hallo mensen,
ik verhuis naar brussel en daar moet mijn fiets spijtig genoeg steeds buiten staan. dat doet hij nu al een tijdje. gevolg, de fiets is danig aan het roesten. Geen probleem voor mij, maar wat niet goed is dat de remmen steeds moeilijker te hanteren zijn. Het zijn nog de oude type remmen, "weimann" zoals je op een koersfiets vandaag de dag nog ziet. dus geen cantiliver of v brakes.
Ik denk dat enerzijds er vuil tussen de scharnierpunten van de rem komen en anderzijds de remkabel in de huls aan het roesten is. Het is te zeggen de huls zal aan het roesten zijn want de remkabel is dacht ik roestvrij staal.
of vergis ik mij hierin.
ik kom op mijn fiets serieus remkracht te kort. daarom mijn vraag wat te doen ? het is een oud frame zonder nokken voor V-brakes. ik dacht er anders hydrolische remmen op te zetten, niet dat fiets dat waard is, maar als je niet meer kan stoppen dan is dat niet verantwoord.
ook zoek ik een goede dynamo, (geen naafdynamo) aan een faire prijs.
wat zouden jullie doen ?
(ik durf met mijn splinternieuwe snel safari nergens naartoe, dus zoek mijn toevlucht tot fijn gerestaureerde 3 sturmey aggressieve streetracers. maar remmen is dan ook noodzakkelijk)
groetjes filip
dus effe concreet wat vragen stellen
1)zou een roestvrije remkabel helpen (als dat bestaan, en indien er al geen inzit).
2)zou een huls met teflon binnenbekleding helpen tegen het roesten van het metaal in de huls ?
3)kan er zonder veel moeite een ander type rem op, want die oude dingen zijn echt niet sterk genoeg om te stoppen)
ik verhuis naar brussel en daar moet mijn fiets spijtig genoeg steeds buiten staan. dat doet hij nu al een tijdje. gevolg, de fiets is danig aan het roesten. Geen probleem voor mij, maar wat niet goed is dat de remmen steeds moeilijker te hanteren zijn. Het zijn nog de oude type remmen, "weimann" zoals je op een koersfiets vandaag de dag nog ziet. dus geen cantiliver of v brakes.
Ik denk dat enerzijds er vuil tussen de scharnierpunten van de rem komen en anderzijds de remkabel in de huls aan het roesten is. Het is te zeggen de huls zal aan het roesten zijn want de remkabel is dacht ik roestvrij staal.
of vergis ik mij hierin.
ik kom op mijn fiets serieus remkracht te kort. daarom mijn vraag wat te doen ? het is een oud frame zonder nokken voor V-brakes. ik dacht er anders hydrolische remmen op te zetten, niet dat fiets dat waard is, maar als je niet meer kan stoppen dan is dat niet verantwoord.
ook zoek ik een goede dynamo, (geen naafdynamo) aan een faire prijs.
wat zouden jullie doen ?
(ik durf met mijn splinternieuwe snel safari nergens naartoe, dus zoek mijn toevlucht tot fijn gerestaureerde 3 sturmey aggressieve streetracers. maar remmen is dan ook noodzakkelijk)
groetjes filip
dus effe concreet wat vragen stellen
1)zou een roestvrije remkabel helpen (als dat bestaan, en indien er al geen inzit).
2)zou een huls met teflon binnenbekleding helpen tegen het roesten van het metaal in de huls ?
3)kan er zonder veel moeite een ander type rem op, want die oude dingen zijn echt niet sterk genoeg om te stoppen)