Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Sihanoukville naar Koh Kong - Cambodja - Forum Wereldfietser

Van Sihanoukville naar Koh Kong - Cambodja

In januari 08 gaan wij naar Cambodja. Daar gaan wij ook de etappe Sihanoukville naar Koh Kong over Sre Ambel fietsen. Wij begrijpen uit het boekje van Bernadette Speet dat het in 1 dag te doen is.
Wij zijn op zoek naar mensen met recente ervaringen op dit traject.

Met vriendelijke groet,

Jenny

Ha Mees en Jenny,

Een kleine reactie van de schrijfster zelf:

Ze zijn nog bezig om de weg te verbeteren, deel is het goed asfalt deels is het gravel. Er zitten nog wat slechte stukken tussen. Dat zijn de laatste reacties die ik heb gekregen. De een vindt het overigens meevallen, de ander vindt het weer heel slecht, net wat je leuk of gewend bent.
Halverwege, bij de 2e rivieroversteek vanuit Sihanoukville (ben de naam even kwijt, niet Sre Ambel) is nu een guesthouse.
Het guesthouse wat ik beschrijf als goed in Sre Ambel (Rose geloof ik) is inmiddels een bordeel maar er is een goed alternatief.
Dat ik de namen niet uit mijn hoofd ken is omdat ik nu in India fiets, ben pas december 2008 terug in Cambodja.

Veel plezier!
Bernadette

Beste Jenny,

Ik heb eind oktober deze route in omgekeerde volgorde gedaan. De weg van Sihanoukville naar Sre Ambel is prima en de voorzieningen langs de weg zijn ook goed. De weg van Sre Ambel naar Koh Kong is ook geheel verhard, alleen zijn ze nog met de bruggen bezig. Bij de meeste bruggen moet je gebruik maken van een veerpontje. Het is wat minder dicht bevolkt, dus neem voldoende proviand en water mee. Bij elke veer zijn er wel restaurantjes en kraampjes.
In Sre Ambel zijn twee guesthouses nabij de rotonde. Beide guesthouses zijn geen "massage hotels". Tegenover deze guesthouses zit een restaurantje met een ober die vloeiend Engels spreekt.
De tocht naar de waterval nabij Sre Ambel is zeer de moeite waard. Mocht je de beschikking hebben over een GPS ontvanger:
Sre Ambel->Waterval
Koh Kong->Sre Ambel
Sre Ambel->Sihanoukville
Verder nog de opmerking dat de tocht van Sre Ambel naar Koh Kong toch redelijk heuvelachtig is, trek er gerust de hele dag voor uit. Onderweg zijn er geen mogelijkheden tot overnachten, buiten homestays en kamperen natuurlijk.

Groet,
Lou