Additionally, paste this code immediately after the opening tag: is brandspiritus verkrijgbaar in Azie? (trangia kookstel) - Forum Wereldfietser

is brandspiritus verkrijgbaar in Azie? (trangia kookstel)

Tijdens onze vakanties koken we op een Trangia spiritusbrander. Is brandspiritus (methyl alcohol) ook in Azie te verkrijgen? (thailand, laos, cambodja, china)

gr. chris & sabine

Geen idee, maar kijk eens op deze site, misschien heb je er wat aan:
International Fuel Names

Is er echt helemaal niemand die ervaring heeft met een Trangiabrander in die landen? :(

Sinds we met die Trangia koken, wil ik liever geen benzinebrander meer...

groeten,

Sabine

Bieni schreef:Is er echt helemaal niemand die ervaring heeft met een Trangiabrander in die landen? :(
Sinds we met die Trangia koken, wil ik liever geen benzinebrander meer...
groeten,
Sabine
Geen echt antwoord maar ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die in die landen zelf koken en nog veel minder die dan geen benzinebrander gebruiken. Vandaar de lage respons.
Zelf nemen we wel een dompelaar mee om zelf thee en koffie te kunnen maken maar verder... Op elke straathoek vind je in zeker in thailand de heerlijkste gerechten...

Ik verwacht ook niet dat we hem veel nodig zullen hebben in Thailand, maar in de bergen in het zuiden van China zou het misschien wel handig kunnen zijn.

Anders toch maar benzinebrander mee.... :(

Deze wereldfietsers hadden een trangia bij zich op weg naar het Verre Oosten:
http://www.mark-ju.net/bike_ride/equipment/camping.htm
http://www.mark-ju.net/juliette/meths.htm

dankjewel!
Ziet er niet ongunstig uit.

Een tip zou zijn om dan een Optimus Nova brander te kopen. Die kan in een Trangia set gebruikt worden, en is dan heel efficient. Er zijn twee manieren om dit te doen: met een speciale beugel (schijnt niet heel stabiel te zijn), of in een speciale kale uitvoering (zonder pootjes) voor de Trangia (maar dan kan hij zo te zien alleen in de Trangia, en niet los).
Wim

Je hebt ook de Trangia Nova.
Dat is een combinatie van Trangia Stormcooker en de Optimus Nova.
Maar dat geintje kost dan wel weer 149,00 euro...

De Trangria Nova is die Optimus Nova voor Trangia gebruik. Dat is inderdaad niet goedkoop, maar als je dan toch een benzinebrander naast een Trangia koopt, dan is het natuurlijk wel handig als je die kunt combineren.
Wim

Ik heb al een MSR whisperlite, maar die kan vast niet i.c.m. de trangia worden gebruikt.
Die whisperlite vind ik niet echt prettig want hij maakt m.i. veel herrie en alles wordt zwart inclusief mezelf.