Additionally, paste this code immediately after the opening tag: sealskinz - Forum Wereldfietser

sealskinz

nogmaals dank voor de eerdere reacties oop mijn koude voeten. Het tussen een parr 100 mtr hardlopen, werkt prima.

Maar ik had nog een vraagje over de sealskinz sokken : hebben jullie ervaring met hun wasbestendigheid : maw kun je ze bvb 100 keer wassen zonder dat ze hun waterprooof karakter verliezen en de merinowol toch nog warme voeten oplevert ? En als je ze opvouwt voor weg te leggen in de kast wordt het membraan dan niet beschadigt (en dus gaat de boel dan niet lekken ?
dank bij voorbaat 8)

Ik heb zulke kousen, maar ik heb er eigenlijk ook geen idee van.

Ik denk dat als je ze wast op niet te hoge temperatuur en af en toe een speciaal wasmiddel gebruikt dat er is voor waterproof kledij, het best meevalt.

Merinowol kun je perfect op 40 graden wassen. Door de sokken op te vouwen ga je het membraan niet beschadigen. Het is enkel zo dat als je een tent telkens op de zelfde plooien vouwt, je de COATING aantast.

dit staat op hun website:
Question :
How do I wash them?

Our Answer :
The socks and gloves are machine washable at 40 or can be washed by hand in cool water. They are NOT SUITABLE FOR WASHING AT OVER 40 degrees c
misschien helpt het wel wat :wink:

Bij kleding met een membraam is het wel van belang dat men uitkijkt bij het centrifugeren (droogtrommelen). Daarbij drukt men aanwezig water met geweld de verkeerde kant door het membraam. De gaatjes in het membraam kunnen daarbij denk ik oprekken waardoor de waterdichtheid zal afnemen.

Er staat dan ook van drip-dry op zulke kleding ...

Intressanter is de vraag of je (deze) sokken gewoon of binnenste buiten moet wassen ... welke kant wordt er vies ??? :wink: en wordt de binnenkant wel schoon gespoeld als er een membraam in zit ...

Wouter Hagedoorn

Pathfinder_II schreef:Intressanter is de vraag of je (deze) sokken gewoon of binnenste buiten moet wassen ... welke kant wordt er vies ??? :wink: en wordt de binnenkant wel schoon gespoeld als er een membraam in zit ...
Vaak worden beide kanten vies, en zul je beide kanten moeten wassen.

sealskinz importeur voor Begie, Wolvenberg heeft me ook net een (verkoops?) mailtje gestuurd zeggende dat je ze op 30° mag machinewassen (maar zeggen er wel niet bij welke kant je moet wassen). Op een UK site is er een fanatiekeling die beweert ze al zeker een 80-tal keer gewassen te hebben en ze nog steeds perfect hun waterafstotend werk doen. Sealskin zelf (allé de importeur) zegt da tje verschillende jaren plezier kan hebben van je waterdichte sokken.
Ondanks de prijs, lijkt dit me wel wat. Dank voor jullie reacties :!:

Let er op dat als je hem uit de wasmachine haalt (die ik altijd gebruik) dat de binnenkant nog vol met water staat :lol: