Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Elk orgaan dat je niet gebruikt degenereert - Forum Wereldfietser

Elk orgaan dat je niet gebruikt degenereert

Ik weet het, dit gaat niet over fietsonderdelen, bandenproblematieken, zadelpijntjes of andere belangrijke zaken maar ik neem de gok maar dat dit wel kan op deze website.

Voor mijn continue voortdurende serie "vakantiefietser op de foto" heb ik als fotograaf/schrijver soms geluk om iemand te ontmoeten die meer wijsheid in pacht lijkt te hebben dan je voor mogelijk had gehouden. Roelof is zo'n man. 87 jaar....natuurlijk, dat is te zien, hij is geen twintig meer maar ik ken voldoende twintigers met minder levenslust dan deze man.
Vandaag tijdens het interview sprak hij twee mooie wijsheden die ik jullie niet wil onthouden.

Laat nooit iets omdat je te oud wordt, alleen als het niet meer kan.

Elk orgaan dat je niet gebruikt degenereert.

God, help me dat onthouden als ik de 80 nader!

Afbeelding

Mooie woorden :)

En zo wil ik ook wel oud worden :) ... whoops ben al bijna halverwege :oops: ;)

Amen.

Dat kunnen we alleen maar ter harte nemen.
Mijn schoonvader had altijd eenzelfde motto

if you don't use it, you lose it

Mooie foto trouwens.
Wat een bofkont. Helaas niet voor mijn vader, zelf ook wereldfietser, want hij overleed in 1963 aan kanker op slechts 47-jarige leeftijd. Kijk maar naar zijn foto's onder "Een fietstocht door de Ardennen in 1951" hier in dit rubriek Kletspraat.
Hier een ander voorbeeld van een krasse wereldfietser: in de jeugdherberg van Tours (Frankrijk) ontmoette ik in 2002 een 80-jarige Fransman, die dagelijks 150 km fietste! Hij heeft een zware hartoperatie achter de rug! Hij heet Maurice Dindault en woont in Versailles. Ik heb nog steeds contact met hem. Kijk naar de onderstaande foto, ik (51 jaar op dat moment) sta hier links en rechts Maurice:

http://www.mijnalbum.nl/Album=JY7N8CSQ