Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Axa SL7 gemakkelijk te jatten - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Axa SL7 gemakkelijk te jatten

Torching Vark schreef:Kortom, zolang er een markt voor gestolen fietsen is (en die is in NL vrij groot geloof ik) zal denk ik de strijd tussen de verdediger (slotenmakers) en de aanvaller (fietsendieven) altijd in het voordeel van die laatste beslecht worden.
Zo lang de verzekeringsmaatschappijen en de slotenmakers blijven bestaan, denk ik niet dat zij er (veel) slechter van worden. Het enige slachtoffer (de rechtmatige eigenaar van de fiets) heeft namelijk een nieuw vervoermiddel nodig. Nagenoeg altijd weer een fiets, en dus heeft de slotenmaker ook profijt van een gestolen fiets. (Hoewel het totaal aantal benodigde fietsen op de markt niet veranderd, en er dus een legale fiets minder zal zijn... Hmm, ingewikkelde rekensommen.)

De enige die minder blij wordt, is dus diegene van wie die fiets is/was. En oom/tante agent, die brommend weer een proces-verbaal mag, nee: MOET, uitschrijven.

50%

Pathfinder_II schreef:De oplettende kijker heeft ook gehoord dat de man van AXA het had over een "Tweede Slot" met 50% korting

Wouter Hagedoorn
Nou ja, 50% korting. Dat is van de AXA adviesprijs dan. HIER wordt het Cherto 100 slot (1 van de 2 extra sloten) al aangeboden voor 26,50.

Deze mail kreeg ik van Axa nadat ik ze gevraagd had of de AXA defender wel veilig was....


@ AXA

"Geachte heer/mevrouw,

Hiermee bevestigen we de ontvangst van uw e-mail bericht aan AXA.

Zoals recentelijk bekend is geworden hebben fietsdieven een nieuwe manier
gevonden om fietssloten van verschillende merken op ongeoorloofde wijze te
openen. U heeft dit de laatste dagen in het nieuws kunnen zien.

Ook sommige fietssloten van AXA bleken op deze wijze te openen, ondanks het
feit dat ze door de Stichting ART waren goedgekeurd. Het betreft de oudere
AXA typenummers SL7, SL9 en 583. Deze sloten zijn geproduceerd in de
periode 1998 - 2005.

De huidige generatie ringsloten, die wij vanaf 2005 leveren, de AXA
Defender RL en de Solid zijn niet op deze nieuwe wijze te openen. Dit heeft
herkeuring door de Stichting ART bevestigd.


Namens AXA wil ik u laten weten dat het ons spijt dat u nu een mogelijk
onveilig slot op uw fiets heeft. AXA wil daarom haar klanten tegemoet
komen, zoals u wellicht in het programma KASSA van zaterdagavond 8 december
j.l. heeft gezien.

Mensen die een AXA SL7, SL9 of 583 slot hebben, kunnen een ketting- of
kabelslot met 50% korting aanschaffen. Vanaf dinsdagmiddag 11 december a.s.
informeren wij u op deze site www.axa-basta.nl graag over wat u moet doen
om in aanmerking te komen voor deze korting.

Ook komen er deze week advertenties in de landelijke dagbladen over de
kortingsactie.


Met vriendelijke groet,

Stenman Holland BV (AXA)
D.C. Bolderman
Directeur"

Dit soort "sloten" kan je toch niet ernstig noemen. Het is een "ding" dat verhindert dat je achterwiel draait. Je pakt die fiets gewoon op en werpt hem in 10 seconden in een aanhangwagen of in de kofferbak van een wat grotere auto. Thuis gekomen is het "slot" met een slijpschijf zó verwijderd.

Als de fiets er maar duur genoeg uitziet en de omstandigheden zijn ervoor geschikt dan wordt hij uiteindelijk toch gestolen. Dat is gelijk het grootste bezwaar dat ik tegen Rohloff heb. Je kan al even goed een bordje aan je fiets hangen: "Neem mij mee" Mijn fietsen staan nooit op straat.

Berre,

Ik heb een AXA-SL7 met een kabel eraan.
Je argument van op de wagen gooien geldt dat niet.
Ik dacht dat deze goed was, maar je klikt hem blijkbaar zo open en dan ben ik hem nog kwijt, ook al zit hij met de kabel vast.

