geen watergebruik, scheiding van urine en grote boodschappen waardoor een en ander beter is te hergebruiken (recyclen).
Hij is kant en klaar te koop.

Ik heb net even de nieuwsbrief opgeslagen:

Nonolet standaard 455 euro, inclusief toebehoren als ventilator, luchtkokers, press papier enz.Nonolet recreatie uitvoering voor Campers, boten e.d. 360 euro

Nonolet autonoom geen afvoerleidingen meer nodig, incl tankje, ventilator en koolfilter model standaard 712 euro Recreatie model 585 euro

Nonolet maritiem klein houten model in plaats van onderwatertoilet aan boord ongelakt 320 euro, glansrijk gelakt 385 euro koolstoffilter tegen meerprijs

porto Nederland 25 euro porto Europa 55 euro

Inbouwset nonolet voor beschrijving zie de website!
http://www.de12ambachten.nl/

Op de website staat een uitgebreide beschrijving met foto's

Dielange schreef:223 keer bekeken en nog geen reactie. Jammer. Is er dan niemand die iets kan zeggen hierover? Als deze vraag hier niet thuishoort dan spijt het mij.
De vraag hoort hier prima thuis. Mijn complimenten dat jullie zulke vragen aan fietsers vragen.
Ik heb zelf geen ervaring met campings die nog geen echt sanitair hadden, ondanks de honderden campings die ik alles bij elkaar heb gezien.
Ik heb natuurlijk wel ervaring met campings met slecht, onhandig en/of vuil sanitair. Dat vond ik vervelend, want het sanitair, en dan vooral de douche, is een van de weinigen dingen die ik van een camping echt nodig heb, op 4 m2 vlakke grond en nachtrust na.

Ik weet niet wat voor type sanitair er op De Harskamperdennen staat, maar dat spul is tegelijk bescheiden in de omgeving en verder erg goed. Maar het zal niet goedkoop zijn. Een plaatselijke loodgieter iets in elkaar laten zetten zal goedkoper zijn, maar dan weet je ook wat er daarna gebeurt... zoals op de meeste eenvoudige campings.
Succes,
Leon

In Engeland wel eens gestaan bij een boer met kleine camping. Die had gewoon een klein blokhutje met zo'n draagbare caravanplee erin. Portapotty ofzo? Was heel netjes en schoon voor de gebruiker. Maar ja, ik hoefde het niet te legen!
Overigens was er geen douche bij. Maar ik hoef niet elke dag te douchen!

Probeer je vraag ook eens bij het www.italieforum.nl te plaatsen.
Daar kijk ik af en toe naar.

Door trieste omstandigheden is mijn reactie wat laat maar ik bedank jullie voor al de reactie's tot zover. Ik denk dat ik er wel wat mee kan. Verder hoop ik op meerdere reactie's zodat ik uiteindelijk met een juiste oplossing wat kan aanvangen. Dat van een houten tuinhuisje of blokhut staat mij wel aan maar moet wat verzinnen om er ook een douche in te maken. Groeten van Dielange (Gewoon Rob eigenlijk) en bedankt