Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NL-sticker? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

NL-sticker?

Kan je als je toch iets wil plakken niet beter een sticker van de wereldfietser nemen. Ik heb ooit een zeer mooie gekregen. Volgens mij was de tekst: "wereldfietser I presume". (naar Dr. Livingstone).

Ik voel me zelf niet zo zeer Hollander / Nederlander, maar gewoon fietser. Als iemand mij denkt dat ik Duitser ben, vind ik dat geen probleem. Als iemand daarbij haatdragende gevoelens krijgt, zegt dat vaak wat over de bekrompenheid. Riekt naar vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn. Ik wil daar niet aan meegaan. Enne Nederland heeft ook zijn fouten. Elk land.

Ik fiets overigens zonder spatbord dus een goede plaats om zo'n sticker op te bevestigen heb ik niet.

Groeten,

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Ik fiets overigens zonder spatbord dus een goede plaats om zo'n sticker op te bevestigen heb ik niet.

Groeten,

Rutger
www.rutgersreizen.nl[/quote]

Voor m`n klompen en een vlag heb ik geen spatbord nodig, dat doe ik achterop de BoBkar!

Als iemand mij denkt dat ik Duitser ben, vind ik dat geen probleem. Als iemand daarbij haatdragende gevoelens krijgt, zegt dat vaak wat over de bekrompenheid. Riekt naar vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn. Ik wil daar niet aan meegaan. Enne Nederland heeft ook zijn fouten. Elk land.
Dat mag wel zo zijn, maar ik zag toch vaak dat mensen wat ontspanden en vriendelijker werden als ze hoorden dat ik geen Duitser, maar Nederlander was.
Begrijp me niet verkeerd: ikzelf heb niets tegen Duitsers, ik vind hen zelfs vaak vriendelijker en bescheidener dan mijn landgenoten. Daarbuiten schaam ik me ook weer niet buitensporig om Nederlander te zijn, en weet ik dat ik waarschijnlijk veel Nederlandser ben dan ikzelf denk.

Maar zo schrijvende bedenk ik me dat mijn eerste ervaringen zo'n dertig jaar geleden waren, precies halverwege WOII en nu . En als ik bedenk hoe snel dat voorbij is gegaan vind ik het niet zo vreemd dat er toen nog mensen waren die anti Duitse gevoelens hadden.

Waarschijnlijk is het tegenwoordig allemaal wat minder, en terecht naar mijn mening. Inderdaad heeft waarschijnlijk elk land wel bloed aan zijn handen. En Nederland zeker...

Jaren geleden was ik op trektocht door de Pyreneeën.
Ik weet niet meer waar het was, ik vroeg in een dorp de weg, naar `n camping, aan een oude man. Hij stond mij te woord met de armen op zijn rug en een van de eerste vragen die hij mij stelde was, ben je een Duitser! Ik antwoordde, nee een Hollander. De armen kwamen van de rug af en ik zag dat hij zijn handen miste, dat hebben de Duitsers gedaan was zijn verhaal. Elke oorlog kent zijn verschrikkingen en geen oorlog is beter of slechter dan een ander. Er vloeit vaak bloed van onschuldige mensen. Heel veel soldaten nemen deel tegen hun zin, doen het uit een drang tot
overleving. Neem je niet deel dan wacht de doodstraf! Verschillende keren was ik in Duitsland, voor het eerst in 1962 als soldaat, het zijn daar gewoon vriendelijke mensen.

Zullen we het vanaf nu weer hebben over de NL sticker!!

groot41 schreef:Ik fiets overigens zonder spatbord dus een goede plaats om zo'n sticker op te bevestigen heb ik niet.
Zonder spatbord? Heb ik maar één keer gedaan ter gewichtsbesparing, toen ik in het Midden-Oosten fietste waar het niet regende. Bij regen zal je rug erg nat en vuil worden en de bagage op de bagagedrager ook. Dat is iets meer voor renners van Giro d'Italia of Tour de France, maar niet voor wereldfietsers.

Ik schreef dat. Volgens mij is de quote niet gelukt.

Ik heb weinig last van regen overigens al ga ik ook naar nat weergebieden zoals Ierland, IJsland en Noorwegen. Als ik kom hebben ze er de mooiste zomers ooit. Echt waar.

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Ik heb een beborduurde Nederlandse vlag van stof op de fietstas genaaid, is dat misschien een optie?

Weet niet of je die wel in Nederland kan kopen die van mij komt uit Kathmandu geloof ik. Maar je kan hem met strookjes stof misschien wel zelf maken.

Ik ben graag statenloos tijdens het fietsen in het buitenland. Dus geen NL-stickers of vlaggetjes voor mij.

Maarten W schreef:Ik ben graag statenloos tijdens het fietsen in het buitenland. Dus geen NL-stickers of vlaggetjes voor mij.
Ja Maarten, ik begrijp ook niet waarom iemand daarmee gaat fietsen.
Zie ook mijn eerdere opmerkingen. Volgens mij moet je uitstralen wie je bent en niet waar je toevallig bent geboren.

Iedereen aan het fietsen!!!

Rutger

www.rutgersreizen.nl

Rutger schreef:
Maarten W schreef:Ik ben graag statenloos tijdens het fietsen in het buitenland. Dus geen NL-stickers of vlaggetjes voor mij.
Ja Maarten, ik begrijp ook niet waarom iemand daarmee gaat fietsen.
Zie ook mijn eerdere opmerkingen. Volgens mij moet je uitstralen wie je bent en niet waar je toevallig bent geboren.

Iedereen aan het fietsen!!!

Rutger

www.rutgersreizen.nl
Ja, ik ben al aardig op leeftijd, 66 jaar, en ben best trots op de opvoeding en omgeving waar ik ben geboren en opgegroeid. Of ik iets uitstraal laat ik aan een ander over. Wat is er verkeerd aan, als je daar trots op bent, om uit te dragen waar je vandaan komt. Het is toch geen schande om een HOLLANDER te zijn!

Komaan, straks krijgen we nog voor- en tegenstanders van spruitjes eten. Iedereen moet toch zelf weten?

Was dit topic eigenlijk niet gestart door iemand die iets met een NL sticker wilde doen en daarover advies vroeg?

groot41 schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
groot41 schreef:Thuis draag ik nog klompen. Ik voel mij vaak geen Nederlander maar HOLLANDER!!
Je bent eigenlijk pas Hollander als je beneden de zeespiegel woont.... de naam is afgeleid van "holle land" en Kudelstaart ligt in Brabant. Ik ben dan ook gewoon Nederlander omdat ik in de prov. Groningen woon. Als iemand van hier naar Amsterdam of zo op reis gaat, zeggen wij dus: "Ga je naar Holland?".
Kudelstaart, beste Martin, is een dorp aan de rand van de Westeinderplas en ruim 850 jaar oud. De Westeinderplas is een plas op de rand van Noord en Zuid-Holland, de Haarlemmermeer en Schiphol. De Herenweg, in dit dorp, was in de middeleeuwen de verbinding tussen Amsterdam en Leiden. Ik ben geen geboren Kudelstaarter. Geboren ben ik in een polder hier in de omgeving die pas 175 jaar aan het water is onttrokken. Hollander voel ik mij pas na het stamboomonderzoek waar ik mee bezig ben en mijn voorvaderen heb ontdekt in een dorp op de rand van Holland en West-Friesland. En Martin, Kudelstaart staat echt op de landkaart dus begrijp ik je vergissing niet zo goed! Ik ben niet boos!!!
Is er inmiddels al een cafe in Kudelstaart?