Binnen zetten is inderdaad het beste, maar dat lukt niet altijd.
Soms wil ik zelf ook nog in de tent :)
Henk_B schreef:HIER wordt het Cherto 100 slot (1 van de 2 extra sloten) al aangeboden voor 26,50.
+ € 6,50 verzendkosten!!!!!!! Zo verdienen ze die zogenaamde korting wel terug.

Ben
Geachte heer Vergonet, Ten tijde van de productie van het slot voldeed dit slot aan alle eisendie door de onafhankelijke keuringsinstantie ART werd gesteld en isderhalve goedgekeurd. De eventuele verzekering van uw fietsblijft derhalve ook van kracht. Wij adviseren u om altijd gebruik te maken van twee sloten, waarbij 1slot de fiets bij voorkeur aan de vaste wereld verankert. Ons aanbod bestaat uit een ketting tegen gereduceerd tarief. Omruilenvan uw slot voor een Defender ringslot tegen gereduceerd tarief isvooralsnog niet mogelijk. Met vriendelijke groet, Stenman Holland B.V.

>>
Zoals we lezen zou dus de verzekering nog steeds van kracht moeten zijn. Ik ga morgen bellen met de verzering en zal hier laten weten wat mijn verzekering er van zegt.

Persoonlijk vind ik het omruil voorstel van AXA-BASTA bijzonder pover en eigenlijk schandalig. Als bezitter van een AXA SL7 ringslot, ben ik toch niet geïnteresseerd in een kettingslot (type cherto)?
Voor mij is het enige juiste voorstel : een omruil van de ringsloten met constructie fout tegen een defender ringslot, zonder opleg.
Bezitters ven een bijhorende kabel en/of ketting dienen eveneens een gratis defender-compatibele vervanging te krijgen.

Kan er iemand mij een email-adres bezorgen van een verantwoordelijke klantendienst bezorgen? (is niet (meer?) terug te vinden op hun website)

Dirk

dirk v schreef:Persoonlijk vind ik het omruil voorstel van AXA-BASTA bijzonder pover en eigenlijk schandalig.
Helemaal mee eens. Inmiddels heb ik van AXA-BASTA vernomen dat ik niet alleen mijn SL-ringslot in de prullenbak kan gooien, maar ook mijn SL-insteekkabel. De SL-insteekkabel past namelijk weer niet in het Defender-ringslot.

Wat mij betreft is het inderdaad AXA Basta!!!. Voor mij geen Axa-slot meer.

Ben

dirk v schreef: Kan er iemand mij een email-adres bezorgen van een verantwoordelijke klantendienst bezorgen? (is niet (meer?) terug te vinden op hun website)

Dirk
Gewoon via het contactformulier onder contact op de homepage :idea:

Ik ben toch benieuwd wat de verzekeringsmaatschappijen gaan doen.

Zoals uit deze discussie maar weer eens blijkt is elk slot te kraken. Alleen is de SL7/9 naar nu is gebleken bijzonder snel te kraken, en heeft daarmee eigenlijk alleen nog symbolische waarde. Niet veel meer dan zo'n mooi roze of gifgroen combinatieslotje van de markt.

Nemen de verzekeringsmaatschappijen genoegen met deze situatie? Misschien is een grootschalige vervangingsactie (alle klanten met een SL7/9 aanschrijven) wel kostbaarder dan alles maar zo laten. Kwestie van risico's inschatten.

De firma Abus is veel schappelijker, bij hen krijg je gratis een nieuw slot:
http://www.ringsloten.nl/

Helaas heb ik een Axa Sl7 slot... :cry:
De tovenaar schreef:Helaas heb ik een Axa Sl7 slot... :cry:
Ik heb er ook een in de kast liggen ;-)
Die heb ik in 2005 direct van m'n fiets gesloopt omdat ik liever een kabelslot meeneem.

Geachte heer Vergonet, Ten tijde van de productie van het slot voldeed dit slot aan alle eisendie door de onafhankelijke keuringsinstantie ART werd gesteld en isderhalve goedgekeurd.
Prachtig verwoord door deze verwende producent die geen kritiek gewend is en kan verdragen.
Het zelfde voorval verwoord door deze kritische consument:
Hier heeft een of ander incapabel figuur een makkelijk te kraken slot in elkaar gebakken en dat door niet naar behoren functionerende organisatie laten goedkeuren.

