Zo lang de verzekeringsmaatschappijen en de slotenmakers blijven bestaan, denk ik niet dat zij er (veel) slechter van worden. Het enige slachtoffer (de rechtmatige eigenaar van de fiets) heeft namelijk een nieuw vervoermiddel nodig. Nagenoeg altijd weer een fiets, en dus heeft de slotenmaker ook profijt van een gestolen fiets. (Hoewel het totaal aantal benodigde fietsen op de markt niet veranderd, en er dus een legale fiets minder zal zijn... Hmm, ingewikkelde rekensommen.)Torching Vark schreef:Kortom, zolang er een markt voor gestolen fietsen is (en die is in NL vrij groot geloof ik) zal denk ik de strijd tussen de verdediger (slotenmakers) en de aanvaller (fietsendieven) altijd in het voordeel van die laatste beslecht worden.
De enige die minder blij wordt, is dus diegene van wie die fiets is/was. En oom/tante agent, die brommend weer een proces-verbaal mag, nee: MOET, uitschrijven.