Hallo
Ik ben student Productontwikkeling aan HA te Antwerpen. Een uiterst interessante opdracht is het ontwerpen van een GPS toestel voor het jaar 2014! Dit toestel zou bedoeld zijn om te gebruiken door de fietser in het algemeen en de specifieke subgroepen zoals road, off-road, trekking, family, … in het bijzonder. Vandaag de dag bestaan al reeds enkele GPS toestellen speciaal gericht naar de fietsliefhebber zoals verschillende Garmin series. Deze kunnen alle gegevens bijhouden zoals afstand, snelheid, gemiddelden, maar ook speciale routes en dergelijke.
Mijn vraag naar jullie, de fietsliefhebber, luidt: wat verwacht je van een GPS toestel op je fiets?
Heb je nood aan grotere schermen?
Stemnavigatie?
Duidelijkere richtlijnen?
Gebruik je hem wanneer hij op je stuur gemonteerd staat?
Of hou je hem eerder in je zak?
Werk je liefst met draaiknoppen, sliders of touchscreen?
Wissel je routes uit met je vrienden en collega’s?
Ga je liever met de familie gaan fietsen?
Willen de kids ook met het toestel werken?
Wat zijn de problemen die je vandaag ondervindt met de huidige GPS toestellen?
Gebruik je hem ook in de auto? Verschilt het gebruik in de auto met dat van tijdens het fietsen?
Als je opmerkingen, vragen of bemerkingen hebt, laat via PM of e-mail maar iets weten!
Groetjes
Maarten
Ik ben student Productontwikkeling aan HA te Antwerpen. Een uiterst interessante opdracht is het ontwerpen van een GPS toestel voor het jaar 2014! Dit toestel zou bedoeld zijn om te gebruiken door de fietser in het algemeen en de specifieke subgroepen zoals road, off-road, trekking, family, … in het bijzonder. Vandaag de dag bestaan al reeds enkele GPS toestellen speciaal gericht naar de fietsliefhebber zoals verschillende Garmin series. Deze kunnen alle gegevens bijhouden zoals afstand, snelheid, gemiddelden, maar ook speciale routes en dergelijke.
Mijn vraag naar jullie, de fietsliefhebber, luidt: wat verwacht je van een GPS toestel op je fiets?
Heb je nood aan grotere schermen?
Stemnavigatie?
Duidelijkere richtlijnen?
Gebruik je hem wanneer hij op je stuur gemonteerd staat?
Of hou je hem eerder in je zak?
Werk je liefst met draaiknoppen, sliders of touchscreen?
Wissel je routes uit met je vrienden en collega’s?
Ga je liever met de familie gaan fietsen?
Willen de kids ook met het toestel werken?
Wat zijn de problemen die je vandaag ondervindt met de huidige GPS toestellen?
Gebruik je hem ook in de auto? Verschilt het gebruik in de auto met dat van tijdens het fietsen?
Als je opmerkingen, vragen of bemerkingen hebt, laat via PM of e-mail maar iets weten!
Groetjes
Maarten