Meneer Stenman Uw inhoudsloze oratoria klinken goed maar zetten geen zoden aan de dijk.
Probeer het een met een goed product en behoorlijke informatie

Volgens de hier vergaarde informatie moet ik vier nieuwe sloten kopen. Daartoe was ik vanmiddag bij mijn fietsenboer even wachten was de reactie hij pakte een sleuteltje en probeerde mijn slot uit. Heb ik toch maar een mooi Brooks zadel gekocht want toevallig was mijn slot wel goed.
Gaan we Vrijdag even uit proberen in Amsterdam
Ik weet niet of mijn fietsen boer het leuk vind dat ik hier zijn naam noem maar in een PBtje wil ik hem wel geven, scheelt zo weer € 19,-- per slot

Opa Leen

Geachte heer Vergonet, Ten tijde van de productie van het slot voldeed dit slot aan alle eisendie door de onafhankelijke keuringsinstantie ART werd gesteld en isderhalve goedgekeurd.
Klinkt als een mooie volzin. Maar desondanks is het gewoon niet waar. De keurmeester destijds heeft naar mijn bescheiden mening toch wel een forse steek laten vallen. Want zal het niet zo zijn dat een van de eisen die je aan een fietsslot stelt, zoniet dé eis, is dat je het slot niet in ca. 1 seconde met een eenvoudig en onopvallend hulpmiddel kunt openen?
Men bedoelt natuurlijk de methode-met-de-blank destijds nog niet bekend was en dat men daar nu niet meer op terug wenst te komen, maar dat laatste klinkt zo vervelend, dus grijpt men naar een u-begrijpt-best-wat-wij-bedoelen-zin.
Leon

Gelukkig heb ik op mijn mooie fiets een ABUS slot. Ik moet nog kijken welk nummer, maar eigenlijk maakt mij dat niet echt uit: ABUS neemt zijn verantwoordelijkheid, en AXA niet. AXA komt er dus niet meer in hier.
In Amerika was er een aantal jaren geleden ook zoiets, met ik meen sloten van Kryptonite.
Wim

In Amerika was er een aantal jaren geleden ook zoiets, met ik meen sloten van Kryptonite.
Klopt. Een Amerikaanse vriend van me had zo'n Kryptonite slot dat met een Bic-pen te openen was. Hij heeft een 'recall replacement' gekregen.

Groeten,

Carl

Precies, dat meende ik me ook te herinneren: niet goed, dan een nieuwe.

Leon schreef:
Geachte heer Vergonet, Ten tijde van de productie van het slot voldeed dit slot aan alle eisendie door de onafhankelijke keuringsinstantie ART werd gesteld en isderhalve goedgekeurd.
Klinkt als een mooie volzin. Maar desondanks is het gewoon niet waar.
Ik vrees dat het wel waar is. Het is namelijk precies waar AXA zich achter kan verschuilen:
- de eisen van ART hielden geen rekening met de methode-met-de-blank
- volgens de regels van ART blijft een eenmaal goedgekeurd slot altijd goedgekeurd.
- jullie hebben allemaal een goedgekeurd slot, als je verzekerd bent dan blijf je verzekerd, dus wat zeur je nou?

Geen speld tussen te krijgen, behalve dan "wat zeur je nou?" Want de mensen willen niet zomaar een goedgekeurd slot, maar vooral een slot dat een drempel opwerpt tegen diefstal.

De oplossing die AXA voorstelt is dat je je oude slot blijft gebruiken voor de verzekering en/of voor de show, en er een nieuw slot bijkoopt tegen de diefstal. Jaja.

eindgebruiker schreef:- jullie hebben allemaal een goedgekeurd slot, als je verzekerd bent dan blijf je verzekerd, dus wat zeur je nou?
zover ik had begrepen vorig weekeind uit de mailing van oa axa aan de vakhandel zijn alle art goedkeuringen voor axa sloten per direct verlopen en gaan ze de boel opnieuw bekijken, maar je verzekering kunnen ze niet zomaar opzeggen. Je slot moet nl. art goedgekeurd zijn op het moment van afsluiten.

Blijft alleen nog over dat als je je verzekering wil/ moet verlengen je een probleem hebt, want dat gaan ze niet doen.

Bas