Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stuurtas op vlinderstuur. - Forum Wereldfietser

Stuurtas op vlinderstuur.

Ben heel blij met mijn medeo trekking, maar vraag mij af of er op het stuur een tas geplaatst kan worden. Het is een vlinderstuur en heb het idee dat het stuur te 'smal' is voor een stuurtas.

Wat denken jullie?

Jarl

Ik weet dat er verlengstukken zijn, maar ik weet niet met welke compatibiliteit. Ik meen eens een verlengde Ortlieb gezien te hebben...

Op mijn vorige fiets had ik een vlinderstuur.
Met wat geduw kon mijn Agu Quorum er net op. Zat wel een beetje klem.
Algemeen geformuleerd dus: Het kan wel, maar het hangt van de maat van de tas af. ook de hoek van het stuur zal bepalend zijn.

En inderdaad Ortlieb heeft een verlenging, maar het lijkt mij een beetje eng om die te gebruiken met veel gewicht.

Gewoon een kwestie van naar de winkel gaan en tassen passen.


Peter

Als je het stuur schuin omhoog hebt staan, past een ortlieb tas makkelijk, tenminste bij mij:

Afbeelding

Hallo Jarl,

Ik zelf maak gebruik van zo'n verlengstuk voor mijn Vaude stuurtas. Naam is Klickfix. Het wordt geleverd met twee kabels van verschillende lengtes. Door gebruik te maken van een van de kabels voorkomt je dat op den duur te tas steeds verder naar beneden zakt. Een nadeel van zo'n verlengstuk is dat bij hobbelige wegen de tas flink gaat rammelen en de verstevigingsstrip die in de tas zit op den duur ook wordt verbogen. Kortom als je gaat installeren zorgt in het begin dat de verlengstuk en tas overdreven schuin naar je toestaat. Op den duur zal het zakken naar de stand die jou het beste lijkt.

Wim
Ook op mijn fiets met vlinderstuur past een Ortliebstuurtas maat M zonder verlengstuk prima.
Groet,

Marlous.

Voor de Klickfix (Vaude en Agu) heb je tegenwoordig ook een miniverlengstukje. Bij mij is de halve centimeter die dit verlengstukje oplevert net voldoende zonderdat mijn stuurtas heel ver uitsteekt.

Ben

Ook ik gebruik een verlengstuk van Klickfix voor mijn Vaude stuurtas. Het gebeurde ook bij mij.... de tas zakte naar beneden. Tot ik tot de ontdekking kwam dat ik het kabeltje verkeerd gemonteerd had! :oops:
Eenmaal goed gemonteerd (zie de montagehandleiding: www.klickfix.com :idea: ) zit er geen millimeter beweging meer in........

Het is ons gelukt een stuurtas te bevestigen op een vlinderstuur zonder verlengstuk. Het stuur staat wel behoorlijk verticaal en als je de foam even omschuift heb je voldoende ruimte. Gebruikt systeem: Klickfix

Afbeelding

Kijk aan...heb gekeken naar een stuurtas van de HEMA. Is wel eens over gesproken hier zag ik. Zo´n vies groene die waterdicht schijnen te zijn. En die lijkt me niet erg breed. Als ik besluit een hele set te kopen daar (2 achtertassen+stuurtas+plunjezak (70 liter)) dan probeer ik m gewoon uit en als t niet past gaatie retour.

Alles bij elkaar kost die set 88 euro.

Jarl