Additionally, paste this code immediately after the opening tag: DEET verkrijgbaar in bv. Kenia? - Forum Wereldfietser

DEET verkrijgbaar in bv. Kenia?

Weet iemand of er DEET-spul (anti-muggen-lotion) verkrijgbaar is in Afrika, bijvoorbeeld in Kenia (Nairobi)? Wij gaan dwars door Afrika fietsen en weten niet of we voor de hele reis al moeten inslaan en meenemen hier, of dat we onderweg nog wat kunnen aanvullen. Iemand ervaring mee? Ethiopië of Tanzania is ook okee.

Louise

Ik ben nog nooit in dat deel van Afrika geweest, maar het zou me echt verbazen als het niet te krijgen zou zijn.

ja, is verkrijgbaar

Ik zal het in de landeninfo erbij zetten. :D

Dat is snel!
Enne - goed spul dus ook, 50 %, betrouwbaar? En waar dan precies?

Louise

De meeste medicijnen komen naar mijn weten uit westerse landen vandaan, reizigers die ik onderweg gesproken heb, hadden er geen problemen mee. Maar misschien dat er een deskundige online is die er meer van weet? Je koopt het in ieder geval bij de apotheek die je in de grotere plaatsen wel zult aantreffen.

harry-fietsenaar schreef:De meeste medicijnen komen naar mijn weten uit westerse landen vandaan,
Deet reken je beter tot de bestrijdingsmiddelen als tot de medicijnen, en bestrijdingsmiddelen zijn in verre landen meestal ruim aanwezig. Let wel op de concentraties van wat je gebruikt, want de regels zijn in verre landen meestal ook wat ruimer.
Leon

Onderzocht is dat het meest effectieve tussen de 30% en de 50% zit.
Meer heeft weinig zin, tenzij je niet alleen de insecten wilt vergiftigen :wink:.
Minder DEET-gehalte levert meer insecten op.